Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 06:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Nad T533- hvilket kabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Holden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 14 November 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Efter at have investeret i et Samsung LE40M87BD hos en online forhandler, skal jeg have fundet mig et godt kabel til min NAD T533 DVD afspiller. Hvad skal jeg gå efter og hvad kan I anbefale- gerne fra Hifiklubben.

NAD T533 back (billedet er fundet på nettet):

Tillægsspørgsmål: Er det muligt at køre fullHD fra denne DVD afspiller. Kan den opscalere til 1080p?

Mvh.

Holden

Til top Vis Holden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holden

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 November 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=648&zoneid=1

Mit bedste råd: Køb en ny dvd.

Holden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

timur skrev:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=648&zoneid=1

Mit bedste råd: Køb en ny dvd.

Dvs. at jeg skal have fat i et komponentvideo kabel??

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Yes, det er den optimale løsning for dit setup.

Vil dog anbefale dig at købe en ny dvd, f.eks Denon 1940 med Hdmi udgang. Du kan også købe brugt og spare en god sjat penge.

FullHD betyder ikke så meget, forskellen på 720p/1080i og 1080p er først tydelig på meget store skærme, 60-70" og derover.

Holden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

timur skrev:

Yes, det er den optimale løsning for dit setup.

Vil dog anbefale dig at købe en ny dvd, f.eks Denon 1940 med Hdmi udgang. Du kan også købe brugt og spare en god sjat penge.

FullHD betyder ikke så meget, forskellen på 720p/1080i og 1080p er først tydelig på meget store skærme, 60-70" og derover.

Ja har godt tænkt på at smide lidt penge efter en anden afspiller. Har faktisk kigget lidt på en PS3 som nu kan fåes helt ned til 3000 kr. Vil der vøre en bedre løsning? Burde egentlig teste komponentkablet først og derefter træffe mim beslutning, men omvendt vil jeg gerne have så meget ud af den nyindkøbte skærm, som muligt!

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

PS3 kan jeg varmt anbefale, har jo selv en . Smæk en Blu-Ray skive på og så skal du se løjer. Men den er dog også en hæderlig som dvd afspiller, kender ikke noget til din NAD, men tror dog PS3´eren sagtens kan måle sig med den, og højst sandsynlig overgå den.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 14 November 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

timur skrev:
PS3 kan jeg varmt anbefale, har jo selv en . Smæk en Blu-Ray skive på og så skal du se løjer. Men den er dog også en hæderlig som dvd afspiller, kender ikke noget til din NAD, men tror dog PS3´eren sagtens kan måle sig med den, og højst sandsynlig overgå den.

uden at have set ps3 som dvd afspiller vil jeg næsten garantere at den er bedre en NAD'en. Men Denon 1940 er nok den bedste "rene" dvd afspiller til prisen.

Holden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

timur skrev:

uden at have set ps3 som dvd afspiller vil jeg næsten garantere at den er bedre en NAD'en. Men Denon 1940 er nok den bedste "rene" dvd afspiller til prisen.

Okay, nu vil først se resultatet af NAD´en i auktion inden jeg sender den på pention, den har været en tro følgesvend gennem de sidste par år  Hvordan er ps3´en som afspiller, udover en god spillekonsol? Her tænker jeg på larm osv.

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Min PS3 larmer  ikke, dvs kommer en svag summen fra den, men ikke noget jag lægger mærke til ved almindelig brug.

Ved ikke hvad et hæderligt komponentvideo kabel står i, men mon ikke det kan betale sig at sende NAD´en på førtispension, og hoppe direkte på HD-vognen ? Hvis alligevel har tænkt dig at købe en PS3, kan du jo spare pengene på det komponent kabel og invistere dem i et ekstra godt hdmi kabel.

Holden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

timur skrev:

Min PS3 larmer  ikke, dvs kommer en svag summen fra den, men ikke noget jag lægger mærke til ved almindelig brug.

Ved ikke hvad et hæderligt komponentvideo kabel står i, men mon ikke det kan betale sig at sende NAD´en på førtispension, og hoppe direkte på HD-vognen ? Hvis alligevel har tænkt dig at købe en PS3, kan du jo spare pengene på det komponent kabel og invistere dem i et ekstra godt hdmi kabel.

Det kan være du har ret.. hvis jeg nu kan få en lille tussemand for min NAD DVD, så er jeg vel godt på vej  Kunne ellers være lækkert med sådan én ps3, ikke fordi jeg vil være den store gamer, men ifh. til hvad én Blueray DVD afspiller står i, så får jeg en spillemaskine oveni??

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Jeps .

Har spillet meget i sin tid på pc, ps1 og ps2, men min ps3 blir først og fremmest brugt som BD afspiller. Og den gør det godt. Billedemæsigt skulle den ikke stå tilbage for de fleste "rene" Blu-Ray afspillere.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

timur skrev:

Jeps .

Har spillet meget i sin tid på pc, ps1 og ps2, men min ps3 blir først og fremmest brugt som BD afspiller. Og den gør det godt. Billedemæsigt skulle den ikke stå tilbage for de fleste "rene" Blu-Ray afspillere.

sandt, men jeg vil nu ikke på den lange bane sammenligne, da alle står lige fra start, her tænker jeg på at blu ray afspillerne om et par generationer nok begynder at rykke lidt. Jeg håber faktisk at de afspillere der kommer fra denon og onkyo tager et kvantespring i forhold til de nuværende, da de virker lidt som dvd afspillere til omkring 1.000 i deres generelle opbygning

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
timur skrev:

Jeps .

sandt, men jeg vil nu ikke på den lange bane sammenligne, da alle står lige fra start, her tænker jeg på at blu ray afspillerne om et par generationer nok begynder at rykke lidt. Jeg håber faktisk at de afspillere der kommer fra denon og onkyo tager et kvantespring i forhold til de nuværende, da de virker lidt som dvd afspillere til omkring 1.000 i deres generelle opbygning

Skulle nok ha smidt en "på nuværende tidspunkt" bemærkning ind teksten.

Er ikke i tvivl om at PS3 blir overhalet inden særlig længe, men som begynder BD-afspiller til 3200 kr er den svær at slå... På nuværende tidspunkt

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

timur skrev:
brasch skrev:
timur skrev:

Jeps .

Skulle nok ha smidt en "på nuværende tidspunkt" bemærkning ind teksten.

Er ikke i tvivl om at PS3 blir overhalet inden særlig længe, men som begynder BD-afspiller til 3200 kr er den svær at slå... På nuværende tidspunkt

fy ha, det vil sony ikke længere have vi kalder den

Holden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Så er der købt komponent kable, det blev til et Cortex Cables Excellence – 1 Meter.

Super component kabel fra Cortex Cables. Hver leder (rød, grøn og blå) er kabler med 75 Ohms modstand, monteret med gulbelagte stik. Et kabel der få de sidste detaljer frem via analog indgangen på hvilket som helst plasma eller LCD TV. Understøtter HDTV og kan bruges fra eksempelvis HD Selector til TV hvis man ikke har HDMI/DVI indgang i TVet

Du kan også opnå STOR forbedring af billedet på din DVD-afspiller ved at tilslutte den til TVet med component-kabel.

Kablet er produceret af 99.997% OFC (iltfri kobber) og dobbeltskærmet med hele 80 gange 0.10mm OFC skærm, hvilket sikrer en uovertruffen overførsel mellem dine apparater. Stikkene er 24K guldbelagte

Component Kabel; Cortex Cables Excellence – 1 Meter

For 169 kr., sat 100 kr. ned  -bliver leveret i morgen fredag!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes