Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 22:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ipod 160 GB (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 14 November 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Så er jeg endelig oppe at køre med mit nyindkøbte Denon AVR 2807, Denon ASD 1R Ipod dock, Ipod Classic 160 GB og til sidst men ikke mindst 2 stk. BW DM683 (De spiller kanont).

Jeg ved godt at Ipod ikke er den helt optimale afspilningsenhed rent lydmæssigt. Men jeg kan godt lide de brugermuligheder, den giver sammen med Denon anlægget.

Jeg er så nået til den fase, hvor jeg skal have lagt alle mine CD´ere over på Ipoden. Her kunne jeg godt tænke mig at høre hvad I anbefaler mht. format. Jeg ønsker at lagre dem i et format der giver den bedst mulige gengivelse på ovenstående set up.

Til top Vis Boie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boie

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 14 November 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Du kan vælge iTunes uncompressed format aac eller hvad det nu hedder.. Det synes jeg lyder ganske fint.. Ellers kan du prøve dig ud i Flac, det spiller iPod'en dog først efter lidt fiflen..
Personligt synes jeg ikke der er den store forskel mellem iTunes uncompressed og Flac, så jeg ville vælge iTunes løsningen, så slipper man også for mod'e iPod'en..

Boie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

AAC i "higher quality" var vel en mulighed. Hvad med Loss less format? Er det ikke bedre?

Ikke desto mindre skal du have tak for dit svar

JRolLbs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 November 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Apples eget lossless format ALAC er vel temmelig oplagt, ligesom Rune|Wildchild skriver. Ville i hvert fald tænke mig RIGTIG godt om inden jeg begyndte at rippe mine cder til et komprimeret format - der kommer måske en dag efter nogle opgraderinger, hvor du fortryder den lavere kvalitet, og det er altså ikke et uanseeligt arbejde at rippe samlingen forfra.

Et andet aspekt er selvfølgelig pladsforbruget. Jeg har sjusset mig frem til, at du vil kunne have 6400 numre på 160 GB, så kan du selv vurdere, om det er tilfredsstillende mht. din cd-samling.

Kører selv med FLAC (dog ikke på iPod), som jeg er rigtig godt tilfreds med - kan personligt ikke klare tanken om at "mangle noget" i musikken.

Til top Vis JRolLbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRolLbs

Boie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Tak for dit svar JRolLbs

Lige min pointe. Jeg gider sgu´ette rippe hele min cd samling igen om et år. Og 6400 musik numre passer udemærket til min CD samling.

Men jeg har stadig svært ved at vælge imellem format forvirringen

I iTunes kan jeg vælge imellem

Loss Less

AIFF

AAC

Hvad er den bedste til det jeg skal bruge min Ipod til???????

JRolLbs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 November 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Wikipedia er din ven!

Har lige wiki'et ALAC, AIFF og AAC, hvorefter man får nogle ret uddybende forklaringer på de forskellige formater.

ALAC er efter min mening at foretrække (næsftefter FLAC for de, der ikke er hoppet på iPodbølgen), da det er et komprimeret lossless format (altså mister du ingen informationer, men fylder stadig ikke så meget som en "rå" lydfil)

AIFF er apples pangdang til wave og fylder mere end ALAC. Detaljerne er som sagt på wiki..

ACC svarer ca til mp3, blot mere udviklet på nogle punkter, og er selvfølgelig lossy.

Dette var bare lige, hvad jeg hurtigt kunne finde, så ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.

Men igen: Hvis du har pladsen til det, så er der vel ingen grund til ikke at køre lossless..

Til top Vis JRolLbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRolLbs

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes