| Forfatter |
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello,
Skulle man opgradere sin sb3 med en extern dac, hvilken skulle det da være? Og skal man betale en halv arm førend det begynder at blive interessant?
mvh
C
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
Hello,
Skulle man opgradere sin sb3 med en extern dac, hvilken skulle det da være? Og skal man betale en halv arm førend det begynder at blive interessant?
mvh
C |
|
|
Der er et par stykker på martinloganowners.com der er meget glade for Benchmark DAC1 sammen med Squeezebox. Men det kommer nok også lidt an på hvad resten af setuppet består af. Visse DAC's har meget højt output, og kan være problematiske med ældre forforstærkere, med højt gain. Så kan man kun bruge potmeteret i de nederste indstillinger.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Pt kører jeg stadig på min cambridge 640A, mendens jeg overvejer og jeg skal have en rega mira3 eller noget i samme prisgruppe.
Jeg tænkte på om der er nogen der kender: http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=64922&ite mGroupGuid=3560
DAC1 er ret pebret, ikke sandt.
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sendte en Audio Alchemy DDE1 afsted til en gut med krammebox, det sagde han lød ret godt. De er også forholdsvis billige (1000? 1200? kr) lige at prøve det af med. Benchmark'en er jo også ret fed idet den har hovedtelefon udgange + potentiometer. Den er også ok billig et par steder i forhold til hvad folk ellers vil have for den ( f.eks.). Gensalgsværdien holder sig også flot på den. Eller hvad med noget helt nyt? en Stello DA100 f.eks.
|
| Til top |
|
| |
John Doe Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Jeg sendte en Audio Alchemy DDE1 afsted til en gut med krammebox, det sagde han lød ret godt. De er også forholdsvis billige (1000? 1200? kr) lige at prøve det af med.
Benchmark'en er jo også ret fed idet den har hovedtelefon udgange + potentiometer. Den er også ok billig et par steder i forhold til hvad folk ellers vil have for den (f.eks.). Gensalgsværdien holder sig også flot på den.
Eller hvad med noget helt nyt? en Stello DA100 f.eks.
|
|
|
Jeg har ikke en SB3, men fik for nylig en AA 1.1/PS2 i mit setup og det var en stor forbedring - især til de priser de kører til. Den Stello ser bestemt også interessant ud, Zorglub! Ved du om der er danske forhandlere? Mvh. Christian
|
| Til top |
|
| |
Zaxo Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv en Sb3 med xtern Dac AA xdp med powersupply 2, har også testet med en AA 1.0 med standart powersupply.
For de ca. 1000 .- for AA 1.0 er der slet ingen tvivl fra min side.. Det giver rigtig meget til SB3, ydermere bruger jeg faktisk også min gamle Pioneer CD afspiller igen gennem Dac.
Det er faktisk gået hen og blevet lidt komisk.. Har ikke brugt min SB3 til andet en Radio de sidste par mdr, har ikke haft behov for at sætte server op. Skifter bare cd i stedet. Doghh..
__________________ http://zaxonet.dk
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
John Doe skrev:
Den Stello ser bestemt også interessant ud, Zorglub! Ved du om der er danske forhandlere?
|
|
|
Aarrrgh ... min fornemmelse siger JJAZ har lidt hemmelig import af April Music ting, som laver Stello. Jeg tror dog at Stello linien kun sælges direkte fra hifi500.com. Jeg kan se at de har nogle ok betingelser, så som at de betaler fragt frem og tilbage hvis der er noget galt med produktet.
|
| Til top |
|
| |