Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. maj 2024 | 13:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: PCM eller Bitstrøm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
OleH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 28 November 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

mazdarati, "Har man en reciever der kan nappe 7.1 PCM ind via HDMI og en BD/HDDVD afspiller der kan dekode DDTHD eller DTSMHD til PCM behøver man ikke tænke i at købe ny receiver før man er træt af at kigge på den man har i forvejen."

Mit spørgsmål er så Ved du hvilke Blue-Ray afspiller der kan dette????, ud fra det jeg har fundet på internettet så er det kun Panasonic BD10A, men den kan ikke køre 24fps, måske den nye Sony S500 eller den nye Samsung kombineret Blye-Ray og HDDVD, jeg kan ikke gennemskue det.

Hilsner

OleH


Til top Vis OleH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleH
 
rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 28 November 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Gabriel skrev:

Korrekt... fra PS3 til reciever og fra reciever til TV... der sidder "som regel" 3-4 HDMI porte i recieverne så man kan tilslutte flere enheder og kun have ét kabel til TVet...



Okay... mange tak for svaret. Vil billedet så i enkelte tilfælde blive bedre af at blive kørt igennem receiveren? Det kommer vel også an på hvilken billebehandlings-chip den er udstyret med...
Til top Vis rasmus_bt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmus_bt
 
Gabriel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 28 November 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

rasmus_bt skrev:
Gabriel skrev:

Korrekt... fra PS3 til reciever og fra reciever til TV... der sidder "som regel" 3-4 HDMI porte i recieverne så man kan tilslutte flere enheder og kun have ét kabel til TVet...



Okay... mange tak for svaret. Vil billedet så i enkelte tilfælde blive bedre af at blive kørt igennem receiveren? Det kommer vel også an på hvilken billebehandlings-chip den er udstyret med...

Jeg MENER at de fleste recievere laver en 1:1 overførsel af signalet... altså ingen behandling.



__________________
//Gabriel
Til top Vis Gabriel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gabriel
 
rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 28 November 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Gabriel

Jeg MENER at de fleste recievere laver en 1:1 overførsel af signalet... altså ingen behandling.

[/QUOTE skrev:


Ok...


Ok...
Til top Vis rasmus_bt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmus_bt
 
Skave
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 28 November 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

OleH skrev:

mazdarati, "Har man en reciever der kan nappe 7.1 PCM ind via HDMI og en BD/HDDVD afspiller der kan dekode DDTHD eller DTSMHD til PCM behøver man ikke tænke i at købe ny receiver før man er træt af at kigge på den man har i forvejen."

Mit spørgsmål er så Ved du hvilke Blue-Ray afspiller der kan dette????, ud fra det jeg har fundet på internettet så er det kun Panasonic BD10A, men den kan ikke køre 24fps, måske den nye Sony S500 eller den nye Samsung kombineret Blye-Ray og HDDVD, jeg kan ikke gennemskue det.

Hilsner

OleH


Den nye Panasonic har ikke onboard dekodere for DTS HD formaterne og ingen engang Dolyby TrueHD og DD +, men den kan dog sende formaterne videre til dekodning i receiveren

Til top Vis Skave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skave
 
OleH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 28 November 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Skave, det forstår jeg ikke, iflg. Panasonic´s website har den Dolby digital plus og man kan hente den nye firmware som indholder b.la. "
  1. Dolby TrueHD and DTS-HD High Resolution Audio are supported. A new decoder is incorporated to support the latest high quality multi-channel surround sound formats.

Link: http://panasonic.jp/support/global/cs/bd/download/bd10/bd10. html

Måske jeg er gal på den???, men BD10 er dog ikke interresant da den ikke kan køre 24fps.

Jeg så i øvrigt at der findes en Panasonic DMP-BD30 ????? dog kun til nordamerika

Til top Vis OleH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleH
 
Skave
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 29 November 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

OleH skrev:
Skave, det forstår jeg ikke, iflg. Panasonic´s website har den Dolby digital plus og man kan hente den nye firmware som indholder b.la. "
  1. Dolby TrueHD and DTS-HD High Resolution Audio are supported. A new decoder is incorporated to support the latest high quality multi-channel surround sound formats.

Link: http://panasonic.jp/support/global/cs/bd/download/bd10/bd10. html

Måske jeg er gal på den???, men BD10 er dog ikke interresant da den ikke kan køre 24fps.

Jeg så i øvrigt at der findes en Panasonic DMP-BD30 ????? dog kun til nordamerika

Doh, det er mig der gal på den der må jeg indrømme Forvekslede BD10 med den nye BD30 Så ja du har ret. BD10 kan dekode dem internt, mens BD30 kun kan sende dem videre, og er iøvrigt profile 1.1

Til top Vis Skave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skave
 
mazdarati
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 29 November 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

OleH:
Jeg kender ikke til nogen model der kan det endnu, men jeg synes også at have hørt Sony'en kan - måske kommer PS3'en til det, men intet er sikkert.

RasmusBT:
Pas på med hvilket HDMI kabel du køber. Jeg kan personligt anbefale Wyrewizard eller Supra, selvom der nok også er mange mange andre mærker der er pengene værd. Argon fra HFK er IKKE pengene værd. Og et 80 kroners kabel fra aldi er kun til nødløsninger.
 
Til top Vis mazdarati's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mazdarati
 
rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 29 November 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

mazdarati skrev:
OleH:
RasmusBT:
Pas på med hvilket HDMI kabel du køber. Jeg kan personligt anbefale Wyrewizard eller Supra, selvom der nok også er mange mange andre mærker der er pengene værd. Argon fra HFK er IKKE pengene værd. Og et 80 kroners kabel fra aldi er kun til nødløsninger.
 


Tak for tippet. Det kabel jeg købte er et Clicktronic som dette: http://av-connection.dk/?PGr=863&SPage=HDMI_Kabler

Det ville self. være optimal med et supra, men indtil videre består mit kabelrod udelukkende af Clicktronic, indtil jeg en dag får mit rum udelukkende til hjemmebio.
Til top Vis rasmus_bt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmus_bt
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 29 November 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Clicktronic er sgu heller ikke særlig prægende, men det er vel ok til prisen!...Bruger det selv lige nu som en ultimativ nødløsning (har lånt det)!..

Jeg kan bare sige til jer der overvejer ClickT, brug hellere lidt ekstra, også køb et supra!..Wyre er en del dyrere, men også super nice kabel!...

Men Supra koster kun et par hunrede kr. mere end Click, og det kan klart anbefale sig!..

mvh Zirio

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 29 November 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

mazdarati skrev:


RasmusBT:
Pas på med hvilket HDMI kabel du køber. Jeg kan personligt anbefale Wyrewizard eller Supra, selvom der nok også er mange mange andre mærker der er pengene værd. Argon fra HFK er IKKE pengene værd. Og et 80 kroners kabel fra aldi er kun til nødløsninger.
 

Kan du se forskel fra et Argon 5103H og til et Supra ?

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
lapo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 29 November 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

mazdarati skrev:
RasmusBT:Pas på med hvilket HDMI kabel du køber. Jeg kan personligt anbefale Wyrewizard eller Supra, selvom der nok også er mange mange andre mærker der er pengene værd. Argon fra HFK er IKKE pengene værd. Og et 80 kroners kabel fra aldi er kun til nødløsninger.


Kan du se forskel fra et Argon 5103H og til et Supra ?



Og hvad så hvis han kan!?!?

Alle bag Hifiklubben burde se at mande sig op, og komme tilbage til de koncepter der startede Hifiklubben!!
Der bliver kun ført mærker i HFK, som HFK kan score en fed avance på, og de hiver efterhånden alt ind, hvorefter deres sælgere forhøjer det til gudevalg!!
Indse det nu, HFK's Argon og alt deres andet eget bras, er til at lukke op og skide i!!
HFK har solgt ud ifølge min mening!! De startede som skarpe opponter til Fona, Expert osv, men er efterhånden selv blevet at sammenligne med dem, præcis som alle andre der ikke kan stå ved deres egne meninger!!

Og lad nu være at prøve at overbevise mig om det modsatte, kig på HFK's produkter den dag idag, og så tilbage til dengang hvor HFK i det mindste havde en lille smule(!!) troværdighed tilbage!!
Var for nogle år siden selv inde i et par(flertal) forskellige HFK's, inden Samsung var så udbredt, for at spørge hvad de mente!? Svaret var, "at det var kun sådan noget man kunne få i Fona og Expert, sådan nogle kommercielt fremstillede produkter ville de ALDRIG føre i HFK"!! Til grin med deres udtalelser er de!!


__________________
Toshiba HD-XE1, PS3, Onkyo TX-SR875, Samsung LE32R86
Til top Vis lapo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lapo
 
Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 29 November 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Dengang HFK sagde de aldrig ville sælge Samsung, var det også dengang deres fladskærme var værd at købe?

For Samsung har jo udviklet sig meget i dette fladskærms ræs så man kan jo godt skifte mening.

Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 29 November 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

lapo skrev:
[QUOTE=Rysz]

[QUOTE=mazdarati]Og hvad så hvis han kan!?!?

Alle bag Hifiklubben burde se at mande sig op, og komme tilbage til de koncepter der startede Hifiklubben!!
Der bliver kun ført mærker i HFK, som HFK kan score en fed avance på, og de hiver efterhånden alt ind, hvorefter deres sælgere forhøjer det til gudevalg!!
Indse det nu, HFK's Argon og alt deres andet eget bras, er til at lukke op og skide i!!
HFK har solgt ud ifølge min mening!! De startede som skarpe opponter til Fona, Expert osv, men er efterhånden selv blevet at sammenligne med dem, præcis som alle andre der ikke kan stå ved deres egne meninger!!

Og lad nu være at prøve at overbevise mig om det modsatte, kig på HFK's produkter den dag idag, og så tilbage til dengang hvor HFK i det mindste havde en lille smule(!!) troværdighed tilbage!!
Var for nogle år siden selv inde i et par(flertal) forskellige HFK's, inden Samsung var så udbredt, for at spørge hvad de mente!? Svaret var, "at det var kun sådan noget man kunne få i Fona og Expert, sådan nogle kommercielt fremstillede produkter ville de ALDRIG føre i HFK"!! Til grin med deres udtalelser er de!!

Hvis han kan så fint med mig. Jeg siger ikke Argon er det bedste kabel der findes, men man skal sætte tingene i relief. HFK har bedre kabler end Argon, så jeg kan sagtens proklamere for min egen sag. Snobber har kun få venner, så her hjælper ingen selvhøjtidelig fremturen. Jeg vil ikke overbevise dig, det er du selv herre over.

At HFK's produkter ændre sig i periferien er kun en del af forretningen. Vi har stadig masser af troværdighed, og jeg kan sagtens forstå nørderne er blevet lidt skuffet over, at man har solgt sin sin sjæl til udbrede budskabet om kvalitet til den brede kundegruppe. Det var jo før forbeholdt nørderne :-) Godt ord igen. Det jeg vil frem til er, at man skal ikke basere sin erkendelse på en engangsoplevelse. Hvis en forretning ikke ændre holdning eller indser nye perspektiver i den voldsomme udvikling vi er inde i, så ser jeg det mere som et negativ, end et positiv.

Der findes et populært ordsprog der siger; "Hvis du ikk er under udvikling, er du under afvikling"

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
lapo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 30 November 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Hvis han kan så fint med mig. Jeg siger ikke Argon er det bedste kabel der findes, men man skal sætte tingene i relief. HFK har bedre kabler end Argon, så jeg kan sagtens proklamere for min egen sag. Snobber har kun få venner, så her hjælper ingen selvhøjtidelig fremturen. Jeg vil ikke overbevise dig, det er du selv herre over.


At HFK's produkter ændre sig i periferien er kun en del af forretningen. Vi har stadig masser af troværdighed, og jeg kan sagtens forstå nørderne er blevet lidt skuffet over, at man har solgt sin sin sjæl til udbrede budskabet om kvalitet til den brede kundegruppe. Det var jo før forbeholdt nørderne :-) Godt ord igen. Det jeg vil frem til er, at man skal ikke basere sin erkendelse på en engangsoplevelse. Hvis en forretning ikke ændre holdning eller indser nye perspektiver i den voldsomme udvikling vi er inde i, så ser jeg det mere som et negativ, end et positiv.


Der findes et populært ordsprog der siger; "Hvis du ikk er under udvikling, er du under afvikling"



Var nok lidt hurtig med mine udtalelser(står dog ved dem), men det var ikke for at ramme nogen personligt, derfor jeg også skriver HFK(som helhed), og ikke fremhæver enkelte personer!!
Ved alt om udvikling, og kan da sagtens forstå at i ta'r Samsung ind!! Problemet består bare i, når i sælger det i sælger, og ofte gør det ved at rakke ned på andre produkter som i ikke fører!! Det var jo netop det der var min pointe, og det kan bide jer i halen, nøjagtigt som det gjorde med ovenstående Samsung eksempel!!
Selvom jeg ikke er helt så tilfreds med HFK som tidligere(kun baseret på jeres sælgeres holdning, arrogante service, og selvhøjtidelighed), kommer jeg da stadig forbi, for jeg vil jo gerne vide, om der er noget jeg rent faktisk skal se/opleve!! Når det sker, oplever jeg det gang på gang, der står en ekspedient og lovpriser det i har, fortæller hvorledes det ikke findes bedre 'derude', det de andre har er noget l**t, mens jeres er the sh*t og bla bla bla!! Det er sådan noget man kan forvente i Fona, men jer der netop burde dele lysten til at udbrede et HIFI-budskab, burde se mere nuanceret på det......især når i inderst inde godt ved hvad klokken har slået omkring det i sælger!!
Ved udemærket godt at i har virkelig kvali-varer, men at benægte andre mærker som er bedre(når i ligefrem ved det), er dårlig smag!!

Noget jeg ikke har nogen forståelse for er, når nu hr og fru DK, som intet kendskab har til f.eks fladskærme udover at deres nabo har et Samsung, kommer og har lyst at smide en masse tusinde kroner for den salgstale de nu har købt, hvorfor så ikke lige så godt sælge dem noget ordentligt!?!? Jeg mener, hvis ikke det er for avancens skyld- og i satser på den brede målgruppe, hvorfor så ikke føre det der ER bedst.....for det er vel stadig det der er jeres koncept, det enhver hifi-entutiast-kæde forsøger at markere sig ved???

__________________
Toshiba HD-XE1, PS3, Onkyo TX-SR875, Samsung LE32R86
Til top Vis lapo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lapo
 
mazdarati
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 30 November 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Jeg skiftede direkte fra den argon model til et supra kabel og fik bedre sortniveau og farvemætning. Der er ikke tale om dag og nat, men bedre var det altså. 
Til top Vis mazdarati's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mazdarati
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 30 November 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har flere kunder med den samme oplevelse mht. kabler.
Men igen HIFI klubben sælger jo også bedre modeller af HDMI kabler, så de har et forskelligt udvalg, det er jo så bare rart at der virkelig er forskeld på kabler
Specielt når det "bare" er et digitalt signal, er der mange der stadig er skeptiske med om det kan betale sig at købe lidt bedre kabel kvalitet.


__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 30 November 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

CSN Teknik skrev:
Jeg har flere kunder med den samme oplevelse mht. kabler.
Men igen HIFI klubben sælger jo også bedre modeller af HDMI kabler, så de har et forskelligt udvalg, det er jo så bare rart at der virkelig er forskeld på kabler
Specielt når det "bare" er et digitalt signal, er der mange der stadig er skeptiske med om det kan betale sig at købe lidt bedre kabel kvalitet.

jeg er en lille smule delt i det spørgsmål. Så længe kablet er samlet ordentligt, evt skærmet så tror jeg ikke på der er en bjælde forskel.



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 01 December 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

mazdarati skrev:
Jeg skiftede direkte fra den argon model til et supra kabel og fik bedre sortniveau og farvemætning. Der er ikke tale om dag og nat, men bedre var det altså. 

Det vil jeg gerne se en demonstration af.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 01 December 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

CSN Teknik skrev:
Jeg har flere kunder med den samme oplevelse mht. kabler.
Men igen HIFI klubben sælger jo også bedre modeller af HDMI kabler, så de har et forskelligt udvalg, det er jo så bare rart at der virkelig er forskeld på kabler
Specielt når det "bare" er et digitalt signal, er der mange der stadig er skeptiske med om det kan betale sig at købe lidt bedre kabel kvalitet.

jeg er en lille smule delt i det spørgsmål. Så længe kablet er samlet ordentligt, evt skærmet så tror jeg ikke på der er en bjælde forskel.



Jeg citerer bare hvad jeg får af vide hos mine kunder.

Jeg har dog selv ved flere lejligheder også selv fået nogle gode oplevelser ved at skifte HDMI kablerne ud med bedre kabler, skiftes der fra gode til high-end så vil der også være en forskel.

Men med kabler er det nok sådan at man skal se/opleve det før man kan forstille sig der er en forskel.


__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes