Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 06:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: NewClassD lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har i ca. 14 dage lyttet en del til min "nye" forstærker baseret på 2 stk. NewClassD moduler (købt brugt, så den skulle være spillet til !). Den har generelt en rigtig flot lyd, men der er et område i diskantområdet (nedre diskant - som jeg høre det !), hvor den er meget hård i lyden. jeg har prøvet med forskellige digitale kilder + en analog kilde - samme resultat 

Forstærkeren er tilsluttet et par ældre KEF 104/2 højttalere, som jo såvidt jeg ved, er kendt for at være rimelig kontante/direkte i netop Diskant og øvre mellemtone, men jeg synes den hårde lyd jeg oplever er for udtalt til at det hele kan tilskrives højttalerne !!? 

Er der andre herinde som har erfarringer med disse NewClassD moduler og deres lyd ?

 

M.v.h.

MrForce 

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce
 
Gnist
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 283
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg har kørt med NewclassD i næsten et år nu, og jeg synes den har en dejlig meget vægtløs top.
Mine højttalere er Dynaudio Myrage med Essotar T 330 D diskantenheder


Til top Vis Gnist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnist
 
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  


Prøv med nogle Riken modstande i serie med indgangen, det hjalp på Hans Nielsens efter råd fra mig.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic
 
MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa 

Takker for jeres svar 

Jeg har udskiftet de 2 OPAmps til 8620'erne - Det hjalp rigtig meget 

Hvor kan jeg få fat i sådan et par Riken modstande og hvor store (ohm) vil du mene de skal være ?

Jeg forsøger i øjeblikket at skaffe en ekstra 500 VA trafo af den type som LC audio indtil for nylig solgte (Keen Ocean TTO- 13440-00) - desværre uden held indtil videre, planen er at lave en dual mono konstruktion - måske dette også kan hjælpe lidt på lyden !! 

M.v.h.

MrForce 

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce
 
klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

500 KVA !!!!  Femhundrede Kilo Volt Ampere...
Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio
 
MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Jaaa min plan er jo en kraftig forstærker, så mindre en 500 KVA kan da ikke gøre det    - hurtig response ved skrivefejl - dejligt at vide at tråden bliver læst 

Og så i pap: 500 KVA = fejl  --> 500 VA = Rigtig (er rettet i indlæget ovenover.....) 

 

M.v.h.

MrForce 

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce
 
MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Hejsa igen 

Sætter lige lidt liv i denne NewclassD-tråd igen........... 

Er der nogen som har prøvet følgende diskrete "OpAmp" sammen med NCD1 modulerne eller evt. i andet udstyr:

 http://www.bursonaudio.com/Burson_HDAM_Module.htm

 

M.v.h.

MrForce

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce
 
NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 259
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Følger lige med på sidelinien!

Den ser spændende ud den "op-amp"! Hvad koster sådan en lille fætter? Og hvad menes der med "Differential amplification network"?  Balanceret eller sådan?

__________________
Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA
 
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

MrForce skrev:

Hejsa igen 


Sætter lige lidt liv i denne NewclassD-tråd igen........... 


Er der nogen som har prøvet følgende diskrete "OpAmp" sammen med NCD1 modulerne eller evt. i andet udstyr:


 http://www.bursonaudio.com/Burson_HDAM_Module.htm


 


M.v.h.


MrForce



Send mig PB med Navn og Adresse så sender jeg Riken helt gratis. < 470 ohm >
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic
 
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1216
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Eller jeg kan sende MrForce 8 stk. 1/2Watt's 2K-Ohm's vintage Beyschlag's, stadig helt gratis..

Mvh. Jens/Modifix.

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted
 
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 06:18 | IP-adresse registreret  


Tror næppe de gør helt det samme som Riken. Er de lavet af kulmasse?
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic
 
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1216
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:

Tror næppe de gør helt det samme som Riken. Er de lavet af kulmasse?

Forhåbentlig ikke! - med kulfilm, så vidt jeg husker..

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted
 
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  


Kulmasse farver lyden ganske kraftigt og især Riken. Det er en god hjælp til de skrigende Classe D forstærkere. Dersværre blev jeg fristet til at bruge dem i klubbens brokoblede LC Audio XP og i den er det ikke særligt heldigt. De skulle gerne fjernes ved lejlighed da instrumenter og sangere bliver for fysisk store.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic
 
MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Først en STOR tak til Diamagnetic fordi han sendte mig et par Riken-modstande og til Modifix for tilbudet om at sende mig nogle Beyschlag's - mange tak begge to 

Nå men jeg har nu uskiftet det lille stykke signal-ledning jeg benyttede mellem NCD modulerne med Riken-modstandene, så det kun er modstandende som sidder mellem indgangsstikkene og forstærker-modulerne.

Hvis nogen havde fortalt mig inden jeg gik igang med denne modificering, hvilken lydændring dette lille indgreb (læs: montering af 2 "skide modstande") ville gøre, så havde jeg nok ikke troet det !! 

Til min kommentar "skide modstande" skal lige knyttes at jeg har arbejdet med elektronik i mange år, og havde ikke forventet at modtage modstande med guldben - Det har de Riken-modstande som Diamagnetic sendte mig - Har aldrig tidligere oplevet at en modstand kan have forgyldte ben og ose af kvalitet

Lyden er blevet en helt anden, tidligere var der lidt problemer i den nedre diskant/øvre mellemtone, hvor specielt stemmer kunne komme til at lyde anstrengt, et problem som desværre havde tendens til at forstyrre hele lydbilledet !

Efter modstandene er monteret, så er hele lydbilledet blevet varmere (og større), hvilket gør at jeg oplever at øret bedre kan slappe af og lukke de andre frekvenser i lydbilledet ind = meget større lyd/musik nydelse

Så nu har min NewClassD forstærker og mine Kef Reference 4 højttalere fået nyt liv.

Som det jo nok kan forståes af ovenstående, så kan jeg varmt anbefale sådan et par Riken-fætre sammen med NCD1 modulerne - fungere ihvertfald godt her hos mig 

Da jeg ikke kender de der Beyschlag's som Modifix tilbød mig, så kender jeg ikke deres egenskaber for lyden.

M.v.h.

MrForce

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Hej.

Er det muligt at få et foto kastet på af den "modstands-forbindelse"? skal selv til at prøve ncd...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Hej Per

Yep skal nok lægge et billed på af forstærkeren i sin nuværende form, hurtigst muligt

Angående monteringen af modstandene, der har jeg monteret mine NCD1 moduler så tæt på bagpladen / Indgangsstikkene, så modstandene i sig selv kan nå fra signal-ind stikket på NCD1 modulerne til Phono-stikkene på bagbladen af kabinettet. Så har jeg bare loddet modstanden fast i begge ender og benyttet en midterleder fra et audiosignalkabel som stel mellem modulerne og Phono stikkene !

God fornøjelse med dit NCD-projekt.............. 

M.v.h.

MrForce 

 

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce
 
MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Hejsa 

Så blev der endelig taget nogle billeder:

 

 

 

 

M.v.h.

MrForce

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce
 
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1216
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Æv - de billeder kan jeg ikke se..

Mvh. Jens/Modifix

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted
 
MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Hej Modifix

Det var da mærkeligt at du ikke kan se dem 

prøv evt. her:

http://www.vejrsyd.dk/NewClassD/ncd1_1.jpg

http://www.vejrsyd.dk/NewClassD/ncd1_2.jpg

http://www.vejrsyd.dk/NewClassD/ncd1_3.jpg

 

M.v.h.

MrForce

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Hej.

Døde links...

mvh. Per

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes