Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: spolebåndoptager...køb?????? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 11 November 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Efter meeeeget forsigtige investeringer i båndoptager igen (20år pause) jeg købte først en sony cass TC-K790es, det var en succes som ville noget. Den næste var også sony, TC-K 970es, jamen du milde kineser, sikke da til finmekanik. Begge maskiner var rigtig billige. Nu er jeg hooked på spolebånd, men er lidt usikker. Mine drømmemaskiner er tandberg td20a og technics rs 1500 og rs 1700. Men er de til at finde i danmark, synes det er nemt på tyske ebay, det er høje priser, men man kan altid finde maskinerne. Kender i nogen som kender nogen som har noget gemt i kælderen eller på loftet. Eller er det for meget nostalgi, er lidt

tak på forhånd

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 November 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

hej oink

Der er både her og på "hifi&musik" nogen der køre med technics maskiner - disse kan køre med både nab og ie standard hvorimod en revox fx b77 kun kører nab - om det gør det store ved jeg ikke

Tandbergen kender jeg ikke så godt - der er ikek så meget hjælp at hente hos Tante BErg da den tråd kun køre med kassette makiner så vidt jeg ved - technics maskinerner var meget imponerende men man skal nok sikre sig at kunen få dem serviceret !

Revox kan man stadig få lavet ved Villadsen og hos kinovox selvom sidstnævnte er urimeligt dyre og ikke så gode som villadsen

Lavede Pioneer ikke også en 909 maskine der var ganske god ?

Pas på med Akai - de er skide flotte og nogler er også ok indeni men mange er noget blik værk selvom de ligenr en million

selv køre jeg med to Revox B77 og dem er jeg godt tilfreds med

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 November 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Der er også den mulighed at købe en fabriksny Otari B 5050 III for et par og tyve tusinde danske træpenge.

Ikke dårligt når man medtænker at der er fuldt serviceapparat bag og garanti etc.

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes