| Forfatter |
|
ChristianY Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Skal ud og købe et nyt LCD tv også ville jeg lige høre om i havde nogle vise ord. :)
Jeg skal have et 32", da jeg tror 37" bliver for stort (og evt. for dyrt) distancen til fjernsynet bliver ca. 2-4 meter. Det skal nok bruges til alm. tv 80% af tiden. (analog)
Har overvejet et Mirai DTL-832E600, da jeg fik at vide at de lavede nogle rigtig gode discount fjernsyn. Har desværre ikke haft muligheden for at se det i aktion endnu. Erfaringer med Mirai, anyone?
Oprindeligt har jeg en svaghed for Samsung skærme så derfor kom jeg til at kigge på de nye M86/87 modeller, så overvejer lidt at investere 2½ kilo mere for at få et af disse, frem for Mirai'et. Har desværre hørt et rygte om at man kan høre strømforsyningen i M86/87 er der nogle der kan be/afkræfte dette?
Er der nogle modeller jeg evt. har overset, der er værd at kigge på?
-Christian
|
| Til top |
|
| |
BeoFantast Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha dette kan blive en lang tråd, men pris og kvalitet hænger meget sammen med køb af især fladskærme, nogle gange kan et billigt køb dog være godt men...
Kig forbi en forhandler der viser alm. analog signal og har flere forskellige fabrikater ved siden af hinanden, du går ofte ikke galt i byen med de "kendte" mærker.
Brug dine øjne og fingrene (til fjernbtjeningen) og vælg det som passer dig bedst. __________________ Beovision Avant 55" & en masse B&O grej...
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit behov peger da meget mere i retning af plasma. Plasma er under alle omstændigheder et væsentlig bedre køb i det prisleje du bevæger dig. Samtidigt er plasma ikke nær så signalafhængig som LCD, - og specielt til analog TV tåler det slet ingen sammenligning. Din siddeafstand kan sagtens bære et 37" . Jeg vil foreslå at du lige kigger på et 37" Pana70, som slår både Samsung(M) og Mirai klart, i alle de dicipliner,der har noget m billedet at gøre.
Pas på mht Samsungs designfælle ! OttoAv har flere gange bekendtgjort, at han langt fra er imponeret af Samsungs M modeller.
|
| Til top |
|
| |
ChristianY Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det TH 37PX70 du tænker på? Opløsningen på dette er jo kun 1024x720 det syntes jeg ikke er nok, da jeg så småt er begyndt lidt med 720p film. (desuden kan et M86/87 fås til 7k) EDIT: Doh, ca. samme pris i 37", sorry.Desuden så begynder de forskellige kanaler jo så småt på at sende digitalt... Har ikke fejet plasma idéen af vejen, spørger bare lidt ind.  Hvad er der med Samsung's design fælde? Ved godt M86 og 87 er samme tv men med en sølv kant forneden i stedet for en sort. OttoAv?
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChristianY skrev:
Er det TH 37PX70 du tænker på?
Opløsningen på dette er jo kun 1024x720 det syntes jeg ikke er nok, da jeg så småt er begyndt lidt med 720p film. (desuden kan et M86/87 fås til 7k) 
Desuden så begynder de forskellige kanaler jo så småt på at sende digitalt... Har ikke fejet plasma idéen af vejen, spørger bare lidt ind. 
Hvad er der med Samsung's design fælde? Ved godt M86 og 87 er samme tv men med en sølv kant forneden i stedet for en sort.
OttoAv? |
|
|
I min erfaring er opløsningen 100% ligegyldig når du er nede i disse størrelser. Du vil ikke kunne se en hak forskel. Koncentrer dig hellere om at finde et tv med et ordentligt panel (i lavere opløsning) og med bedre billedbehandlingselektronik end et til samme pris med højere opløsning - og sandsynligvis dårligere billedbehandlingselektronik.
Faktisk er det Panasonic et fremragende bud, hvis du går efter billedkvalitet istedet for opløsning.
EDIT: Hvad skal du bruge det til? DVD, Spil, TV, pc? __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
ChristianY Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeConsultant skrev:
EDIT: Hvad skal du bruge det til? DVD, Spil, TV, pc? |
|
|
Kort sagt ja!  Også alligevel... Som jeg skrev i min første post, så skal det hovedsageligt bruges til TV. Men skal selvfølgelig også se lidt DVD, 720p film (fra PC) og måske en PS3 en gang i fremtiden...
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Hvis TV, DVD & Playstation er formålet tror jeg Pana TH 37PX70 er noget af det bedste du kan komme i nærheden af til prisen.
Har selv et plasma, som jeg bruger til netop disse formål og det slå mine tidligere LCD-tv med en ganske stor margen når det kommer til billedkvalitet. Hvis du skulle bruge tv'et til et dedikeret mediecenter-pc ville jeg kigge efter LCD i stedet, men til disse formål synes jeg du skulle tage en tur ud og kigge på Panaen, hvis muligt. __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
ChristianY Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har godt læst noget om FullHD og afstand, plus at de holdte en blindtest på gear.dk hvor der var mange der syntes 720p stod flottest. Men når man downsampler en film fra 1280x720 til 1024, så må man da tabe et eller andet i forhold til en skærm med højere opløsning. (1366x768 på de 32" jeg havde i tankerne) Spørger fordi jeg ikke ved bedre.  Jeg tror jeg holder mig til LCD da et mediecenter også kunne være et spændende projekt i fremtiden, samt at jeg nok kommer til at bruge pc'en over det mere end jeg regner med. Edit: Holder dog lige TH 37PX70 i baghovedet i tilfælde af jeg skulle ombestemme mig.
En ting jeg ikke helt forstår er opløsningen på mange plasma skærme. 1024x720 er jo ikke lig med 16:9 format. Er pixlerne så aflange eller hvad? (dumt spørgsmål?) Også lige for at få tråden tilbage på sporet: Tips og råd til LCD?
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan være mange gode grunde til at vælge LCD.Ingen af dem har bare ret meget med billedperformance at gøre. Og med dit udgangspunkt er det altså helt ude i hampen.
GEAR er forøvrigt ualmindelig inkompetent mht ekspertice omkring fladskærme.
Skal du ha et LCD der bare er i nærheden af Pana70 bør du kigge på de nye Sony 3500.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChristianY skrev:
En ting jeg ikke helt forstår er opløsningen på mange plasma skærme. 1024x720 er jo ikke lig med 16:9 format. Er pixlerne så aflange eller hvad? (dumt spørgsmål?)
|
|
|
Jep, de er aflange. Hvis du skal ha noget LCD-billede der bare er tæt på Pana'en er Sony w3000 og x3500 nok nogle af de gode alternativer lige nu. Ved bare ikke om de kan fåes under 40" og så koster de boxen. __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |