Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 13:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: B&O MX5500 Gul Billede (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PeterBoe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har arvet et dejligt MX5500, men har flg problem:

Jeg har en DVB-T Modtager (DTR200 fra PHILIPS) som fungerer upåklageligt. Jeg har sluttet min DVD afspiller til SCART-in og mit TV til SCART ud.

Når jeg bruger DVB-T tuneren bliver billedet på TV'et gult (Virker med andet TV)! Måske mangler en farve, jeg har lidt svært ved at afgøre det. -Tilgængæld, når jeg slukker DVB-T modtageren og sætter en DVD på, så er faverne helt perfekte!

DVS kabler er tilsyneladende iorden.

Nogen som har en god idé til hvad det er som driller? -og hvad en løsning kan være?

Skal siges at min far som jeg har fået det af, har haft et tilsvarende problem med hans IP-TV tuner, om det er typen af PAL som tv'et ikke helt kan forene sig med, ved jeg ikke..

Venlig hilsen

Peter
Til top Vis PeterBoe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterBoe

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 November 2007 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Hej,

Er ikke 100% sikker..!? men når du tilslutter din DVB-T tuner med SCART, så sender den et RGB signal ind i dit TV.

De fleste TV skal have en 9Volt puls i SCART stikket for at slå over i RGB..!? men et B&O skal have en 9Volt konstant, for at køre i RGB.

Hvis du har mulighed for at ændre din DVB-T signal "S-VHS eller Composit" vil det virke..! dog er begge af ringere kvalitet, og Composit den ringeste.

Peter

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 November 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Der hvor billedet bliver Gult, tyder på at farven Blå mangler. Og nogen gangske stoler jeg absolut ikke på Scart stik fungerer h e l t optimalt. Spændingen på de 9 Volt er vel mere for Tv skal "Skifte mellem Tv eller Scart indgang", end have indflydelse på Farver.

At stikket [den enkelte flig] for farven Blå¨måske sidder forkert  

Og når noget kan være uheldig, man trykker for Hårdt, kan det gå galt således printkontakt knækkes, men alle vil sige samme Scart er med rigtige dimensioner, Ja, ligesom Bombardiers Landingsstel. 

PeterBoe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Osprey, hvorfor virker det så med min DVD, den går jo via min DVB-Tuner...?

CPH-R, hvilken pin taler vi om, altså den som skal have 9 volt?

VH Peter

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 November 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Altså en B og O skal for mig altid VIRKE.       Så må det være FREM med det B L Å.

Og den Pin med de 9 volt (jeg har glemt Nummeret) skal ingen indflydelse have på´farverne. Jeg mener det er vel det som R G B skal "Styre". Så lige hvor den Blå bliver af   er fortsat åbent. At Gult og Blåt giver hvidt er bare sådan Farve Tv virker.

Min Computer CRT monitor gjorde nøjagtig det samme, det var kablet lige ved stikket ind til Computer der skulle vrikkes lidt, så passede farverne til næste gang.   

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 November 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Nu forstår jeg hvorfor almindelige DVB-T modtagerne Ikke har RF (UHF) Udgang.

Hvis Scart ikke virker optimalt, Så Må Man Slet ikke Se et ordentligt almindeligt billede.

PeterBoe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Svaret er fundet!!
Mit gamle B&O understøtter åbenbart ikke RGB på Scart stikket, kun Composite. Efter lidt søgen fandt jeg rigtig god info på wikipedea om scart (http://en.wikipedia.org/wiki/SCART). Med lidt målen kunne jeg konstatere at min DVD afspiller spytter composite ud og derfor holder på pin 8 på nul volt (= composite), hvorimod min DVB-T modtager spyttede RGB ud og derfor holdt +5V på pin 8. Heldigvis kunne jeg ændre det i opsætningen af min DVB-T tuner.

VH Peter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes