| Forfatter |
|
Lopax Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg regner jo med at købe mig et par CV VE15 højtalere... Så jeg stor også og mangler en ny forstærker;(
Og da jeg har hørt de skulle kræve meget (jeg kan godt lide at spille højt, har cirka et 18KVm værelse lige pt, og hører mest heavy metal) så har jeg været lidt i tvivl om hvad jeg skal købe?
Budgettet... jaaa.. 3000 Vel? (Måske lidt mere..) ville dog ikke gøre noget hvis billigere..(vil ikk købe brugt. Da jeg ik har råd til det evt skulle gå i stykker)
har overvejet en 325bee, kan den fuldt udnytte højtalerne fuldt ud?h
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med det budget og nyt  Jeg tror sgu helt seriøst ikke at du får en kraftværk til ca3000kr som kan styre de CV`er ! Prøv at bygge en f.eks et Hypex baseret effekttrin det skulle nok kunne levere varen og holdes på omkring de 3500-4500kr. Årsagen til at jeg foreslår Hypex er den simple at der er så skide nem at sætte sammen et par kabelsko og plug & play. Kun 2 lodninger. Held og lykke med din søgen !
|
| Til top |
|
| |
Lopax Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, jeg er kun 14, og er ikk ligefrem ekspert ;)
Men altså, jeg regner med 3000, fordi jeg troede jeg kunne få noget der.. hvis jeg skal i 4000 eller mere. er CVs egen forstærker ik bedst?(den koster vidst 4500?) men hvad rådder i mig til at købe så? - jeg sys de højtalere er passende, så hvilken forstærker skal der til at trække dem?
Jeg regner med at bruge min comp som cd afspiller, da jeg har en fin comp ;) Gts 8800 640 Mb Cache fra asus 1Tetrabyte harddisk ialt(rigeligt med plads til god musik:)) 4gb ram INten E660 Duel Core processor..
Det burde da være fint som "cd afspiller", ikk? så bare at tilslutte til min forstærker, som jo er tilsluttet til mine højtalere (det jeg har nu, men bare med et par Lo**e dantax højtalere og billig forstærker)
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Lopax] Altså, jeg er kun 14, og er ikk ligefrem ekspert ;)
Sorry young man ! Jeg kunne ikke vide ,at du var mindreårig. Så har du ikke fået dit hifi kørekort endnu vel 
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens få noget der kan køre fint med dine højttalere. Jeg ville købe brugt her på hifi4all eller dba hvis jeg var dig. Der er masser af gode emner. held og lykke
|
| Til top |
|
| |
Lopax Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonyes skrev:
| Du kan sagtens få noget der kan køre fint med dine højttalere. Jeg ville købe brugt her på hifi4all eller dba hvis jeg var dig. Der er masser af gode emner. held og lykke |
|
|
har læst en masse artikler, og det er somregel svaret :)
men,Da jeg ik er helt så meget for at købe brugt.. (har nemlig slet ik forstand på det, og vil ik risikere det går i stykker uden garanti eller sådan noget) så jeg vil først finde ud af hvad jeg bør købe som nyt før jeg kigger efter brugt ;)
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brugt kan du sagtens finde en god kraftig forstærker til 3k. Nad bliver ofte nævnt som en god forstærker til Cv, jeg ville kigge på NAD 218 THX. Jeg vil helt klart anbefale dig at købe brugt, du kan jo se hvad du kan få af NAD til 3k som nyt ellers, og det vil nok gøre at du skal se efter nogle mindre højttalere.
Hvis du tager ud og lytter forstærkeren igennem, og alt lyder godt (ingen knas, ingen store skræmmer eller ridser der vidner om at forstærkeren har fået tæsk) så kan man sagtens købe en 5-10 år gammel forstærker med fordel og have den i lang tid.
|
| Til top |
|
| |
Lopax Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
|
Brugt kan du sagtens finde en god kraftig forstærker til 3k. Nad bliver ofte nævnt som en god forstærker til Cv, jeg ville kigge på NAD 218 THX. Jeg vil helt klart anbefale dig at købe brugt, du kan jo se hvad du kan få af NAD til 3k som nyt ellers, og det vil nok gøre at du skal se efter nogle mindre højttalere.
Hvis du tager ud og lytter forstærkeren igennem, og alt lyder godt (ingen knas, ingen store skræmmer eller ridser der vidner om at forstærkeren har fået tæsk) så kan man sagtens købe en 5-10 år gammel forstærker med fordel og have den i lang tid.
|
|
|
Ok :)
Well, har lige været i Hfk(de var egentlig vældigt flinke på trods af min alder, men fik da lov til at høre et par numre på dem:)), jeg blev råddet til at tage CLS12 Istedetfor, og hørte begge, de lød os lidt bedre.. Så tager dem :)
og ang forstærker, så sagde de Nad C352.. Det lyder vel meget godt tænker jeg, Vil overveje at købe en Nad C352 brugt hvis jeg kan finde en, hvad koster den cirka brugt i god stand?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan undvære en fjernbetjening havde jeg kigger efter en NAD 319. Det er "samme" model bare et par generationer ældre. Den yder 2x125 watt 8 ohm kontra Nad c352's 2x80. Ellers tror jeg du vil nå langt med det setup, hvis lyden ellers tiltaler dig.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt lige dette som jeg synes du skulle se på.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=59401
|
| Til top |
|
| |
Lopax Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
| Hvis du kan undvære en fjernbetjening havde jeg kigger efter en NAD 319. Det er "samme" model bare et par generationer ældre. Den yder 2x125 watt 8 ohm kontra Nad c352's 2x80. Ellers tror jeg du vil nå langt med det setup, hvis lyden ellers tiltaler dig. |
|
|
Havde ik engang tænkt der var en fjernbetjening til C352 ;)
kan godt klare mig uden :) tjekker lige linket :) og tak
|
| Til top |
|
| |
Lopax Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nah, hvis jeg skal op i 3000 for brugt, vil jeg hellere bare købe ny for 4000 tror jeg :) for er noget gladere for det :)
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du får mere for 3k brugt end 4k nyt.
Mener jeg så en NAD c372 til 4k på KSB på denne side.
|
| Til top |
|
| |