| Forfatter |
|
PeterBoe Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har arvet et dejligt MX5500, men har flg problem:
Jeg har en DVB-T Modtager (DTR200 fra PHILIPS) som fungerer upåklageligt. Jeg har sluttet min DVD afspiller til SCART-in og mit TV til SCART ud.
Når jeg bruger DVB-T tuneren bliver billedet på TV'et gult (Virker med andet TV)! Måske mangler en farve, jeg har lidt svært ved at afgøre det. -Tilgængæld, når jeg slukker DVB-T modtageren og sætter en DVD på, så er faverne helt perfekte!
DVS kabler er tilsyneladende iorden.
Nogen som har en god idé til hvad det er som driller? -og hvad en løsning kan være?
Skal siges at min far som jeg har fået det af, har haft et tilsvarende problem med hans IP-TV tuner, om det er typen af PAL som tv'et ikke helt kan forene sig med, ved jeg ikke..
Venlig hilsen
Peter
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto


Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Er ikke 100% sikker..!? men når du tilslutter din DVB-T tuner med SCART, så sender den et RGB signal ind i dit TV.
De fleste TV skal have en 9Volt puls i SCART stikket for at slå over i RGB..!? men et B&O skal have en 9Volt konstant, for at køre i RGB.
Hvis du har mulighed for at ændre din DVB-T signal "S-VHS eller Composit" vil det virke..! dog er begge af ringere kvalitet, og Composit den ringeste.
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der hvor billedet bliver Gult, tyder på at farven Blå mangler. Og nogen gangske stoler jeg absolut ikke på Scart stik fungerer h e l t optimalt. Spændingen på de 9 Volt er vel mere for Tv skal "Skifte mellem Tv eller Scart indgang", end have indflydelse på Farver.
At stikket [den enkelte flig] for farven Blå¨måske sidder forkert 
Og når noget kan være uheldig, man trykker for Hårdt, kan det gå galt således printkontakt knækkes, men alle vil sige samme Scart er med rigtige dimensioner, Ja, ligesom Bombardiers Landingsstel.  __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
PeterBoe Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Osprey, hvorfor virker det så med min DVD, den går jo via min DVB-Tuner...?
CPH-R, hvilken pin taler vi om, altså den som skal have 9 volt?
VH Peter
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså en B og O skal for mig altid VIRKE. Så må det være FREM med det B L Å.
Og den Pin med de 9 volt (jeg har glemt Nummeret) skal ingen indflydelse have på´farverne. Jeg mener det er vel det som R G B skal "Styre". Så lige hvor den Blå bliver af er fortsat åbent. At Gult og Blåt giver hvidt er bare sådan Farve Tv virker.
Min Computer CRT monitor gjorde nøjagtig det samme, det var kablet lige ved stikket ind til Computer der skulle vrikkes lidt, så passede farverne til næste gang. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu forstår jeg hvorfor almindelige DVB-T modtagerne Ikke har RF (UHF) Udgang.
Hvis Scart ikke virker optimalt, Så Må Man Slet ikke Se et ordentligt almindeligt billede. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
PeterBoe Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svaret er fundet!! Mit gamle B&O understøtter åbenbart ikke RGB på Scart stikket, kun Composite. Efter lidt søgen fandt jeg rigtig god info på wikipedea om scart (http://en.wikipedia.org/wiki/SCART). Med lidt målen kunne jeg konstatere at min DVD afspiller spytter composite ud og derfor holder på pin 8 på nul volt (= composite), hvorimod min DVB-T modtager spyttede RGB ud og derfor holdt +5V på pin 8. Heldigvis kunne jeg ændre det i opsætningen af min DVB-T tuner.
VH Peter
|
| Til top |
|
| |