Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Junglen.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Håber der en nogen der kan hjælpe mig da jeg ikke har en klap forstand på surround mv..

Jeg leder efter et godt surround anlæg i prisklassen 4500-5000. Lykkeligvis købte jeg mit første anlæg i elgiganten da der her er 30 returgaranti. Anlægget var en cinemastation fra Yamaha (pris 4700 inkl. højt.+subw.). og det spillede fantasisk godt. God lyd og en super subwoofer der kunne få rummet til at ryste. -Men jeg leverede det tilbage da der på netop dette anlæg sidder en blæser (som på en computer), hvilket betyder at når man ser en film hvor der ikke nødvendigvis er den helt store tjubang, skal man lytte på en (lav) hvislen fra anlægget, hvilket i længden bliver et stor irritationsmoment.

Spørgsmålet til jer der ved en hel del om dether emne er: Hvad kan anbefales...

Jeg påtænker at købe et Pioneer dcs313 anlæg istedet. Er der nogen der har erfaringer med dette (evt. contra Yamaha). Yamaha havde 2 vejs højtalere hvor Pioneer kun har 1-vejs... Betyder det automatisk at 2-vejs er bedre???

På Forhånd tak

mvh Thomas

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Surround er mange ting, skal det være 5.1, 6.1. eller 7.1 systemopstilling? Skal din forstærker kunne dekode DTS eller er DD godt nok?

Prisklassen 5.000,- gør at dine muligheder er begrænset. Har du overvejet at købe brugt? Der vil du få betydelig mere for pengene = større glæde derhjemme.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

DTS er vel et must.

5.1, 6.1, .7.1 - Bare der er lyd i de 5 højtalere + subw.

Jackie linolen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Til 5000,- tror jeg at du kommer længst med denne pakke:

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=Yamaha%20HTIB%20340&ID_info side=98648

Den forhandles også mange andre steder, bl.a. expert og 2tal.

Det er seperate enheder, hvilket jo er rart så man kan opgradere hvis man lyster.

Hvis du i forvejen har et sæt rigtige højtalere bør du bruge dem som front højtalere.(se ctacta komentar ang. højtalere i efterfølgende indlæg)

Jeg har selv DVD-afspilleren, den er jeg rigtig glad for, den giver god lyd og billed til prisen!

Til top Vis Jackie linolen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackie linolen

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Det ser meget fornuftigt ud, men højttalerne ligner nogle rigtige papmodeller (dåselyd). Jeg tror jeg ville se mig om efter noget brugt, har svært ved at finde noget nyt i den prisklasse.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

rc35
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 02:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været i Elgiganten hvor jeg hørte det Yamaha anlæg der er foreslået længere nede og det spillede ganske fantastisk til prisen på 4999.- kr.

Jeg over selv at købe dette men det der en ulempe det kan ikke afspille DVD-R og DVD-rw.

Er der nogen der har gode links til hvor man kan købe Yamaha i tyskland til en billigere penge ???

Til top Vis rc35's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rc35

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 04:18 | IP-adresse registreret  

rc35 skrev:

Jeg har lige været i Elgiganten hvor jeg hørte det Yamaha anlæg der er foreslået længere nede og det spillede ganske fantastisk til prisen på 4999.- kr.

Jeg over selv at købe dette men det der en ulempe det kan ikke afspille DVD-R og DVD-rw.

Er der nogen der har gode links til hvor man kan købe Yamaha i tyskland til en billigere penge ???

Det med DVD-R/RW er det noget du har afprøvet, for det er en Philips DVD maskine/software der er i Yamaha'en så jeg tror ikke den skulle have problemmer med det.

Jeg vil også anbefale dig dette system da det kan opgraderes med andre højtt. Iøvrigt står der et rigtigt godt billed på DVD'en den har jo progessive scan og den er nem at gøre kode fri man trykker bare Open/close 99990 Open/close.

Mvh. Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Jackie linolen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv yamaha dvd 540, den spiller cdrw skiver uden problemer!
Til top Vis Jackie linolen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackie linolen

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange meninger om hvad der er er godt køb. I mellemtiden har jeg haft et pioneer dcs313 (komplet hjemmebiograf)  på prøve og jeg må sige at lyden ikke var optimal. Specielt synes jeg at centerhøjtaleren var noget skod. Da jeg er rimelig finschmecher ang. lyd må jeg bide i æblet og daffe ned i Hifi-klubben og købe deres Denon-surround pakke med Gale-højtalere.... De er sgu da altid garati for et godt køb.......

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes