Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 03:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvilken CD-spille? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifistud
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Oktober 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Jeg SKAL have udskiftet min gode gamle Marantz CD-72, der efterhånden har +15 år på bagen. Den bedagede "dame" har i åernes løb gennemgået et par kiruriske indgreb hos Lars Clausen og har således hidtil budt på en ok lydkvalitet. Nu er skuffen simpelthen slidt ned, så der er tid til en nyinvestering!

Jeg søger en afspiller med en behagelig, letflydende og varm spillestil, da mit øvrige gears (Bladelius Thor MKII, Revel Performa F32, MIT) spillestil i forvejen er meget forward og dynamisk. Jeg priorterer musikoplevelsen højere end 3D i lydbilledet, men kan selvfølgelig sagtens leve med gode hi-fi egenskaber også!

Budgettet ligger fra 5.000-10.000.

Ser frem til gode konstruktive - og ikke mindst kvalificerede forslag!

Mvh

Til top Vis hifistud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifistud
 
tadman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 438
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

hifistud skrev:

Jeg SKAL have udskiftet min gode gamle Marantz CD-72, der efterhånden har +15 år på bagen. Den bedagede "dame" har i åernes løb gennemgået et par kiruriske indgreb hos Lars Clausen og har således hidtil budt på en ok lydkvalitet. Nu er skuffen simpelthen slidt ned, så der er tid til en nyinvestering!

Jeg søger en afspiller med en behagelig, letflydende og varm spillestil, da mit øvrige gears (Bladelius Thor MKII, Revel Performa F32, MIT) spillestil i forvejen er meget forward og dynamisk. Jeg priorterer musikoplevelsen højere end 3D i lydbilledet, men kan selvfølgelig sagtens leve gode hi-fi egenskaber også!

Budgettet ligger fra 5.000-10.000.

Ser frem til gode konstruktive - og ikke mindst kvalificerede forslag!

Mvh

cec 5100, 51 serier, parasound 2000 serie

vh

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman
 
hifistud
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Oktober 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

cec 5100, 51 serier, parasound 2000 serie

Hej tadman, tak for dit svar! Har du haft ovennævnte afspillere selv? Jeg kunne godt tænke mig en mere uddybende beskrivelse af de enkelte afspilleres basale lydmæssige karistika?

OPRÅB! Der MÅ da være andre her på forummet det kan bidrage med erfaringer!??

Til top Vis hifistud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifistud
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3519
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

tør man nævne Rega Apollo? Den er der jo en uhyre lang tråd om. Glimrende spilledåse til pengene...

__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
hifistud
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Oktober 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Hej mn1974, jeg har haft Rega Apollo på prøve. Jeg forstår ikke det påstyr Apollo har vagt!?? Ok, den lød da ganske udenmærket, men bare ikke nær så godt som min modificerede Marantz ...

Til top Vis hifistud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifistud
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3519
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

hvad så med?

http://www.vassagohifi.com/products/tilbud/eera_dl05.html

tanden over budgettet, men en i mine øjne, super spiller...

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=5495

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=4411

Måske denne, men den ser nu ud til at være væk: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=58873

__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale Denon dcd 1500 AE. Jeg har selv haft en Denon 1290, fra 92 til 2007, den har spillet perfekt i alle årene, og gør det formodentlig fortsat. Den har nok spillet væsentligt over 10000 timer uden nogen form for rensning eller reparation. (der er ingen der ryger i vores hus)  Jeg håber min anden afspiller klarer det lige så godt. Det er en denon dcd 1450 fra 2002. Denon dcd 1500 AE er nyeste udgave, så den får min varme anbefaling. De er også meget musikalske.
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
amorte
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 328
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke tage et prøvelyt på en ny Marantz afspiller, når du har gode erfaringer med det mærke?

mvh

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte
 
hifistud
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Oktober 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

mn1974: Accuphase'n er for lækker. Den skal vist lige tjekkes. Tak!

Hermann: Jeg har, ud over omtalte Marantz cd, også en Denon 3300 DVD, som dog primært bliver brugt i mit hjemmebio set-up. Denonen er selvfølgelig afprøvet i mit stereo set-up, og den spiller fint og er mere dynamisk og har en strammere bas end Marantz'en, som til gengæld har et større lydbillede og en mere fyldig gengivelse. Sidstnævnte egenskab er faktisk en af mine største krav, da især min højttalere (Revel Performa F32) er ret slanke (34-20000 Hz ± 0.75dB!!!).

Til top Vis hifistud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifistud
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Der er ingen tvivl for mig: Sony SCD-XA3000ES - hvis man kan skaffe den. Ellers er der Sony´s topmodel 9000ES i stedet - men til den dobbelte pris :-(
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
hifistud
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Oktober 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

amorte: Fordi min Marantz først kom til at lyde ordentligt efter udskifning af up-amps og Clock hos LC Audio.
Til top Vis hifistud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifistud
 
hifistud
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Oktober 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Hvad med den nye Audiolab 8000CD? Den fik gode ord med på vejen af High Fidelity ...
Til top Vis hifistud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifistud
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes