| Forfatter |
|
-Thomas- Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nogen der har hørt disse og kan fortælle om deres styrker og general præstation?
Hvilke synes i er bedst i den samlede sammenhæng?
"Neat acoustics MFS" kunne også være en mulighed!
Thomas
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne sige at til den pris som Haydn koster og med den lyd/finnish man får - er B&W bare for dyr !
Den lille Vienna Haydn er bare super - man kan høre musik og musik og musik..... uden at blive træt 
|
| Til top |
|
| |
-Thomas- Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej King
Kan høre du har lyttet til Vienna Haydn men hvad med B&W 805S?
Hvis de kostede det samme, hvilke ville du så vælge og hvorfor?
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt B&W805S på noget cambridge nede i HFK. Synes de var ok, overraskende meget bas fra sådan en lille højtaler.
Jeg har hørt haydn også, men det var med en SPL1200 til at varetage bassen.
Det er svært at huske alle detajler men jeg har lidt svært ved at se udenom prisen og derfor falder min stemme på haydn.
Jeg kan tilskrive mig det King skriver, haydn spiller musik, jeg synes B&W er for kedelig.
Har du selv lyttet til dem endnu? ellers vil jeg klart anbefale dette, vi har alle forskellig smag jo :) __________________
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt Vienna, desværre var det Beethoven, men den var simpelthen for farvet i øvre mellemtone, og tro mig, det bliver man virkelig træt af, når hvedebrødsdagene er ovre.
De små nye B&W´er har et noget utidigt diskantløft (det sælger) - find en Matrix 805 på brugtmarkedet, de spiller bukserne af det meste. Men gulvht´er er det jo ikke.
|
| Til top |
|
| |
-Thomas- Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Claus
Tak for dit svar, jeg har hørt B&W 805S men et stykke tid siden nu og de var okay i forhold til størrelsen men har desværre ikke hørt Vienna Haydn endnu.
De er begge flotte højtalere og som du skriver skal man jo også tage højde for prisforskellen.
Hvor kan man komme til at se og høre Vienna Haydn?
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
har hørt VA mod en audio note,AN lød bedst,der er bla
meget mere styr på bassen,den muldrede da jeg hørte den,
der er mange højtalere derude,giv nogle flere en chance.
B&W har jeg ik hørt
|
| Til top |
|
| |
clauskok Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan se/høre haydn hos: Vassago hi-fi
Klostervej 23
5000 Odense C
Med venlig Hilsen Claus
__________________ Cambridge & Vienna Stuen
|
| Til top |
|
| |
-Thomas- Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lexus. kender ikke audio note men var lige inde og se designet og de er noget kedelige men hvis lyden er så god som du skriver er de jo værd at lytte til.
Ville være rart hvis der var nogen på sjælland der har Vienna Haydn?
Har gulvhøjtalere men disse skal være til soveværelset.
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas
Jeg har selv et par 705'ere... Lillebroren til 805s. 705'eren spiller klart, præcist og neutralt. Lydbilledet er meget "gennemsigtigt/luftigt", hvilket jeg godt kan li - toppen kan godt være lidt lys, så sæt ikke for lys en forstærker til - ellers har diskanten en dejlig spredning i rummet. Haydn, som jeg dog ikk har hørt skulle være lidt mere farvet og fyldig i lyden... Så det kommer meget an på hvad du er ude efter.
Da højttalerne er lidt forskellige, neutral (b&w) versus mere farvet/fyldig (haydn), burde en lyttetest af de to højttalere meget hurtigt gøre dig klart hvad du er mest til ;)
pøj pøj med det....
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis de er til soveværelset, hva så med Gamut Phi3, det er en fræk lille lækker sag, med stor og lækker lyd...
|
| Til top |
|
| |
Tommy S. Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg købte min Primare A20 forstærker hørte jeg den på et sæt Haydn og siden har den kun spillet på mine 805s. 805s ér mere gennemsigtig og luftig end Haydn - jeg har aldrig fortrudt at jeg købte dem. Lys diskant har jeg ikke nogen problemer med på min A20 - eneste anke til forstærkeren er at den mangler lidt pondus - jeg at højttalerne kan gøre det endnu bedre med andre forstærkere.
|
| Til top |
|
| |
Niko Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Haydn hjemme og har hørt 805'eren masser af gange. Jeg mener det kommer helt an på hvad du vil høre af musik. Dynamikken er lidt bedre i 805'eren i forhold til symfoni og elektronisk musik. Men lyden er efter min mening klart bedre i Haydn. Hvis du smider Nils Löfgren's Acoustic Live på kan du virkelig høre at især diskanten er bedre i Haydn. Men en gang hård rock har lidt bedre dynamik i 805'eren.
Min erfaring er også at forstærkeren skal være kraftigere til Haydn end 805'eren. Jeg havde mine Haydn nede i Klubben og sammenligne og det første ekspedienten sagde da han hørte dem var "hvor kommer alt det bas fra?"(han kendte slet ikke VA (sagde han)). Så når Haydn får en kraftig forstærke kan de godt levere (der spillede de på lyngdorf 2200) - men igen er bassen blødere/mere dynamisk i 805'eren.
Jeg tog ikke hensyn til prisen da jeg valgte mellem de to modeller. Men hvis jeg ville have hvad 805'eren kunne give havde jeg købt gulvht'er - lyden er bedre i haydn.
__________________ I get totally drunk - what's your hobby?
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas,audio consult har AN,mener osse de har VA,
og ja,AN er lidt kedelige i design,men.. ...
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft et par 805 nautilus, det er en rigtig god stander ht. Hvis du tør høre det der er på dine skiver er det den du skal vælge, vil du have en farvelade der skjuler lidt hist og her skal du vælge en haydn. en 805 både måler og lyder bedre på alle punkter og er teknisk overlegen totalt. Men haydn lyder godt og specielt -så det er lidt hvad man er til.
der er ellers os så mange alternative her i denne klasse der os gør det rigtig godt. Jm lab 800 serie og 900, system audio sa2k og tidligere nævnt phi 3 efter min mening osse. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt 805s og gulvmodellene fra VA. Kan bare slutte meg til andre innlegg. B&W er veldig nøytral og korrekt musikkformidler. Littegrann mot det mørke men de sprer mye slik at det kan gå nesten andre veien med refleksjoner tror jeg. VA farger lyden mer med en varme og mykhet.
Liker du nøytral lyd og har råd anbefaler jeg B&W. De tror jeg kan med fordel matches med engasjerende forsterker. Liker du klangen til VA og gjerne vil spare litt derimot..... VA er vel mer tungdrevne ja.. __________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige solgt mine VA BCG - det er for ujævnt i toppen, og for farvet generelt.
B&W Matrix 805 (Den gamle) er stadig en af mine præferencer i mellemtonen.
Kunne B&W dog bare lave en ordentlig top......
 __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |