Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 04:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ny cd-afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har indledt jagten på en ny cd-afspiller, og mangler lidt råd til hvad jeg skal vælge. Mit budget til kommende jagtsæson ligger på 10.000, både nyt og brugt har interresse

Anlægget det skal tilsluttes kan ses her

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5147&PN =1

Musiksmagen ligger primært over i den tunge ende, men det sker da at en tværfløjte ell. lign. indimellem skal klemmes igennem signalgangen.

Til top Vis Aben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aben Besøg Aben's Websted

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hej Abe,

Til dit anlæg vil en Denon DVD-2900 jo være det naturlige valg, hvis du ønsker multiformat. Til gengæld vil eksempelvis en Arcam CD93T formentlig banke den på ren CD-ydelse. Men Denon'en passer til dit øvrige anlæg.

Mvh. Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

Aben
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Skulle jeg kaste mig ud i et multiformat ville valget falde på DVD-A11, men jeg har større tiltro til en ren cd-afspiller (specielt i denne prisklasse).
Til top Vis Aben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aben Besøg Aben's Websted

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hej Abe,

Jeg er fuldstændig enig. Jeg var i gennem det samme for ca. 1 år siden. På det tidspunkt var multiafspillerne dog ikke så langt fremme som nu. Men jeg prioriterede også den rene cd-lyd, og købte en Arcam CD82T.

Så jeg mener du gør det rigtige.

Mvh. Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

Aben
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Hvordan er lydbilledet i Arcam?

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Det er et rigtig godt spørgsmål, hvor langt man skal op i pris blandt multi-format maskinerne for at få virkelig kvalitets-CD-lyd!

Jeg snakke med et par folk, der mente, at Denon 2900 var det første seriøse bud, sammen med Sony DVP 999ES, som iørigt kan fåes til en superpris i Tyskland!

Ser man på DAC modulerne i maskinerne, så viser det sig også, at Denon 2900 har de samme convertere som A11, selvom det jo ikke forklarer alt!

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

ost.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

Har du først lyttet til Quad`s cd afspiller er der ingen tvivl. Du må eje den da den sætter de fleste til vægs. Jeg troede selv at jeg havde valgt den rette i Arcam, men da jeg fik lyttet til Quaden var jeg solgt. mvh Ost 
Til top Vis ost.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ost.

Aben
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har luret lidt til Qaud, men har endnu ikke haft fornøjelsen af at lytte til en endnu. Hvem forhandler dem herhjemme?

JensP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Prøv evt. også en Audio Analogue Paganini CD afspiller. Jeg har netop købt sådan en efter at have prøvet Arcam, Rotel, Cyrus m.fl.

Jens

Til top Vis JensP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensP

ost.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Quad forhandles af KT radio i KBH.  Er du seriøs så afprøv den påderes L 22 højtalere. ps husk den store pengepung. mvh Ost

Aben
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Så nåede jeg langt om længe ned til KT, og fik lyttet til Quad. Umiddelbart et godt bud, bare ikke lige hvad jeg ledte efter.

De næste afspillere der skal lyttes til bliver Arcam CD-82T og Holfi Xara (har vi nogle Holfi folk her der lige kan kaste lidt viden/reklame af sig?). Densen har jeg ikke noget kendskab til, men de ryger nok også med på en lytter.

Audio Analogue Paganini har jeg aldrig hørt om. Er det til at købe i DK?

JensP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Jeg købte min Audio Analogue Paganini CD afspiller (og Puccini SE forstærker...)hos Audio Art, Frederiksberg.

Jens

Til top Vis JensP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensP

Aben
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det er umådeligt svært at finde afspillere i denne prisklasse der kan give en god forskel fra det jeg har nu Denon DCD-1450AR. Hvor langt skal man op før det virkelig er en mærkbar forbedring?

ost.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Hej Aben.  Da du var hos KT burde du have hørt Arcam i en sammenligning med Quad. Noget der er svært at huske er lyd. mvh Ost

Aben
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Jeg fik skam lyttet til Arcam, og det blev vinderen af de to. Min formulering tidligere var måske lidt utydelig. Mit næste skridt er at få spillet Arcam op mod Holfi xara, og som skrevet tidligere vil jeg prøve en lytter på en densen før jeg sætter mig på enten Arcam eller Holfi. Umiddelbart vil jeg dog tro at det bliver Holfi der løber med sejren. Jeg har endnu ikke hørt xara i aktion, men på papir ser det godt ud.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Jeg fornemmer en smule Hifi Klub-loyalitet?

Papir er taknemmeligt, men heldigvis kan jeg da fortælle at en Holfi Xara spiller glimrende. Den er nærmest lidt romantisk i klangen, varm og lidt tilbagelænet. Den hører ikke til blandt de allermest detaljerede og perspektivet kunne godt være bedre, men den giver en ok ydelse og formidler blandt andet stemmer med en fornem glød. Jeg ved dog ikke lige hvor den på papiret skulle være bedre end den Arcam, men det er jo heldigvis en smagssag!

Jeg ville nok drage lidt flere maskiner ind i billedet, bl.a. Shanlings CD-S12 (tror jeg nok den hedder).

Men samtidig er der et hav af muligheder hvis du tænker brugt, så jeg ville nok blande endnu flere ind inden jeg tager beslutningen. Mange af de tidligere topmodeller fra stort set alle er jo ved at komme ned i pris, og der er tit nogle gode handler derude, bl.a. Luxman D-700s der for lidt tilbage var i den blå til 6400 kr. (vejl. 27000 kr.). Så lidt tålmodighed og en grundig scanning af markedet er absolut at anbefale - lige pludselig kan det være at TILBUDDÉT er lige for næsen af dig!

Aben
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2004 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Jeg får nok svært ved at løbe fra HIFI klubbens indflydelse på mit nuværende legetøj, men det skal nu ikke lige være deres sortiment der skal sætte begrænsningerne

Luxman er ikke noget jeg har haft med i min overvejelse. Nok mest fordi jeg ikke aner en skid om dem (så er det jo godt vi har nogle kloge mennesker at spørge til råds).

Jeg har fået et tilbud på shanling s24k på 5000, men afstanden til sælgeren er for stor til en lytter. Det ser (igen på papir) ud til at være stærkt til prisen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes