| Forfatter |
|
mads20 Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har fornyeligt sat min ipod til mit anlæg. Det sat til med et rca kabel der går u i et mini-jack, men synes ikke den spiller specielt højt end hvad jeg er vant til. jeg skal næsten skrue HELT op før det bliver ret højt. Jeg har sørget for at den er skruet helt op på ipoden.
Vil det hjælpe hvis man købte en dock og satte den i ?
Håber i kan hjælpe
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om det ville hjælpe med en dock. Lydstyrken på min er også meget lav, men jeg skruer bare mere op for forstærkeren. Jeg tror ikke at der er noget galt, signalet fra ipoden er sikkert bare svagt. Måske fordi den er beregnet til hørebøffer, men det er ikke noget jeg ved noget om så hæng mig ikke op på det c(=
Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |
mads20 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
:) ok det sikkert rigtig nok, men med min gamle mp3 afspiller var der ikke nogen problemer med lyden, men har også læst noget om at lydstyrken på de europæiske ipods er sat ned og at man kan skrue op for det, ved ikk om det har meget at sige.
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ved jeg ikke, om det har. Men man kan hvist låse den spæring op, har jeg hørt.
Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ipodden køre ud med 0,4 mW og en normal cdafspiller går ud med cirka 1mW, så din Ipod spiller desværre lavere og det hjælper ikke med et dockkabel, lydkvaliteten bliver bedre, men du kommer ikke til at kunne spiller højere...
Den løsning jeg har valgt at bruge er et dock-kabel-->hovedtelefonforstærker-->alm. forstærker dette giver mig bedre og højere lyd, samtidigt kan man variere lydens karakter ved at skifte til en anden hovedtelefonforstærker..
Jeg er ikke sikker på at det er en god idé at fjerne lydbegrænseren på din Ipod, men hvis du vil så mener jeg at programmet hedder EUpod eller noget i den retning, jeg har ikke selv prøvet det så jeg ved ikke om det vil virke for dig, men husk at jo højere du spiller med ipoddens forstærker des størrer forvrængning vil du desværre få..
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 377
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Ipodden køre ud med 0,4 mW og en normal cdafspiller går ud med cirka 1mW, så din Ipod spiller desværre lavere og det hjælper ikke med et dockkabel, lydkvaliteten bliver bedre, men du kommer ikke til at kunne spiller højere...
Den løsning jeg har valgt at bruge er et dock-kabel-->hovedtelefonforstærker-->alm. forstærker dette giver mig bedre og højere lyd, samtidigt kan man variere lydens karakter ved at skifte til en anden hovedtelefonforstærker..
Jeg er ikke sikker på at det er en god idé at fjerne lydbegrænseren på din Ipod, men hvis du vil så mener jeg at programmet hedder EUpod eller noget i den retning, jeg har ikke selv prøvet det så jeg ved ikke om det vil virke for dig, men husk at jo højere du spiller med ipoddens forstærker des størrer forvrængning vil du desværre få..
|
|
|
Jamen, dem i Europa er jo ikke standard, dvs hvis man tager og laver den standard (fjerner droslingen) så vil den spille som den rigtigt skal. Så tror ikke det er noget problem.
Står faktisk også selv og skal til at købe en dock til mini nano v1 kan bare ikke finde nogen? Det eneste den skal er en eller anden form for lyd ud, også skal den lade imens den afspiller. __________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
| Til top |
|
| |
mads20 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
|
|
|
Tak for svaret!
Det lyder som en løsning, men kan du ikk skrive hvad det er for en hovedtelefonforstærker du bruger. Er også lidt i tvivl om hvordan det dock kabel ser ud... er det den her : http://www.gameyeeeah.com/images/LX-0001.jpg ? eller er det fordi du også bruger en dock?
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Ipodden køre ud med 0,4 mW og en normal cdafspiller går ud med cirka 1mW, Jeg er ikke sikker på at det er en god idé at fjerne lydbegrænseren på din Ipod, men hvis du vil så mener jeg at programmet hedder EUpod eller noget i den retning, jeg har ikke selv prøvet det så jeg ved ikke om det vil virke for dig, men husk at jo højere du spiller med ipoddens forstærker des størrer forvrængning vil du desværre få..
|
|
|
Jeg sagde heller ikke at det var en god ide bare at det kunne lade sig gøre  Hmm så var jeg heller ikke helt ved siden af.......... Mvh. Morten
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et dockkabel kan du se her http://www.aloaudio.com/ disse hører til i den dyre afdeling, men de kan fåes billigere Det kabel du linkede til var "bare" et alm usbkabel, min forstærker er en lille "billig" transportabel fyr der hedder Ibasso T2, den kan også købes på samme side som jeg har linket til ovenfor, nogle gange bruger jeg også min stationære headamp, men den lille jeg har klarer opgaven meget fint den skal jo bare skrue lidt op uden at tilføre støj og forvrængning... Og jeg aner ikke om det er en god idé eller ej at fjerne lydbegrænseren, men som et rent gæt er det min overbevisning at de fleste maskiner/apperater yder bedst når de yder 40-70 % af sit max. Jeg vil ikke anbefale at bruge en appledockstation da de støjer helt vildt, min bliver stort set kun brugt til at lade og synkronisere med, egentligt lidt sørgeligt at Apples dockløsning er så ringe  ..
|
| Til top |
|
| |
mads20 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok det kigger jeg lige lidt på, men line-out som sidder i bunden af ipodden burde give en anden lyd end den jack indgang til hovedtelefoner. så egentlig burden en dock jo kunne gøre det... men ikke apples kan jeg så forstå
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har du fuldstændigt ret i...
Et dockkabel eller en dock alene giver så vidt jeg ved ikke extra lydstyrke, Der er også sådan nogle radio nogle som sender på en frekvens du kan modtage på din almindelige radio, men hvor god lyden er og hvor højt den spiller ved jeg desværre ikke noget om, men den kan også tages med og bruges i bilen eller hvis man er til fest eller på besøg, så den er da ret smart..
Jeg tror at hvis du skal have en "dockstation" at du nok er best tjent, rent lydmæssigt, med en uden andre funktioner end at være en dock, jeg tror også at de andre mærker som kan fjernbetjenes støjer, men jeg ved det ikke, bare en mistanke jeg har..
Der er en fyr der hedder TURBO på head-fi som laver nogle fine dock-kabler, du skal bare sende ham en PM så svarer han i løbet af ingen tid..
|
| Til top |
|
| |
mads20 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mads20 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så problemet løst 
En dock var hvad der skulle til og nu spiller det rigtig højt bare jeg skruer halvt op på forstærkeren
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at du føgler op på tråden  , det er der mange der glemmer. Der er mange der når de får købt ders udstyr, bare glemmer alt om tråden......... Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |
mads20 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var også lige ved at glemme den, da jeg jo havde travlt med at høre musik. Men det blev så en belkin dock istedet da den var noget billigere. Det utroligt som hifi kan fange en totalt købte mit første anlæg i hifiklubben for 4-5 uger siden bestående af 2 minipods og en nad c325bee forstærker, det fedt med ordentlig lyd, især når man var vant til små pc højtalere med en lille sub som jeg synes lød fortryllende dengang
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at høre at det var en succes... Og så lærte jeg også lidt om at det åbenbart kun er Apples egen dock der er noget crap....
|
| Til top |
|
| |
mads20 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg gav 579 for belkin docken og apples koster vist nok 500 men apples har vist ikke rca udgange for da jeg brugte a/v udgangen som var mini-jack var lyden endnu lavere en før, men så prøvede jeg rca også fungerede det bare, men man kan dog ikke bruge fjernbetjeningen hvis man bruger de udgange. Det måske lidt ærgeligt, men lyden er klart vigtigere.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ganske ret der er ingen rca bagpå Apple's dock, den udgang du har må jo så være ren lineout udenom alle mulige kredsløb, trist med fjernbetjeningen men hvor der handles der spildes.....
Bare vent til du hører et ordentligt sæt hørebøffer så får du vellyd for pengene...
|
| Til top |
|
| |