| Forfatter |
|
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
jeg overvejer mulighederne for selv at samle mig et sæt små tovejs højttalere til mit computer-/skrivebord. som nævnt i overskriften, har jeg ikke ret mange penge til overs, så hvis det bliver dyrere end de billige argon fra hifiklubben eller lignende, så går det desværre ikke.
er frequence.dk det bedste bud? __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Angående freQuence, så prøv og se denne tråd igennem.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57025&P N=1&TPN=1
Du må undskylde mig, men du bor i København hvor i i de sidste 30 år har haft DK's største selvbygger butik, og så forespørger du herinde om en netbutik i vestjylland er det bedste bud?
Prøv da først at tage ind til www.danskaudioteknik.dk og se om de har noget du kan bruge. Ellers kan du jo købe ovenstående frequence kit med upgrade filter ved dat hvis du ønsker, da filter m.m. ligger på min hjemmeside.
Grunden til mit foreslag er, at så kan du gå ned i butikken og få hjælp, samt måske få det kontrolmålt når du er færdig. Personlig hjælp er guld værd.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
vibe skrev:
hej.
jeg overvejer mulighederne for selv at samle mig et sæt små tovejs højttalere til mit computer-/skrivebord. som nævnt i overskriften, har jeg ikke ret mange penge til overs, så hvis det bliver dyrere end de billige argon fra hifiklubben eller lignende, så går det desværre ikke.
er frequence.dk det bedste bud? |
|
|
Hej Ven, Tag til Hillerød og gå ind i Kirkens Korshær på gågaden. Der finder du et par fint funktionsdygtige små Energy tovejshøjtalere. Pæne og fuldt funktionsdygtige - Prisen er 35 kr/stk. !!!!!!! Se om du kan nå det............
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
|
Hey,
Angående freQuence, så prøv og se denne tråd igennem.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57025&P N=1&TPN=1
Du må undskylde mig, men du bor i København hvor i i de sidste 30 år har haft DK's største selvbygger butik, og så forespørger du herinde om en netbutik i vestjylland er det bedste bud?
Prøv da først at tage ind til www.danskaudioteknik.dk og se om de har noget du kan bruge. Ellers kan du jo købe ovenstående frequence kit med upgrade filter ved dat hvis du ønsker, da filter m.m. ligger på min hjemmeside.
Grunden til mit foreslag er, at så kan du gå ned i butikken og få hjælp, samt måske få det kontrolmålt når du er færdig. Personlig hjælp er guld værd.
|
|
|
hehe, nu er kbh jo ikke så lille igen, at man kender alle butikker her, bare fordi man bor her. har ikke gjort mig i selvbyg før, og har bare hørt om frequence gennem en kammerat. men vil da helt klart tjekke dansk audioteknik ud.
tak. __________________ setup:
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
vibe skrev:
|
hej.
er frequence.dk det bedste bud?
|
|
|
Hej Ven,
Tag til Hillerød og gå ind i Kirkens Korshær på gågaden. Der finder du et par fint funktionsdygtige små Energy tovejshøjtalere. Pæne og fuldt funktionsdygtige - Prisen er 35 kr/stk. !!!!!!!
Se om du kan nå det............
|
|
|
det lyder jo næsten for godt til at være sandt. må se om jeg kan nå derop imorgen.
tak for tippet. __________________ setup:
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
vibe skrev:
Mercury skrev:
vibe skrev:
hej.
er frequence.dk det bedste bud?
|
|
|
Hej Ven,Tag til Hillerød og gå ind i Kirkens Korshær på gågaden. Der finder du et par fint funktionsdygtige små Energy tovejshøjtalere. Pæne og fuldt funktionsdygtige - Prisen er 35 kr/stk. !!!!!!!Se om du kan nå det............ |
|
|
det lyder jo næsten for godt til at være sandt. må se om jeg kan nå derop imorgen.
tak for tippet. |
|
|
Jeg kom først
Ej laver bare sjov
Når pengene er så små som dine er der kun brugt market at overveje. __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Når pengene er så små som dine er der kun brugt market at overveje. |
|
|
ja, det lader til at selvbyg ikke er så billigt igen. men når pengene engang er til det, skal det sgu prøves. __________________ setup:
|
| Til top |
|
| |
arne rodahl Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vibe
Prøv at følg vore indsigtsartikler "Lyd og højttalerbyg". Seriens 4. del (ikke online endnu) omhandler netop byggeri af kompakte reolhøjttalere. Artikelserien er for begyndere.
M.v.h. Arne Rodahl
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
arne rodahl skrev:
|
Hej Vibe
Prøv at følg vore indsigtsartikler "Lyd og højttalerbyg". Seriens 4. del (ikke online endnu) omhandler netop byggeri af kompakte reolhøjttalere. Artikelserien er for begyndere.
M.v.h. Arne Rodahl
|
|
|
fedt, tak for tippet. __________________ setup:
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 03 November 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jumon audio har nogle små, billige Tangband fuldtoner, som osse kunne være en mulighed. Måske ikke svaret på nonnens bøn, men nok betydeligt bedre end meget af det bras, der sælges til 'puterbrug.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt Eltax Monitor III, kr. 495,- pr. sæt i Bilka/Føtex fra tid til anden ellers på QXL.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Bjorn Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes dine hjemmedesignede højttalere ser rigtig spændende ud. du nævner flere højttalere man kan bruge, men hvilken en vil du selv anbefale. jeg hører en del blandet musik ved forholdsvis lav styrke. forstærkeren er en amc på 100 watt. __________________ setup:
|
| Til top |
|
| |
Bjorn Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vibe, selv har jeg kun testet TABAQ med TB W3 926 og W3 315, og de lyder rigtigt godt. Jeg har også prvøet Hi-Vi 3" men kan ikke anbefalae disse. Jeg ved at andre har haft stor fornøjelse af TABAQ med TB 4" enhederne.
Vifa 3,5" burde også fungere rigtigt godt, men dem har jeg aldrig hørt.
Nu er det jo ikke tale om disco højttalere, da det er grænser for hvor meget effekt disse små enheder kan tåle, de spiller dog rigligt højt til mit behov med 20 watt.
TABAQ konstruktionen er ret enkel og enhederne kræver ikke belåning af friværdien, så det er jo bare at gå igang. Med sort fornt gør W3 315 sig godt, den kommer til at se endnu mindre ud, og lyden virker dermed endnu mere imponerende.
Hej fra Bjørn
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
diy kan gøres rigtig billigt og man kan få et stort resultat ud af det, men det kræver arbejde en konstruktion som jeg har lavet

ligeledes med tang band enheder dog den lidt større 4" og den lille xt 25 kan laves for under 1500 kr. sættet inkl træ, fin fineer, delefilter, ekstra magneter, terminaler osv. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjorn skrev:
|
Hej Vibe, selv har jeg kun testet TABAQ med TB W3 926 og W3 315, og de lyder rigtigt godt. Jeg har også prvøet Hi-Vi 3" men kan ikke anbefalae disse. Jeg ved at andre har haft stor fornøjelse af TABAQ med TB 4" enhederne.
Vifa 3,5" burde også fungere rigtigt godt, men dem har jeg aldrig hørt.
Nu er det jo ikke tale om disco højttalere, da det er grænser for hvor meget effekt disse små enheder kan tåle, de spiller dog rigligt højt til mit behov med 20 watt.
TABAQ konstruktionen er ret enkel og enhederne kræver ikke belåning af friværdien, så det er jo bare at gå igang. Med sort fornt gør W3 315 sig godt, den kommer til at se endnu mindre ud, og lyden virker dermed endnu mere imponerende.
Hej fra Bjørn
|
|
|
de vil som sagt kun komme til at spille ved relativ lav volume, da jeg skal bruge dem ved computer/skrivebordet.
kæresten rejser her den 24. og så vil der være tid til at konstruere. glæder mig til at få det prøvet af.
tak for tips og tegninger indtil videre. __________________ setup:
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
|
diy kan gøres rigtig billigt og man kan få et stort resultat ud af det, men det kræver arbejde en konstruktion som jeg har lavet
ligeledes med tang band enheder dog den lidt større 4" og den lille xt 25 kan laves for under 1500 kr. sættet inkl træ, fin fineer, delefilter, ekstra magneter, terminaler osv.
|
|
|
det er godt nok en lækker udseende højttaler du har fået bygget dig der, den ser spændende ud. men tror jeg må ligge ud med noget lidt mere simpelt her første gang, (ovenstående tabaq).
ved du hvordan din 4" fungerer alene? altså om den kan anbefales frem for en 3". __________________ setup:
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
vibe skrev:
Per N skrev:
|
ligeledes med tang band enheder dog den lidt større 4" og den lille xt 25 kan laves for under 1500 kr. sættet inkl træ, fin fineer, delefilter, ekstra magneter, terminaler osv.
|
|
|
det er godt nok en lækker udseende højttaler du har fået bygget dig der, den ser spændende ud. men tror jeg må ligge ud med noget lidt mere simpelt her første gang, (ovenstående tabaq).
ved du hvordan din 4" fungerer alene? altså om den kan anbefales frem for en 3".
|
|
|
Det kan den, mere bas, samt papir enhederne fra tb opføre sig mere linært. Hvis du vil bruge bjørns design med en 4" enhed skal du lige recalculere det hele skal du tænker på da det er en kvartbølge stub, en 4" enhed vil ikke du med samme mål. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Bjorn Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både 3" pg 4" ernheden kan bruges i TABAQ uden at ændre designet i øvrigt. Dette er et rent tilfælde.
Hilsen
Bjørn
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjorn skrev:
|
Både 3" pg 4" ernheden kan bruges i TABAQ uden at ændre designet i øvrigt. Dette er et rent tilfælde.
Hilsen
Bjørn
|
|
|
Der kan man bare se, det er da lidt af et tilfælde __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |