Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD-afspiller til aktive monitors (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cybahomie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Hej forum
Jeg ønsker at vide, hvorvidt det er muligt at koble en CD-afspiller direkte til et par aktive monitors via den analoge udgang. Det kunne fx være et par monitors som disse, Adam A7, der har en input impedans på 10 k Ohm, http://www.adam-audio.de/studio/nearfield/a7_data.htm Det er naturligvis vigtigt for mig, at lydkvaliteten forbliver optimal. Er 10 K Ohm for lille en modstand i forhold til hvad CD-afspilleren forventer? Mit mål er at slå to fluer med et smæk ved at kombinere et hjemmestudie med et hi-fi anlæg.
Med venlig hilsen
Anders

Til top Vis cybahomie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cybahomie
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3141
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Det skulle ikke være noget problem, så længe der er en volumenkontrol på dine monitors (eller evt. på cd-afspilleren).


/U.

__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
sonyes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 475
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Det burde ikke volde problemer. Sonyes store modeller har volumenkontrol på udgangenog det kan tit styres på fjernbetjeningen. evt en sonye xa5es
Til top Vis sonyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonyes
 
cybahomie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar! Det lyder godt. Problemet er sådan set alene impedans. Dels har de monitors som jeg forventer at købe (Adam A7) deres egen volumenkontrol og dels tror jeg faktisk at jeg vil købe en separat passiv volumenkontrol, nemlig denne: SM ProAudio M-Patch 2, http://www.smproaudio.com/index.php?option=content&task= view&id=25 Det er mere bekvemt at kunne justere volumen således, ligesom jeg på denne måde vil kunne have både min harddisk recorder og CD-afspiller sat til på samme tid (dog kan jeg kun høre én lydkilde ad gangen). 

M-Patch 2 har ikke specifikationer for ind- og udgangsimpedans. Jeg antager at det er fordi enheden er passiv og fungerer uden strømtilførsel. (Strøm behøves kun for så vidt som man vil aktivere hovedtelefonudgangen og/eller LEDs.) Og dog har jeg set en anden ligeledes passiv volumenkontrol hvor indgangsimpedansen var opgivet, nemlig denne: NHT PVC PC, http://nhthifi.com/2006/products/pro/pvcpc.html. Jeg er noget desorienteret i forhold til spørgsmålet om hvorvidt der findes en værdi for ind- og udgangsimpedans også for M-Patch 2, en værdi som altså ikke er opgivet i manualen/produktspecifikationerne...

Mvh
Anders

Til top Vis cybahomie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cybahomie
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes