| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar! Det lyder godt. Problemet er sådan set alene impedans. Dels har de monitors som jeg forventer at købe (Adam A7) deres egen volumenkontrol og dels tror jeg faktisk at jeg vil købe en separat passiv volumenkontrol, nemlig denne: SM ProAudio M-Patch 2, http://www.smproaudio.com/index.php?option=content&task= view&id=25 Det er mere bekvemt at kunne justere volumen således, ligesom jeg på denne måde vil kunne have både min harddisk recorder og CD-afspiller sat til på samme tid (dog kan jeg kun høre én lydkilde ad gangen).
M-Patch 2 har ikke specifikationer for ind- og udgangsimpedans. Jeg antager at det er fordi enheden er passiv og fungerer uden strømtilførsel. (Strøm behøves kun for så vidt som man vil aktivere hovedtelefonudgangen og/eller LEDs.) Og dog har jeg set en anden ligeledes passiv volumenkontrol hvor indgangsimpedansen var opgivet, nemlig denne: NHT PVC PC, http://nhthifi.com/2006/products/pro/pvcpc.html. Jeg er noget desorienteret i forhold til spørgsmålet om hvorvidt der findes en værdi for ind- og udgangsimpedans også for M-Patch 2, en værdi som altså ikke er opgivet i manualen/produktspecifikationerne...
Mvh Anders
|