Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvad syntes i om Projektore? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DJDiscoBanana
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Bruger siden: 15 November 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 November 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt projektor for 7,5k og har egentlig ikke fået nogen glæde ud af den indtil videre. men ser dog frem til at bruge den MEGET når jeg får kablerne hjem og opstillet den rigtigt :)

Men hvad tænker i sådan rent økonomisk? er det de der 2-3k værd hver gang man skal skifte pæren på den? og er det nemt at gøre selv eller skal man også betale for at få det gjort? kunne det bedre betale sig at købe et 42" plasma TV?

Personligt har jeg det sådan at jeg vil ha det helt store billede for at blive tilfreds :)

Hvad med jer?

Til top Vis DJDiscoBanana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJDiscoBanana

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 November 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

DJDiscoBanana skrev:

Jeg har lige købt projektor for 7,5k og har egentlig ikke fået nogen glæde ud af den indtil videre. men ser dog frem til at bruge den MEGET når jeg får kablerne hjem og opstillet den rigtigt :)

Men hvad tænker i sådan rent økonomisk? er det de der 2-3k værd hver gang man skal skifte pæren på den? og er det nemt at gøre selv eller skal man også betale for at få det gjort? kunne det bedre betale sig at købe et 42" plasma TV?

Personligt har jeg det sådan at jeg vil ha det helt store billede for at blive tilfreds :)

Hvad med jer?

En fladskærm kan ikke gøre det (hverken hvad angår størrelse af billede og kvaliteten af billedet) hvis man går efter seriøs underholdning i hjemmebiffen. Så skal der en projektor til som du også har erfaret.

Men hvofor har du købt en projektor nu, hvis du ikke har brug for den?

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 November 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Det er et svært sammenlignings grundlag, da du ikke helt klart skriver om dine behov. Selv med et stort plasma tv får du ikke samme biograf fornemmelse, så hvis den udelukkende skal bruges til film er det da helt klart en fordel med en projektor. Om det økonomisk kan svare sig, må vist bero på din egen prioritering. En engangsudgift til et stort plasme er da muligvis billigere i det lange løb, men det er altså heller ikke 2 sammenlignelige løsninger. Der er stor forskel fra 42 eller 50 tommer op til 90-1xx tommer som en projektor kan give dig.

Den vil dog næppe gøre det ret godt som tv, da der kræves mere eller mindre mørkelægning for at få et ordenligt billede. Så du skal nok spørge dig selv om du altid har lyst til at sidde helt i mørke blot for at se tv en almindelig aften. Kører den mange timer dagligt, vil dette jo også slide godt på pæren.

Nu ved jeg ikke hvorlænge den projektor har kørt, men personligt har jeg haft 2 projektorere og ingen af dem har holdt så længe at et pæreskift har været nødvendigt. Udviklingen går også så hurtigt, at jeg vil overveje det meget krafig, om det skal være en ny pære, eller en ny projektor - bevares, hvis du ser film hver eneste aften og bruger pæren meget hurtigt, men det gør jeg altså ikke. :)

Jeg vil helt klart anbefale dig projektor til film, og et mindre plasma/lcd til almindelig tv kiggeri.

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 November 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har 32"LCD til hverdagsbrug og projektor til film. Regn mellem 1000 og 3000 for en ny pære, i langt de fleste tilfælde er den nem at skifte - 2-3 skruer og så er den lige som et modul man trækker ud og sætter et nyt i.

Men husk følgende:

Der skal være MØRKT :) (IKEA har gode gardiner til lave priser)

Hvis du har råd så køb et godt lærrede.

Almindeligt analogt TV er ikke imponerende når det er blæst op i 100" - det kan dog gå an til fodbold og den slags men så heller ikke mere :)

/henrik

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 November 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Et helt klar svar er med en Projektor og et lærred på omkring 100" eller over og mulighed for at kunne mærkelægge 100% for man en ægte
biograf fornemmelse, her kan selv stor fladskærme ikke værre med.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

DJDiscoBanana
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Sendt: 19 November 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Hehe det er sjovt du nævner IKEA, for det er netop der jeg har købt mit mørklægnings gardin :P det gør det ikke bel ravende mørkt, men det gør det mørkt nok til at bruge projektoren :)

Og jo jeg får skam massere af brug for den, vi skal bare lige ha kablerne hjem og sat den ordentligt op, vi troede jo at det bare var med at stille den på en hylde og så var den klaret

men næ nej, den skal stå helt perfekt før billedet står det rigtige sted, man kan ikkke justere den op og ned.

Jeg har det også sådan personligt at 42" er for småt, når man har billedet på det store lærrede giver det ligesom lidt ekstra bio oplevelse :)

Jeg har også tænkt mig at bruge din til min WII når jeg engang får sluttet det hele til.

Men syntes bare det kunne være interesant hvad andre folk har af holdninger til projektore vs plasma TV :P

Til top Vis DJDiscoBanana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJDiscoBanana

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 19 November 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Som nævnt giver projektoren  den mere rigtige bio fornemmelse, men den er altså ikke nær så all round som en fladskærm.

Med andre ord er det mere belejliget at se film på sin fladskærm, end det er at se tv via sin projektor.

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

DJDiscoBanana
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Sendt: 19 November 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

hehe jep men jeg ser stort set aldrig TV, kun hvis der er landskamp f.eks, og det syntes jeg er fedest at se på stor skærm :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes