Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 22:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: hvad ville i købe og hvorfor ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
berl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 November 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Hej forum. Jeg står og skal hjælpe et familiemedlem med at købe nyt fladskærmstv. Men jeg har ikke fuldt 100% med i tv-standarter i det sidste års tid, så derfor vil jeg gerne have jeres hjælp. Budgettet siger max 9 tusinde og max 32" (afstanden til tv hart gjort det). Jeg ved at han kun vil komme til at bruge det til tv og dvd-film.

Han har været inde på en hjemmeside hvod de har testes ca. 40 tv, og der har et phillips altså vundet. Det drejer sig om et magasin der hedder "Tænk".

Jeg derimod er ikke meget for philips, mere over i noget samsun-pioneer... evt. panasonic.. Hvad vil i anbefale ham og hvorfor?

På forhånd mange tak.

HT: JBL Xti serien
TV LG 42
lissau rullelærred, panasonic PT-AE700E projektor og samsung HD850
Til top Vis berl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af berl

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 November 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Pioneer er udlukket de laver ikke under 42"

Førende lige nu synes jeg er de større samsung modeller i den størrelse. Toshiba er et rigtig godt bud til en billig pris ca. 5.500 for et 32" i elgiganten.

Bedste råd (med fare for og blive kaldt for sindsyg om lidt af hele forummet) der kan gives nu når han bruger det mest til tv og dvd er klart og holde sig til et crt tv, samtlige fladskærme selv min egen hunde dyre samsung skærm får så meget smæk af mit 10 år gamle lumatron crt tv fra bilka til ca 2500, når det kommer til almindelig analog tv signaler

berl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

jo vist, det er selvfølgelig rigtigt. Han vil gerne have et tv som han kan have i de næste mange år.. men men men, bør han så ikke vente til 2009 ?? men så er der jo det med film osv.. yderligere bruger han ofte sin HD-optager i sin dvd.

TV LG 42

berl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

forresten, hvad mener i ellers om HD-mulighederne... skal han købe et full HD selvom det kun er 32" ??

TV LG 42

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Sendt: 12 November 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
Bedste råd (med fare for og blive kaldt for sindsyg om lidt af hele forummet) der kan gives nu når han bruger det mest til tv og dvd er klart og holde sig til et crt tv, samtlige fladskærme selv min egen hunde dyre samsung skærm får så meget smæk af mit 10 år gamle lumatron crt tv fra bilka til ca 2500, når det kommer til almindelig analog tv signaler

Nu har jeg selv indtil for nylig brugt et Philips 32" Widesreen CRT som jeg gav 7000 DKK for for 4 år siden og det kan ikke hamle op med mit nye Panasonic 42" Plasma, heller ikke på analoge signaler. Det er ikke bare fordi jeg vil retfærdiggøre mit køb over for mig selv at jeg siger det, for jeg har ventet og gået og lurepasset på at købe en fladskærm de sidste par år men har indtil nu ikke ment kvaliteten var god nok. Men med de nye plasma skærme fra Panasonic og Pioneer må man sige at kvaliteten er kommet på højde med en god CRT skærm, selv ved analoge tv-signaler.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

berl skrev:
forresten, hvad mener i ellers om HD-mulighederne... skal han købe et full HD selvom det kun er 32" ??

FullHD er spild af penge, ved små skærm størrelsen får man ingenting ud af det, selv på 42"-50" skærme er det ikke pengene værd hvis man bare sidder mere end 2 meter væk fra skærmen.

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 November 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Per N skrev:

Nu har jeg selv indtil for nylig brugt et Philips 32" Widesreen CRT som jeg gav 7000 DKK for for 4 år siden og det kan ikke hamle op med mit nye Panasonic 42" Plasma, heller ikke på analoge signaler. Det er ikke bare fordi jeg vil retfærdiggøre mit køb over for mig selv at jeg siger det, for jeg har ventet og gået og lurepasset på at købe en fladskærm de sidste par år men har indtil nu ikke ment kvaliteten var god nok. Men med de nye plasma skærme fra Panasonic og Pioneer må man sige at kvaliteten er kommet på højde med en god CRT skærm, selv ved analoge tv-signaler.

Nu snakker du jo også store full hd tv, uden for pris rammen på 9000 og størrelsen 32"

Jeg har fornyeligt været ude og se på diverse muligheder inklusiv de nævnte af dig Bassøe, valget faldt på en m87 fra samsung, bevares hvis billedet står stille ser det super flot ud. men den mindste bevægelse og det fejler totalt i forhold til mit gamle crt. ligeledes gør konkurrenterne, ved hd signaler er det hele jo selvfølgelig en helt anden historie, men ved udelukkende tv brug synes jeg stadig de er for ringe.

Men Berl, jeg valgte et samsung m87 32" pga. det havde det flotteste billede af alle konkurrenter i den størrelse uden og skele til prisen, der findes meget billigere alternativer man snildt kunne leve  med bl.a. toshiba's skærme.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
Bassøe skrev:

Per N skrev:

Nu snakker du jo også store full hd tv, uden for pris rammen på 9000 og størrelsen 32"

Jeg har fornyeligt været ude og se på diverse muligheder inklusiv de nævnte af dig Bassøe, valget faldt på en m87 fra samsung, bevares hvis billedet står stille ser det super flot ud. men den mindste bevægelse og det fejler totalt i forhold til mit gamle crt. ligeledes gør konkurrenterne, ved hd signaler er det hele jo selvfølgelig en helt anden historie, men ved udelukkende tv brug synes jeg stadig de er for ringe.

Men Berl, jeg valgte et samsung m87 32" pga. det havde det flotteste billede af alle konkurrenter i den størrelse uden og skele til prisen, der findes meget billigere alternativer man snildt kunne leve  med bl.a. toshiba's skærme.

Mit Panasonic er hverken FullHD og koster kun 9000 DKK.  Angående størrelsen skal folk faktisk have et TV der er større end de reelt tror, 32" kan hurtigt blive for småt.

berl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

hmm tak for svarene, men jeg synes at der bliver glemt nogle ting... det skal MAX være 32" ... har jeg helt misforstået det her med full HD.. er det ikke en feature der gør at det kan arbejde med de nye digitale tvsignaler ?? for det skal man vel have hvis ikke man vil ud og skifte i 2009 ?

og hvad mener i ellers om phillips 32", er det et okay køb ??

TV LG 42

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 November 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Full HD finder du mig bekendt slet ikke i en 32" og selv hvis du gjorde ville det være fuldstændig overflødigt.. du kan simpelthen ikke se forskellen ved normal betragtsningsafstand.. Derimod er det en fordel med et tv der kan håndtere signalerne og ikke bare skriver "format not supported" hvis den bliver udsat for et 1080p signal.. når det så er sagt, så kan de fleste kilder til afspilning af de højopløste formater sættes til at nedskalere...

Mit bud ville være en Sony D3000.. ved ikke om den kan findes helt ned til 9000, men den leverer et ganske fornuftigt billede, også på analogt tv.. der er fuld understøttelse af 1080p24, på trods af panelets opløsning, og der er et meget vellykket 100Hz kredsløb der giver gode flydende bevægelser.. derudover er der indbygget dvb-c tuner til digitalt tv fra fx stofa eller tdc..

Hvilket tv-signal har din ven?? for alt det her med 2009 gør sig jo kun gældende på en almindelig antenne.. hvis han har kabel tv er det fuldstændig ligemeget det næste stykke tid, og selvom man skulle have lyst til at skifte til digitalt for kvalitetens skyld, så kan man ikke bruge de dvb-t tunere der ligger i fx philips' modeller til noget.. og med hensyn til full hd, så går der nok en del år før vi ser det på den almindelige antenne..

Håber det ku' bruges til noget..

-Allan

Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 November 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge på panasonic tx-32lmd70 hvis det skal være et super billed så pana tx-32lxd70. de har begge vundet i tænk og jeg synes at lxd70 er det bedste jeg nogensinde har set fra et fladskærm men dvb-t signal

berl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

jamen det er et almindeligt analogt fællesantennesignal. hvorfor kan phillips tunere ikke bruges til at modtage det digitale signal fra antenneforeningerne, når det nu kommer engang.

TV LG 42

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes