Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Omkabling af hovedtelefoner. Hvem/hvor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
darkless
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 November 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Jeg har ligesom nc8000 overvejet at få omkablet mine L3000 med et bedre kabel, men da jeg ikke er så vild med at skulle overlade mine dyre hovedtlf til diverse kurérservices rundt om i verden med mindre der er tale om et decideret salg, ville jeg høre, om der findes nogen dygtige folk i lille Danmark (helst nær Kbh), I turde overlade opgaven med at foretage omkablingen?

Jeg ville selv bestille kablet fra Alex, indehaveren af http://www.apuresound.com, så opgaven går udelukkende på forsvarlig montage af selve kablet.

Jeg glæder mig til at høre fra jer.
Til top Vis darkless's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af darkless

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 November 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Du har ikke mod på "learning by doing"?

Det må da ellers være til at skille dem ad og samle dem igen uden at ødelægge noget. Har du ledt efter guides på nettet?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 November 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Ja ok med et par l3000, ville jeg nok også få en prof til det 

Jeg tror desværre du for svært ved at finde en prof i DK, eller dvs en der har prøvet det mange gange før.
Men hvad med Jan, kender han ikke nogen?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

darkless
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har som alternativ overvejet at få sendt mine L3000 til Holland, til Hans (indehaver af Qables.com), da han har omkablet bl.a. K1000, som jeg mener at huske er lige så svær at omkable som L3000.

darkless
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

OK, nu har jeg fået snakket med Anders fra Audio Consult, og han er villig til at forsøge sig for, hvad en arbejdstime koster. Jeg regner med, at Alex fra APureSound vil kunne være behjælpelig med instrukser i, hvordan en L3000 skilles ad og samles samt evt. komplikationer omkring selve lodningen.

Jeg mener at huske, at der på et tidspunkt blev uploadet en guide på head-fi.org i, hvordan man skiller en L3000 ad. Det skyldtes, at der dengang var meget fokus på, at nogle L3000 havde et problem med en underlig "raslen", som stammede fra en indvendig ledning, der sad forkert.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 November 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Ja den raslen har jeg også hørt om... trist med så dyre bøffer

men tror ikke de er anderledes at skille ad end de andre ath, mener bare det er 4 skruer bag earpaden, jeg kunne hvertfald let skille mine ath a700 ad i sin tid
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 02 November 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Jamen du skal da være hjerteligt velkommen til at være forsøgskanin, så kan jeg drage nytte af dine erfaringer når min bankkonto er kommet sig over chocket ved bestillingen af min nye hovedtelefon forstærker 

Alternativt kan man jo også spørge Alex om han vil skrive en kort vejledning i processen, det kunne da være når man nu køber kablet hos ham.
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

darkless
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Beklager Jan. Jeg har af hensyn til min stakkels tegnebog besluttet mig for at skrinlægge mine omkablingsplaner indtil videre.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 November 2007 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Trist men dine hovedtelefoner er jo også allerede retermineret balanceret så det går jo nok.

Har du fået din SinglePower monster forstærker ?

darkless
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Desværre ikke. Mikhail har nu rykket afsendelsesdagen til på mandag, og lur mig om ikke den bliver rykket igen igen igen. Hvis jeg nogen sinde beslutter mig for at bygge et electrostat setup, så bliver det en brugt ES-1, jeg går efter, eller en Blue Hawaii fra Justin (Headamp).

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 November 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Da jeg overvejede et elektrostat setup mailede jeg Justin om en KGSS. Det er 3 uger siden og jeg har ikke fået noget svar endnu. Til gengæld bestilte jeg min RPX-100 fra RudiStor i fredags og i går fik jeg mail om at den afsendes på fredag og hver eneste mail jeg har skrevet til ham er blevet besvaret inden for få timer.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 November 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Da jeg overvejede et elektrostat setup mailede jeg Justin om en KGSS. Det er 3 uger siden og jeg har ikke fået noget svar endnu. Til gengæld bestilte jeg min RPX-100 fra RudiStor i fredags og i går fik jeg mail om at den afsendes på fredag og hver eneste mail jeg har skrevet til ham er blevet besvaret inden for få timer.

Jeg troede du var til rør, men du skal måske også bruge en forforstærker ?

Du får med garanti masser af overskud i den RPX-100, så hvis du føler at nogle af dine hovedtelefoner lyder lidt "anstrengt", så er det sikkert ikke forstærkerens skyld   
Held og lykke med den. Ham der Hr. Stor er ikke så ringe endda til at lave forstærkere.

PS: Sjovt nok, så svarer han på mails så sent som klokken 2.30 om natten (har jeg erfaret). Så går man da vist op i sin "forretning".
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 November 2007 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Jeg savnede noget mere drive i toppen af mine L3000 og kom til konklussionen at rør i cd spiller og rør i forstærker måske var lige i overkanten. Samtidig har jeg i nogen tid overvejet et balanceret setup da min cd spiller også har balanceret udgang. Nu er jeg spændt på hvad det giver, efter købet af forstærkeren er der ingen penge tilbage til kabler i et godt stykke tid men Rudi mener at jeg vil opleve en markant forbedring selv single ended ud af hans forstærker og at det så bare vil blive endnu bedre når jeg får samlet penge sammen til balanceret kabling.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 November 2007 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Jeg savnede noget mere drive i toppen af mine L3000 og kom til konklussionen at rør i cd spiller og rør i forstærker måske var lige i overkanten. Samtidig har jeg i nogen tid overvejet et balanceret setup da min cd spiller også har balanceret udgang. Nu er jeg spændt på hvad det giver, efter købet af forstærkeren er der ingen penge tilbage til kabler i et godt stykke tid men Rudi mener at jeg vil opleve en markant forbedring selv single ended ud af hans forstærker og at det så bare vil blive endnu bedre når jeg får samlet penge sammen til balanceret kabling.

Ahh på den måde. Ja, måske kan det blive for meget med alle de rør ?. Det kræver nok en lyttetest for at afgøre det. Der er så godtnok kun rør i indgangen af min forstærker. Ikke i udgangen (RP7-B).

Jeg bruger osse balanceret ud af CD og balanceret ind i min forstærker, men har så blot konventionelt jack-stik på fronten. Det vil sikkert gi en tand ekstra på kvalitets-skruen, hvis du får balanceret udgang fra forstærkeren, men man må jo stoppe på et tidspunkt (eller må man hehe ?)
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 November 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

RXP-100 er totalt balanceret (faktisk 4xmono) både ud og ind og både på hovedtelefonud og lineud. Når jeg får råd igen skal jeg have balacerede kabler mellem cd og forstærker og nok også have balanceret min L3000. Efter alt dette bliver min EarMax AE måske sat til salg med mindre jeg vælger at beholde den for at have 2 forskellige indgangsvinkler til musikken. Jeg har lige byttet mig til at par ALO rekablede og woodiede SR-80 og de lyder rigtig godt ud af alle de rør hvorimod jeg slet ikke kan lide dem fra min SuperMicro.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 04 November 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

@NC8000 - min første tanke falder på ? er det ikke lidt overkill at recable og woodie et sæt SR80 ? :S
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 November 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Sikkert, men jeg fik dem i bytte for mit ekstra sæt ER4 som jeg havde købt brugt på head-fi for $135 så alt i alt har de kostet mig mindre end et nyt par fra tape connection og rapporterne fra det engelske head-fi meet sagde at de lød mere som et sæt RS-2 end et sæt SR-80 efter at være modded. Ny prisen fra ALO er > $300.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes