Bruger siden: 12 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 29
Sendt: 19 November 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
Hej
Har endelig fået anskaffet mig en ps3 og skal have købt br film, men hvilken billede format skal jeg gå efter for at undgå sorte bjælker når der er undertekster på?
Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
Sendt: 19 November 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
Det jeg synes er mest morsomt er hvis man på sit 16:9 Fladskærm har mulighed for ændre en 2,35 film således denne fylder hele skærmen. Eller for skrive det per millimeter halverede bjælkerne foroven og forneden. Eller med andre ord et ægte 2,35 format på en Fladskærm ville fylde nøjagtig 576 linier ud af de der 768, der er ikke pixel mapping men der vil være Linie mapping ikk' Dette vil dog ikke ske. Ved almindelig betragtning er et 16:9 billede via Selector på 576 linier som skal bredes ud over de 768.
__________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum