Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 18:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effektforstærker til Nakamichi CA5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Goddag

Jeg står her med en Nakamichi CA5E forforstærker. Men jeg har ingen effektforstærker. Og nu ligger landdet sådan at jeg d. 7 november fylder 18, og dertil kommer forhåbenlig en håndfuld kontanter. til den tid skal jeg så have en effektforstærker. Jeg kan jo lige så godt få noget rigtig godt. Nu ved jeg ikke hvor mange penge jeg får ud af det, men ind til videre siger vi lige 4000 kr.

Hvilken effektforstærker skal jeg købe? Skal jeg holde mig til Nakamichi for at det passer sammen, eller skal jeg gå helt andre veje? Selvom en forstærker lyder godt med en forforstærker, betyder det vel ikke den er god med min?

Alle bud på en god effekt er velkommende

Jeg kan jo se den her er til salg, en Nakamichi 620, er det noget værre l**t?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Slet ingen kender til den Nekamichi? Eller skal jeg flotte mig og købe en PA- et eller andet?

Den skal jo have masser af kræfter og være god strømstærk, den skal drive mine Audio Concept Ce-1? Der jo er Heil-diskant og en 2x10" og 2x12" bas og slave..

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

En DOXA... uden tvivl! Der er pt en til salg til 4200,- incl forforstærker http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=58473

Gad vide om ikke man kan købe effekten alene?? Ellers er forforstærkeren næppe svær at komme af med.
Som du sikkert ved, så har jeg selv DOXA (for 2. gang). Det er uden tvivl den forstærker jeg har haft længst tid, og meget skulle ændre sig, hvis ikke den bliver en del år endnu...

Jeg ville lægge et bud ind på annoncen ovenfor... (Og nej, det er ikke mig der har den til salg ).

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

En DOXA... uden tvivl! Der er pt en til salg til 4200,- incl forforstærker http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=58473

Gad vide om ikke man kan købe effekten alene?? Ellers er forforstærkeren næppe svær at komme af med.
Som du sikkert ved, så har jeg selv DOXA (for 2. gang). Det er uden tvivl den forstærker jeg har haft længst tid, og meget skulle ændre sig, hvis ikke den bliver en del år endnu...

Jeg ville lægge et bud ind på annoncen ovenfor... (Og nej, det er ikke mig der har den til salg ).

Der står da 6800 kr for effekten, hvis jeg forstår annoncen ret?

All Vintage

Billedeupload guide

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Nope... der er også en model 70 effektforstærker til salg sammen med en 07 forforstærker til i alt 4100,-. Det er absolut værd at lytte til!

EyeOfBeauty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Tror da du skal se om du kan finde broderen til den: Nakamichi PA 5 E

Har engang hørt det sæt spille - og wauww - det er kræs.

Hilsen EyeOfBeauty

Til top Vis EyeOfBeauty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EyeOfBeauty

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

EyeOfBeauty skrev:

Tror da du skal se om du kan finde broderen til den: Nakamichi PA 5 E

Har engang hørt det sæt spille - og wauww - det er kræs.

Hilsen EyeOfBeauty

Lige mine ord, det er en lækker forstærker

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Ja det ville jo være rart at have det samme, den der er billede er ikke god eller hvad?

HVa er en rimelig pris for en PA 5 E?

All Vintage

Billedeupload guide

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Er der nogen af P%5 tilhængerne der har hørt en DOXA?? Jeg har hørt begge dele, og må medgive, at PA5 er en fremragende forstærker. Men jeg ville til hver en tid tage em DOXA, der er en helt anden klasse.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Er der nogen af P%5 tilhængerne der har hørt en DOXA?? Jeg har hørt begge dele, og må medgive, at PA5 er en fremragende forstærker. Men jeg ville til hver en tid tage em DOXA, der er en helt anden klasse.

Vil det også være dte sammen med den PA5'eren er lavet tilat spille sammenmed?

All Vintage

Billedeupload guide

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Det med om de er lavet til at spille sammen med, skal man nok tage med en gran salt. Ja, de er lavet som et sæt, men det betyder ikke nødvendigvis at de er hinandens bedste makker.

Eks er en NAD CD-afspiller også lavet til at spille med en NAD forstærker, men ikke desto mindre kunne jeg aldrig drømme om at kombinere en NAD CD-afspiller med en NAD forstærker (Eller nogen som helst anden forstærker.
SONY CD-afspillere er lavet til at spille med en SONY forstærker, men ikke desto mindre findes der væsentlig bedre makkerpar.

Kig på dit eget setup.... Du har ikke 2 komponenter fra samme fabrikat. Efter denne tankegang skulle det vel nærmest ende helt galt, fordi intet af det er lavet til at spille sammen. Men så skidt lyder det vel ikke alligevel .
Har du i øvrigt solgt A1'eren??? Den ville jeg til hver en tid satse pengene på i forhold til en PA5 på det musikalske. Den har ikke samme magt og "wow" faktor ved første lyt. Men i længden tror jeg man lever bedre med en A1'er, nr først "wow"-oplevelsen har fortaget sig, og det begynder at dreje sig om musik.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Det med om de er lavet til at spille sammen med, skal man nok tage med en gran salt. Ja, de er lavet som et sæt, men det betyder ikke nødvendigvis at de er hinandens bedste makker.

Eks er en NAD CD-afspiller også lavet til at spille med en NAD forstærker, men ikke desto mindre kunne jeg aldrig drømme om at kombinere en NAD CD-afspiller med en NAD forstærker (Eller nogen som helst anden forstærker.
SONY CD-afspillere er lavet til at spille med en SONY forstærker, men ikke desto mindre findes der væsentlig bedre makkerpar.

Kig på dit eget setup.... Du har ikke 2 komponenter fra samme fabrikat. Efter denne tankegang skulle det vel nærmest ende helt galt, fordi intet af det er lavet til at spille sammen. Men så skidt lyder det vel ikke alligevel .
Har du i øvrigt solgt A1'eren??? Den ville jeg til hver en tid satse pengene på i forhold til en PA5 på det musikalske. Den har ikke samme magt og "wow" faktor ved første lyt. Men i længden tror jeg man lever bedre med en A1'er, nr først "wow"-oplevelsen har fortaget sig, og det begynder at dreje sig om musik.

Må indrømme at jeg har solgt den ja, det smertede mit hjerte, men... Efterhånden synes jeg den manglede kraft til de store højtalere. Der står også i deres manual at de skal have mindst 20 watt. Men gerne mere. Men jeg fortryder ikke.. Endnu, Jeg ser hvad der er på markedet når jeg ahr pengene.

All Vintage

Billedeupload guide

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Nu fik jeg så en ny tanke i hovedet. Jeg kunne egentlig også godt tænke mig 2 monoblokke, altså en til hver højtaler, hvad er fordelen i det? og er det til at få fat i for ca 5000? Det skal selfølge være noget ordenligt.

All Vintage

Billedeupload guide

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes