Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: AKG K701-ingen undskyldning !!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 November 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Så er der ingen undskyldning, for ikke at købe AKG K701 shg har dem nu til 2299kr. Jep du læste rigtig, så nu er chancen der, for at få de bedste dynamiske hoved-telefoner til en billig pris. Spar over 1000kr i forhold andre Danske forhandlere.

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=710492

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 November 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Det skulle da lige være fordi man ikke bryder sig om deres lyd 
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Sendt: 11 November 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

Det kan du ikke mene ? Enten må der være noget galt med din hørelse, eller du har ikke hørt dem på noget udstyr som kan vække liv i dem. De er jo noget kræsne med kilde og "kraft".

Jeg hælder mest til sidstnævnte mulighed, men man kan jo aldrig vide hvordan andre mennesker "lytter"

PS: Har du fået din Rudistor ? Den kan få spræl i 701'erne. Det er jeg ret sikker på
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 November 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

AKG'erne er da udmærkede, men de bedste dynamiske er de da efter min mening ikke. Den ære tilfalder:

http://www.gradolabs.com/product_pages/rs1.htm

Efter min mening er de endda bedre end GS1000.

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 November 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at AKG K 701 er meget vellydende.

Hørte dem på messen og her spillede de dælme godt til trods for at det var en digital lydkilde.

Jeg vil mene at de er bedre end mine Beyer Dynamic DT 880 og mine tidligere Sennheiser.

Lyden er nok endda en smule bedre end mine Ergo 2 hvis man ser bort fra stereoperspektivet som AKG'erne ikke magter på samme suveræne vis.

Som med alt andet inden for HiFi er det jo et kompromis om man vægter det ene eller det andet.

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

AKG'erne er da udmærkede, men de bedste dynamiske er de da efter min mening ikke. Den ære tilfalder:

Jeg har selv haft et sæt RS1 og de spiller fint, men der mangler noget magt over bunden (stadig sammenlignet med AKG K701). Soundstage i 701'eren er noget bedre end RS1. GS1000 har efter min mening bedre soundstage end RS1, men de er lidt for lyse i "toppen". Man skal ikke sætte analytisk udstyr til GS1000. En god rørforstærker er derimod et godt valg til GS1000. Men det er jo min subjtive mening og praktiske oplevelser med disse 3 hørebøffer.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Jeg synes at AKG K 701 er meget vellydende.

Hørte dem på messen og her spillede de dælme godt til trods for at det var en digital lydkilde.

Jeg vil mene at de er bedre end mine Beyer Dynamic DT 880 og mine tidligere Sennheiser.

Lyden er nok endda en smule bedre end mine Ergo 2 hvis man ser bort fra stereoperspektivet som AKG'erne ikke magter på samme suveræne vis.

Som med alt andet inden for HiFi er det jo et kompromis om man vægter det ene eller det andet.

"dolph"

Hej Dolph.

Jeg har desværre ikke hørt DT880 endnu, men vil gerne prøve dem ved given lejlighed. Man vil jo gerne høre / opleve så mange ting som muligt, inden for hifi. Det er vel en del af hobbyen ?!

Du har helt ret i, at ERGO 2 har et godt perspektiv (jeg har selv eet par). Desværre er de ikke super til de lavere frekvenser. Der mangler kraft i bassen, men ellers er de OK til prisen. Som du sikkert selv har erfaret, kan man have dem på i een uendelighed, når man først får dem placeret "rigtigt" på hovedet. Det er jo en stor fordel med "comfort".

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 November 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

eller her: http://www.thomann.de/thoiw12_akg_k701_prodinfo.html

og det har den iøvrigt kostet i laaaaang tid..
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 11 November 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Virker som meget vellyd til ikke så magne penge. Kan se at de er åbne og vil gerne spørge, er meget omgivelses lyd fra dem?  Har selv K1000 typen, spiller gerne når jeg ikke kan spille på mine ht. men de er så åbne at det høres meget lyd ud i rummet.  

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 November 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Mine dt880, med min meier prehead mrkII SE, blir ik slået af pinden 
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Mine dt880, med min meier prehead mrkII SE, blir ik slået af pinden 

Hvordan ved du det ?

Det er altid en gætte konkurrence at udtale sig om noget man ikke har hørt (selvom mange vældig gerne gør det alligevel). Da jeg havde Musical Fidelity CD, Grado RS1 og Sugden Headmaster, troede jeg osse jeg var i besiddelse af noget nær verdens bedste headfi-lyd. Det var langtfra tilfældet  

Det evigt tilbagevendende spørgsmål er, hvornår det ikke bliver "meget bedre". Det er vist kun tegnebogen og praktisk erfaring med andet udstyr der afgør det.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

techtrino skrev:
Mine dt880, med min meier prehead mrkII SE, blir ik sl�et af pinden 

Hvordan ved du det ?

Det er altid en g�tte konkurrence at udtale sig om noget man ikke har h�rt (selvom mange v�ldig gerne g�r det alligevel). Da jeg havde Musical Fidelity CD, Grado RS1 og Sugden Headmaster, troede jeg osse jeg var i besiddelse af noget n�r verdens bedste headfi-lyd. Det var langtfra tilf�ldet  

Det evigt tilbagevendende sp�rgsm�l er, hvorn�r det ikke bliver "meget bedre". Det er vist kun tegnebogen og praktisk erfaring med andet udstyr der afg�r det.

Det er faktisk ik så svært, he he, har ik råd til nyt for tiden

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Kalle_dk skrev:

techtrino skrev:
Mine dt880, med min meier prehead mrkII SE, blir ik sl�et af pinden 

Hvordan ved du det ?

Det er altid en g�tte konkurrence at udtale sig om noget man ikke har h�rt (selvom mange v�ldig gerne g�r det alligevel). Da jeg havde Musical Fidelity CD, Grado RS1 og Sugden Headmaster, troede jeg osse jeg var i besiddelse af noget n�r verdens bedste headfi-lyd. Det var langtfra tilf�ldet  

Det evigt tilbagevendende sp�rgsm�l er, hvorn�r det ikke bliver "meget bedre". Det er vist kun tegnebogen og praktisk erfaring med andet udstyr der afg�r det.

Det er faktisk ik så svært, he he, har ik råd til nyt for tiden

Det er en ærlig sag, techrino. Ofte hænger pris og kvalitet sammen, men jeg har dog et par gange oplevet det modsatte. AKG K701 er en af de positive overraskelser, når man sammenholder pris og ydelse. De er dog ret specielle med hensyn til valg af øvrigt udstyr. Der er mange modstridende beretninger om deres "ydelse" på diverse head-fi fora. Man kan få dem til at lyde ret kedeligt, hvis ikke man sætter dem op mod det "rigtige" udstyr. Her afviger de en del fra andre hovedtelefoner, som f.eks. Grado der er knap så kræsne.

Jeg har ikke hørt DT880, men har overvejet at anskaffe et sæt. Det er dog ikke blevet til noget endnu. Din Meier forstærker har jeg heller ikke hørt, og kan derfor ikke udtale mig om, hvordan den lyder

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Desværre ikke så godt for tiden, har en dumt stelproblem tror jeg, som giver støj... og pga dårligt tid, er det for let bare at bruge min moddede Zhaolu, istedet for at finde en løsning  

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 November 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
nc8000 skrev:

Det kan du ikke mene ? Enten må der være noget galt med din hørelse, eller du har ikke hørt dem på noget udstyr som kan vække liv i dem. De er jo noget kræsne med kilde og "kraft".

Jeg hælder mest til sidstnævnte mulighed, men man kan jo aldrig vide hvordan andre mennesker "lytter"

PS: Har du fået din Rudistor ? Den kan få spræl i 701'erne. Det er jeg ret sikker på

Kalle_dk skrev:
kimC skrev:

Jeg har selv haft et sæt RS1 og de spiller fint, men der mangler noget magt over bunden (stadig sammenlignet med AKG K701). Soundstage i 701'eren er noget bedre end RS1. GS1000 har efter min mening bedre soundstage end RS1, men de er lidt for lyse i "toppen". Man skal ikke sætte analytisk udstyr til GS1000. En god rørforstærker er derimod et godt valg til GS1000. Men det er jo min subjtive mening og praktiske oplevelser med disse 3 hørebøffer.

Sjovt nok er er hovedparten af de styrker du nævner ved K701 steder hvor jeg netop synes de er svage (ikke specielt god magt/tyngde i bunden og for lyse i toppen men soundstage kan jeg ikke  benægte de er ret gode til). Jeg har hørt dem dels via en iMod koblet til en Xin Reference, via en DarkVoice også fodret fra en iMod og så kort til det danske head-fi møde fra min NAD C542 via min EarMax. De er simpelt hen ikke min kop te, jeg synes bland andet at de blev jordet med flere længder af mine Koss A250.

Og nej jeg har endnu ikke fået min RudiStor. Den skulle være sendt fra Italien i fredags men jeg har ikke fået nogen afsendelses bekræftelse endnu.

darkless
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Sendt: 11 November 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Bare rolig Jan. Du kommer helt sikkert ikke til at vente lige så længe som mig. Jeg er i øvrigt enig med dig i din beskrivelse af K701, selvom jeg har læst på head-fi, at der tilsyneladende er forskellige versioner af K701. Det kan muligvis forklare, hvorfor folk kan have så forskellige holdninger til netop deres lyd.
Til top Vis darkless's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af darkless

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 November 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Nej den ryger afsted i morgen. Fik en mail fra Rudi om at den først blev færdig så sent fredag at den forpassede FedEx's opsamlingstidspunkt.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

darkless skrev:
Bare rolig Jan. Du kommer helt sikkert ikke til at vente lige så længe som mig. Jeg er i øvrigt enig med dig i din beskrivelse af K701, selvom jeg har læst på head-fi, at der tilsyneladende er forskellige versioner af K701. Det kan muligvis forklare, hvorfor folk kan have så forskellige holdninger til netop deres lyd.

Vi har tilsyneladende overhovedet ikke hørt samme "lyd" fra et sæt AKG K701. Det undrer mig en del, men hvis man hører dem sammen med en digital-kilde som er alt for digital (på den ufede måde), afsløres det tydeligt. Det lyder ikke særlig godt. Hvis forstærkeren blot er "tilstrækkelig" til at kunne trække et sæt Grado hovedtelefoner, duer det heller ikke. Jeg har prøvet at putte AKG'erne i en MP3 afspiller / iPod og til den bærbare PC. Der sker absolut intet. Nuvel, der kommer lyd ud, men det er ret intetsigende og temmelig kedeligt.

Jeg har læst trådene på head-fi.org om "forskellige" versioner af K701, men hvis man nærlæser indlæggene, viser det sig ret hurtigt at dem med "digitalt digital-lyd" og mindre forstærkere oftest er de som ikke får den lyd der duer til noget. Hvis man derimod giver bøfferne det de fortjener, så kvitterer de med vellyd og kontrol.

Det var mine 25 øre om K701. Det kan jeg vist ikke koge mere suppe på   

darkless
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Sendt: 11 November 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Det kan meget vel passe. Da jeg først hørte en K701 var det ud af min gamle Sony receiver (model STR-DE425 mener jeg). De lød ganske udmærket, men var som du også sagde kedelige at høre på.
Til top Vis darkless's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af darkless

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 November 2007 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nu mene at alle de kombinationer jeg har prøvet dem i burde have en høj nok kvalitet til at kunne drive dem fornuftigt med mindre der skal > 20.000 kr udstyr til. Men at jeg ikke bryder mig om dem er jo slet ikke det samme som at de ikke er gode men blot min personlige smag.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes