Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: HD-optager "ser" ikke selector (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Revoc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 November 2007 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Via mit Samsung LE32R51B kan jeg se programmerne fra selector boksen. Desværre kan min Pioneer HD optager ikke finde nogen af de programmer der ligger i selectoren (Sagem 60). Det er kun de "gamle" analoge stationer hd-optageren kan finde.

Jeg har indstillet AV2 til decoder, og hvis jeg vælger en af de "gamle" kanaler, og i kanaljusteringen sætter "decoder" on, så skifter kanalen ofte til en af de "nye" kanaler, men desværre også en anden end forventet. Det virker heller ikke logisk at jeg skal vælge decoder på samtlige kanaler.

Antennekablet går fra væg til Selector. Fra selector til HD-optager, og derfra til Tv.

Scart fra selector til tv samt fra selector til hd optager.

HDMI fra HD optager til tv.

Bær over med mig, hvis ovenstående lyder som vrøvl. Håber i alligevel forstår mig, og kan give mig et par gode råd, da mine evner vist ikke rækker langt

Til top Vis Revoc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Revoc

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 November 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke helt med hvad du prøver på. Prøver du at optage fra SCART ind på din HD optager? Hvis det er det er jeg ikke sikker på det vil blive meget bede end bare at optage direkte i din optager fra antennen.

Hvis du derimod prøver at optage fra selector-antenne-optager så svarer det bare til at optage fra normal antenne til optager. Det signal der kommer ud fra selector antenne stikket er ikke anderledes end det du oprindelig modtager fra "væggen".
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Revoc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 November 2007 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg optager direkte fra antennen (kabel-tv antennestikket) så får jeg jo ikke de kanaler med, som jeg har købt med selector boksen. Og det samme ser ud til at være tilfældet nu, hvor jeg både har et antennekabel og et scart kabel mellem selectorboksen og optageren. Sidstnævnte følger den kabling der er vist i manualen til selectorboksen, men altså uden at jeg kan se fx tv1000.
Til top Vis Revoc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Revoc

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 November 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil optage fra selectoren via scart vælger du kanalen på selectoren. Selectoren har også en optage funktion så du kan programere kanal skift på selectoren. Den har også en optag nu funktion som jeg egentlig ikke rigtig ved hvad skal bruges til.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 November 2007 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

hej, såfremt du ikke får et fyldestgørende svar her, er der her et dedikeret forum til

selvsamme

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes