Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hifi vs. husdyr - hvordan gør I? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 06 November 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg tænkte på hvordan I gør mhs. til husdyr og jeres dyre hifi? Jeg er selv katteejer og har udsigt til at katten i nogen grad kommer til at begå sig i samme rum som mit setup. Jeg er også bekendt med at katte har tendens til at finde stof hvorpå de skal strække sig op af. Hvordan takler i dét? Gør I intet og sker der noget så er det bare ærgeligt, eller hvordan?

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 November 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Hifi og husdyr hører ikke sammen, jeg ville aldrig nogensinde lade en kat være alene med mit udstyr.

Kender alt for mange situationer hvor der er gået galt, men har du penge nok, er det vel ikk et problem :D

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 November 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Det er ikke et problem her har 2 katte og 4 unger.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Hifi og husdyr hører ikke sammen, jeg ville aldrig nogensinde lade en kat være alene med mit udstyr.

Kender alt for mange situationer hvor der er gået galt, men har du penge nok, er det vel ikk et problem :D

Sådan har jeg det jo også.  Er der nogen der har en eller anden form for afskærmning eller andet?

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 November 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

MichaelJDK skrev:

Hej. Jeg tænkte på hvordan I gør mhs. til husdyr og jeres dyre hifi? Jeg er selv katteejer og har udsigt til at katten i nogen grad kommer til at begå sig i samme rum som mit setup. Jeg er også bekendt med at katte har tendens til at finde stof hvorpå de skal strække sig op af. Hvordan takler i dét? Gør I intet og sker der noget så er det bare ærgeligt, eller hvordan?

Sæt et kradsebræt op i stuen, dryp lidt baldrian på det, og vupti! Katten gider end ikke overveje dine stoffronter

For en sikkerheds skyld, kan det dog anbefales at have vandpistolen liggende parat... fyldt med tændvæske

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Storbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 November 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

syntes jeg har set et billede her inde hvor der er end er har hegnet sit anlæg ind. vist pga af en kanin han havde der ikke skulle bide hans kabler over

men ellers er mit svar også at det ikke høre sammen.

Til top Vis Storbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Storbjerg

Storbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005
Sendt: 06 November 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Storbjerg skrev:

syntes jeg har set et billede her inde hvor der er end er har hegnet sit anlæg ind. vist pga af en kanin han havde der ikke skulle bide hans kabler over

men ellers er mit svar også at det ikke høre sammen.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25883
Til top Vis Storbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Storbjerg

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 November 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke frontstof på mine højttalere og min kat udviser lykkeligvis ingen interesse, selvom hun nyder at terrorisere resten af hytten - inklusiv min læderstol. Skulle det en dag gå galt, kan børn og katte tilgives alt. Hunde derimod..!

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 November 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Du starter med at finde din riffel frem...........
ej joke jeg har en min far har hund, den har aldrig harft interresse for hi-fi. Men ok katte har ved jeg ikke

Mvh. Morten.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Sendt: 06 November 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har en aftale med Katman om, at hvis jeg holder gang i brændeovnen, og iøvrigt sørger for at han har sin faste plads i sofaen, ja så vil han heller ikke røre mine ting.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 November 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Forresten.. jeg havde for nogle år siden et sæt Dali Grand Diva... og en kat. Sidstnævnte fandt særlig glæde ved at hvæsse kløer i 3 af 4 basenheder på netop Diva'erne... Dem ville HFK have 2085,-(!) for... pr stk!

Højttalerne blev fikset, og solgt til en fyr i Vejle...Katten ved jeg ikke, hvor opholder sig

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 November 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv både musik- og katte-elsker.

Min kat må færdes overalt i huset. (Dog må den ikke være på køkkenbordet når jeg laver mad.)

Jeg har aldrig oplevet problemer af nogen som helst art. Mine Quad elektrostater ligner endda store kradse-anordninger.

Katte er intelligente, og at de ikke kan eller vil lære noget, er ikke korrekt efter min mening. Hvis mis laver noget man ikke vil have, så siger man "FY" og sprøjter noget vand i hovedet på den med en forstøver. Så lærer den hurtigt hvor grænserne går.

Min kat har en lem i døren, så den kan komme og gå som den har lyst til. Jeg er overbevist om at dette arrangement er med til at gøre den medgørlig. Katte som altid er inde, har en tendens til at blive destruktive. Katte er fødte til at jage, og hvis de ikke får lejlighed til at komme ud så er det at de begynder at splitte alting ad.

Det var bare mine 25 øre.

PS: Missen i mit avatar er min hankat "Pjevs" som er 18 år gammel, og still going strong. Han hopper gerne op i sofaen til mig når jeg hører Mozarts klaverkoncerter. Dog er samme herres operaer ikke et hit!

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 06 November 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Katte er intelligente, og at de ikke kan eller vil lære noget, er ikke korrekt efter min mening. Hvis mis laver noget man ikke vil have, så siger man "FY" og sprøjter noget vand i hovedet på den med en forstøver. Så lærer den hurtigt hvor grænserne går.

Det afhænger af præcist hvor intelligent katten er... Mine forældre har en kat, der meget hurtigt lærte at hvis man går på bordet når mor og far er i huset, så bliver man våd - går man på bordet når mor og far ikke er i huset, gør man ikke...

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 November 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Jeg købte engang en spolebåndoptager af en katte ejer.

Den blev, snart efter jeg købte den, defekt.

Ved reperation viste det sig at synderen var kattehår.
De sad alle vegne.
I klemme mellem komponenter og print, hårene var gået i lejerne, forbi lejerne og ned i viklingerne i motoren.....................alle steder var der kattehår..................på bremserne, relæer, potmetre..........

Jeg mener ikke umiddelbart at husdyr og stereoanlæg er en god kombination.

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 November 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
PS: Missen i mit avatar er min hankat "Pjevs" som er 18 år gammel, og still going strong. Han hopper gerne op i sofaen til mig når jeg hører Mozarts klaverkoncerter. Dog er samme herres operaer ikke et hit!

18 år! Det var ikke så lidt.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

hedi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Sendt: 06 November 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har to katte ingen problemer de har aldrig rørt mit udstyr.
Til top Vis hedi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hedi

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 November 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har lært min hund at den ikke må nærme sig mine HT`r og vist hans bold trille om bag ved dem, så står han bare og vendter på at jeg tager den til ham  

Dygtig vovse

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Jeg er selv både musik- og katte-elsker.

18 år  Det var ellers ikke så lidt. Men er meget enig med dig. De ved udmærket godt hvad de ikke må, når de har gang i et eller andet... ofte i hvertfald. Som f.eks. den klassiske med at den ikke må være på bordet, og man skal hel hen til den før den går ned. Suk...
Men jeg kan forstå på det hele at der ikke er andet for end at prøve og se hvad der sker

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
MichaelJDK skrev:

Sæt et kradsebræt op i stuen, dryp lidt baldrian på det, og vupti! Katten gider end ikke overveje dine stoffronter

For en sikkerheds skyld, kan det dog anbefales at have vandpistolen liggende parat... fyldt med tændvæske

Mvh

Brok

Alt noteret. Intet tilføjet.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 09 November 2007 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Ingen problemer hér. Har to katte, som ellers er nysgerrige og frække nok, men mit hifi-udstyr rører de af én eller anden grund ikke. Jeg har ellers elektrostater, hvor kattene ville kunne stige knap to meter til vejrs og få ekstra udsyn, hvis de havde lyst til det. Højttalerne er ikke sprøjtet med 'kattefjerner'. (Og der er heller ikke direkte adgang til højspændingen. Det kunne ellers være en god forklaring!). 

Til gængæld skal jeg være forsigtig med at have LP-covers liggende fremme, idet hjørnerne på omslagene åbenbart er særdeles attraktive...

Hilsen

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum