Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 21:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Marantz SA 7001 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 08 November 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Hopla svende.

Så var jeg lige forbi KT-Radio i dag...bare sådan for at snuse lidt. Det er længe siden jeg er blevet positivt overrasket over deres udvalg af produkter og ikke mindst lyden af disse. men, i dag måtte jeg altså krybe til korset og tilstå, at jeg blev glædeligt overrasket over det jeg hørte.

Jeg lagde ører til det store set-up fra Marantz, bestående af pre., SACD-spille og to mega-monoblokke...det hele var selvfølgelig wired op med kabler fra NordOst. Der blev desuden spillet på SF Cremona. Jeg har tidligere været efter både Cremona'erne og Marantz for deres sløve spillestil, men jeg må æde mine ord. Det var en rigtig positiv oplevelse.

Nå, men det store sæt fra Marantz er uden for rækkevidde, så jeg bevægede mig hastigt videre i produktprogrammet. Mine øjne faldt på den Aisa Award vindende CD-afspiller/SACD-afspiller MARANTZ SA 7001. Holdda ferie en flot afspiller...den udstråler simpelthen klasse og kvalitet på alle leder og kanter og så kan det jo også levere vellyd (på trods af de meget ringe lokaliteter den var placeret i).

Mit spørgsmål går på om der er nogle af jer brugere og hifi-freaks , der har stiftet bekendtskab med denne spille fra Marantz og hvilke indtryk har i af denne?

Jeg vil selv have den hjem i min stue for at stifte et yderligere bekendtskab med den, men vil da gerne høre andres vurdering af denne smukke afspiller.

(Det skal i skrivende stund tilføjes, at jeg "kun" vil bruge den som drev, da jeg vil bruge den i en kombination med min Adyton DAC).

Ser den bare lækker ud eller hva'?

Mvh. Rune aka FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2007 kl. 05:19 | IP-adresse registreret  

Den er rigtig lækker og den spiller mindst lige så godt som den ser ud  Jeg er den glade ejer af sådan en spille og har været det nogen måneder efterhånden.. Og jeg har intet at sætte en finger på.. Jeg bruger både analog udgangen og den digitale, godt nok ikke tilsluttet nogen fin DAC bare min receiver og begge muligheder lyder rigtig godt   Det skal jeg jo selvfølgelig sige nu når jeg har købt den, men det gør det sgu... Mit indtryk af den er at den er hver en kr værd..

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 November 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Holm26 skrev:
Den er rigtig lækker og den spiller mindst lige så godt som den ser ud  Jeg er den glade ejer af sådan en spille og har været det nogen måneder efterhånden.. Og jeg har intet at sætte en finger på.. Jeg bruger både analog udgangen og den digitale, godt nok ikke tilsluttet nogen fin DAC bare min receiver og begge muligheder lyder rigtig godt   Det skal jeg jo selvfølgelig sige nu når jeg har købt den, men det gør det sgu... Mit indtryk af den er at den er hver en kr værd..

Tjaa...jeg bliver jo nok nødt til at prøve den som drev. Flot er den i hvert fald. Jeg har dog også andre modeller i tankerne. Bl.a. den noget ældre Morgan Diva, der benytter sig af Phillips CD-PRO-drev, men også CEC og Jungson laver da nogle produkter, der tiltaler den gamle nørd. Og, slutteligt må et Northstar-drev også kunne komme på tale.

Nå, men jeg må se hvad tiden byder på og hvad min kære bankdame siger til nye investeringer.

Mvh. Rune

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 November 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har den i KI versionen, den dejligste lyd!

Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 November 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:

Holm26 skrev:

Tjaa...jeg bliver jo nok nødt til at prøve den som drev. Flot er den i hvert fald. Jeg har dog også andre modeller i tankerne. Bl.a. den noget ældre Morgan Diva, der benytter sig af Phillips CD-PRO-drev, men også CEC og Jungson laver da nogle produkter, der tiltaler den gamle nørd. Og, slutteligt må et Northstar-drev også kunne komme på tale.

Nå, men jeg må se hvad tiden byder på og hvad min kære bankdame siger til nye investeringer.

Mvh. Rune

Ja jeg ville helt sikkert give den et lyt  Og prøve den mod nogen af de andre hvis du kan komme til det..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes