| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, cool at du fik en hjem til prøve!
Jeg har selv nogle håbløse højttalere at drive, lav følsomhed og en impedanskurve der svinger voldsomt (B&W XT4). Jeg synes selv ad min SDAi2175 lød ret godt på dem, men at der manglede noget power. Derfor købte jeg en Musical Fidelity A5cr effekt ( http://www.musicalfidelity.com/products/a5/a5crpow_specs.htm l), der i den grad kan levere varen.
Jeg havde fået indtrykket at de fleste viennaer ikke var sådan alt for svære at drive, hvorfor jeg ville have troet at Lyngdorffen havde kræfter nok. Samtidig kan jeg rigtigt godt lide Lyngdorf-lyden - derfor anbefalede jeg dig at prøve dem.
Jeg vil dog sige; hvis du har mulighed for at prøve Musical Fidelity A5cr tror jeg du bliver positivt overrasket. Jeg har svært ved at forestille mig en højttaler den ikke kan vække til live. Masser af råstyrke (200 ampere, 255 watt 8 Ohm, 416 watt 4 Ohm), hug i bassen og samtidig sammenhængende lydbillede & god, luftig diskant. Jeg ville ikke foreslå den, da den koster en del mere en Lyngdorfen. Men de har den på tilbud i Tapeconnection lige nu, så tag et lyt.
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|