Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 19:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Køb af CD-afspiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cboxoak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 03 November 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Efter mange års mangl. interesse for HIFI er dette så småt blomstret op igen efter en god kammerats inspiration

Jeg har flg. setup:

Just nyt indkøbte højtt. fra Vienna Acoustics "Beethoven Baby Grand"   http://www.vassagohifi.com/products/vienna/vienna_beethoven_ baby_grand.html

Nøøøøj - hvor spiller de GODT!!

Forst. Musical Fidelity A1 http://www.nobi.com/logs/kiyo/archives/image/mf_a1.jpg

CD-afsp. Marantz CD 46 http://www.wired4sound.net.au/sources/marantz_CD46/marantz_C D46.htm

Derudover er anlægget forsynet med nogle virkelig gode kabler som denne kammerat har lavet til mig. Credits to Gino: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47169&K W=gino  

Der er også indkøbt en brugt Thorens pladespiller som står foran en større eller mindre opgradering af drivværk, Rega arm og ny pick-up, så jeg kan få afspillet alle mine gamle vinyler igen

Igennem mine øjne (eller ører) er det tydeligt hvor der skal sættes ind nu...

Jeg er egentlig ret godt tilfreds med den lille (i høj grad levende!) legende af en klasse A forst. som efter en fin-tuning af min kammerat nu leverer et ganske tilfredsstillende stykke arbejde. Jeg er klart typen der går efter bedst value for money hele tiden (self. ud fra behov og pengepung) og det synes jeg også mit setup afspejler (CD 46 undtaget  ) selvom der sikkert stadig kunne findes bedre til prisen..?

Så jeg er på jagt efter en rigtig god CD-afspiller - gerne High End - men omvendt skal resten af setup ikke være flaskehalsen her...

Jeg har læst en test af bl.a Jungson CD3 m.fl. her på siden og den lyder tiltalende og til en pris jeg finder overkommelig - men der er jo så meget at vælge imellem så forslag og gode råd modtages gerne.

På forhånd tak.

Til top Vis Cboxoak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cboxoak

labr_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 November 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Min anbefaling ville nok være at kigge på/prøve en Benchmark DAC-1 - så opgraderer du med et slag din CD (og DVD for den sags skyld) afspiller til absolut topklasse.

Eneste "problem" er selvfølgelig at man skal også skal skaffe sig et rigtigt godt digital signal-kabel fra CD-spilleren til DAC-en.

Jeg har selv lige investeret i DAC-en; og det er en hel kolossal forandring. Min middel-gode NAD S-500 lyder pludselig helt fantastisk... nå ja - strengt taget er det jo heller ikke den der spiller

mvh
Lars

Til top Vis labr_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af labr_dk

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 November 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

labr_dk skrev:

Min anbefaling ville nok være at kigge på/prøve en Benchmark DAC-1 - så opgraderer du med et slag din CD (og DVD for den sags skyld) afspiller til absolut topklasse.

Eneste "problem" er selvfølgelig at man skal også skal skaffe sig et rigtigt godt digital signal-kabel fra CD-spilleren til DAC-en.

Jeg har selv lige investeret i DAC-en; og det er en hel kolossal forandring. Min middel-gode NAD S-500 lyder pludselig helt fantastisk... nå ja - strengt taget er det jo heller ikke den der spiller

mvh
Lars

Jeps, kan kun tilslutte mig udsagnet - har selv en Sony ES cd-spille som jeg har sat en Ontech DAC på, og det lyder jo herligt . Ang. digitalkabel så anskaf dig et VdH D-300 Mk. II (den brune) så er du godt kørende, fåes brugt til ca. 400 spir  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes