Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 23:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Strømsparefunktion (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bronco121
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 06 November 2007 kl. 02:39 | IP-adresse registreret  

Hejsa Jeg er den superlykkelige ejer af et Pioneer PDP-436RXE og den har 2 indstillinger for at spare på energiforbruget. Og mit spørgsmål er så er der nogen der ved hvor mange watt man sparer, Jeg har spurgt Pioneer support, men det kunne de ikke finde ud af at svare på så inden Jeg prøver igen ville Jeg lige spørge denne kloge flok !!!!          Hilsen Niels.

Til top Vis Bronco121's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bronco121
 
Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 06 November 2007 kl. 04:09 | IP-adresse registreret  

Står det ikke brugsforviringen ?

Eller mener du det kan blive lavere end de 0,4 W i standby ?

Til top Vis Azeone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azeone
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 06 November 2007 kl. 05:54 | IP-adresse registreret  

Hej.

Lån sådan et måleapperat hos dit el-selskab, så kan du selv måle dig frem til det...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 06 November 2007 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

jeg ved ikke med pioneer. men jeg ved det med bla. samsung LCD. (hvilket jo ikke hjælper så meget her, men i får den alligevel)

for det første er strømspare funktion jo noget den gør mens den kører. altså IKKE stand by.

samsung går fra ca. 1.5A til 0.75 når spare funktionen er i høj. dvs. kun halv effekt. omregnet er det fra 300W til ca. 150W.

men igen. aner ikke med pioneeren. men generelt hvis det den gør er at nedjustere lysstyrken på skærmen en smule, vil de fleste nok blive overraskede over hvor meget man sparer.


__________________
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
Bronco121
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 06 November 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hejsa ja det er ikke standby forbrug jeg taler om, og nej det står ikke i brugsforvirringen. Men det er netop rigtigt at der står i menuen på skærmen når man vælger hvilket trin man ønsker at lysstyrken på skærmen vil gå lidt ned. Jeg har sat min på spare 2 og synes ikke Jeg bemærker nogen nævneværdig forandring men det lyder da rigtig lækkert hvis man kan spare så meget.

Til top Vis Bronco121's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bronco121
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 06 November 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

På mit 427XDE kører jeg med højeste strømsparer. Der er 3 trin.
Normalt vil forbruget svinge da det er et dynamisk forbrug, altså mere strøm ved lyse scener og mindre ved mørke scener.
Ved normalt forbrug svinger det vel fra 230-320 watt, imens strømspare holder det konstant ved 230 watt.
Ved ikke om du kan bruge det til noget, da det ikke er samme udgave.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 06 November 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hvad med at stille den i det "mode" der giver det bedst billede at kigge på  om forbruge så er 230 w i stedet for 220 w er da helt lige meget bare det er det optimale billede.
Til top Vis Azeone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azeone
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 06 November 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Hehe klart - men nu er det ikke 10 watt det drejer sig (på mit).
Desuden finder jeg det unødvendig ved almindelig fjernsyns-kiggeri, at fyre helt op, det er faktisk lidt mere behageligt. Men ved en god film får den alt det kul den kan trække! Men i bund og grund er TV ikke noget jeg går så meget op i.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes