Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: HDTV på Kanal 5 (HD) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 November 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Kanal 5 Lancere HDTV som den første TV kanal i Danmark fra det nye år

Det bliver en søster kanal og hedder Kanal5 HD!

Se www.kanal5.dk/kanal5hd

Mvh.

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 November 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Det er gode nyheder!

Jeg har i forvejen Canal Digitals 6 HD kanaler, men jeg kan sagtens bruge nogle flere 

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Ja så er der ved at være lys for enden! For HDTV

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 November 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Desværre er det ikke alle programmerne der via TDC bliver sendt i HD, men bedre end normalt signal??

Det er da lidt devaluerende for SD TV

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke helt hvad du mener brasch?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

bøje skrev:

Jeg forstår ikke helt hvad du mener brasch?

jeg synes at det er ringe, at de rent faktisk kan sende SD billedet ud i bedre kvalitet end de gør

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Er det kun Kanal 5 på TDC's net du tænker på her eller generelt påTDC's Kabel TV (eller YouSee som det nu hedder).

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

bøje skrev:
Er det kun Kanal 5 på TDC's net du tænker på her eller generelt påTDC's Kabel TV (eller YouSee som det nu hedder).

kanal 5 generelt. Det er da devaluerende at man udsender en HD kanal, hvor man så samtidig indrømmer at man ikke udnytter de nuværende muligheder fuldt ud. TDC påstår jo at de bare sender kanalerne videre uden at komprimere dem, hvis det er sandt, så synes jeg godt nok det på et generelt niveau ser meget skidt ud.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 November 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Nej sådan kommer det ikke til at foregå... De ting som Kanal 5 HD viser og som ikke er optaget i HD, de vil bare blive opskaleret til HD... Det er det de mener... Rolig nu brasch
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Det bliver jo en søster kanal til den nuværende Kanal 5 og den sender ikke HD før i det nye år, jeg tror du har misforstået et eller andet brasch!

Har du iøvrigt en selector Brasch? for der synes jeg ikke kvaliteten er dårlig på Kanal 5 (i SD kvalitet) selvom Parabol selvfølgelig er at foretrække mht. billed kvalitet.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Den bliver også først lanceret til januar...

Men os der har Canal Digital med deres HD pakke får desuden History Channel HD d. 13. December... Så er vi oppe på 8 HD kanaler

Info: http://www.canaldigital.dk/templates/generalarticle____9454. aspx

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Nej sådan kommer det ikke til at foregå... De ting som Kanal 5 HD viser og som ikke er optaget i HD, de vil bare blive opskaleret til HD... Det er det de mener... Rolig nu brasch

Det gør det kun endnu værre, hvis ikke det bliver gjort ordentligt

bøje skrev:
et bliver jo en søster kanal til den nuværende Kanal 5 og den sender ikke HD før i det nye år, jeg tror du har misforstået et eller andet brasch!

Har du iøvrigt en selector Brasch? for der synes jeg ikke kvaliteten er dårlig på Kanal 5 (i SD kvalitet) selvom Parabol selvfølgelig er at foretrække mht. billed kvalitet.

jep, jeg har selector og jeg synes det bedste billede findes på DR2, selvom det ikke lige er altid de sender noget interessant. Jeg ser dog ikke ret meget Kanal 5 eller nogen af deres søsterkanaler, ligesom TV3 og venner kun ses af nød (jeg kan simpelthen ikke snuppe mængden af reklamer)

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Exxtreme skrev:

Det gør det kun endnu værre, hvis ikke det bliver gjort ordentligt

Øhh nej... Det gør det bedre... Hvilket SD materiale som er opskaleret til HD har du set hvor det i HD ser ringere ud end i SD???

bøje skrev:
et bliver jo en søster kanal til den nuværende Kanal 5 og den sender ikke HD før i det nye år, jeg tror du har misforstået et eller andet brasch!

Har du iøvrigt en selector Brasch? for der synes jeg ikke kvaliteten er dårlig på Kanal 5 (i SD kvalitet) selvom Parabol selvfølgelig er at foretrække mht. billed kvalitet.

jep, jeg har selector og jeg synes det bedste billede findes på DR2, selvom det ikke lige er altid de sender noget interessant. Jeg ser dog ikke ret meget Kanal 5 eller nogen af deres søsterkanaler, ligesom TV3 og venner kun ses af nød (jeg kan simpelthen ikke snuppe mængden af reklamer)

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Øhh nej... Det gør det bedre... Hvilket SD materiale som er opskaleret til HD har du set hvor det i HD ser ringere ud end i SD???

ikke nødvendigvis, jeg kan ikke se det som en fordel at billedet bliver skaleret flere gange end højest nødvendigt. Først bliver der tilført programmet noget information som ikke allerede er der (op til 1080i), lad os sige jeg kører 1080i ud af min selector, så bliver det igen skaleret i mit tv for at passe til displayet og derudover skal det deinterlaces. Hvis jeg kører 720p ud af selectoren, så bliver det endnu værre

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Exxtreme skrev:

ikke nødvendigvis, jeg kan ikke se det som en fordel at billedet bliver skaleret flere gange end højest nødvendigt. Først bliver der tilført programmet noget information som ikke allerede er der (op til 1080i), lad os sige jeg kører 1080i ud af min selector, så bliver det igen skaleret i mit tv for at passe til displayet og derudover skal det deinterlaces. Hvis jeg kører 720p ud af selectoren, så bliver det endnu værre

Det er hele pointen at kilden skal skaleres MINDST muligt, vel og mærke hvis kilden allerede ER i HD... Men det vil helt sikkert give billedkvaliteten et løft, at opskalere til HD i dette og langt de fleste tilfælde... Dog skal man som grundregel skalere tættest muligt tv'ets native opløsning, dog er det ikke altid sådan...

Jeg kører 720P ud af min DVD, men 1080i ud af min parabolreceiver, for det giver de bedste resultater på mit 1365*768P tv...

Men igen, jeg har ALDRIG set et kildemateriale blive forværret af at skalere fra SD til HD, og kommer nok heller ikke til det...

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
brasch skrev:

Exxtreme skrev:

Det er hele pointen at kilden skal skaleres MINDST muligt, vel og mærke hvis kilden allerede ER i HD... Men det vil helt sikkert give billedkvaliteten et løft, at opskalere til HD i dette og langt de fleste tilfælde... Dog skal man som grundregel skalere tættest muligt tv'ets native opløsning, dog er det ikke altid sådan...

Jeg kører 720P ud af min DVD, men 1080i ud af min parabolreceiver, for det giver de bedste resultater på mit 1365*768P tv...

Men igen, jeg har ALDRIG set et kildemateriale blive forværret af at skalere fra SD til HD, og kommer nok heller ikke til det...

det er så dér jeg ikke har forstået hvorfor HD kanaler bliver sendt i lige præcis 1080i

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Det må du spørge din udbyder om... Men kunne forestille mig det har noget med båndbredden at gøre at der bliver sendt i 1080i fremfor 1080P... Det vil kræve en del mere af udstyret at skulle sende ud i 1080P.

Det kan også være fordi det meste af det de viser optages i 1080i, men det er kun gætterier...

Men det kommer da helt sikkert med tiden...

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Det må du spørge din udbyder om... Men kunne forestille mig det har noget med båndbredden at gøre at der bliver sendt i 1080i fremfor 1080P... Det vil kræve en del mere af udstyret at skulle sende ud i 1080P.

Det kan også være fordi det meste af det de viser optages i 1080i, men det er kun gætterier...

man kunne jo have valgt at sende det ud i 720p istedet, det fylder jo ca det samme. Jeg tror dog de fleste ting er optaget på 35mm film

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Exxtreme skrev:

man kunne jo have valgt at sende det ud i 720p istedet, det fylder jo ca det samme. Jeg tror dog de fleste ting er optaget på 35mm film

Tja... 720P og 1080i har hver sine fordele og ulemper... Hvad der bliver optaget på og sendt fra nu om dage ved jeg ikke så meget om...

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 19 November 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Hvad skulle fordelen være ved 1080i, fremfor 720P ?

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes