Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 11:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Genopdag en plade (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

*NU* skal der altså skrives om noget musik.

Har du genopdaget en plade i samlingen? Sådan en der har stået længe, som du godt vidste var god og da du så fik sat den på var den meget bedre?

Jeg har (mindst) een af den slags: Tom Waits' liveplade Big Time.
Jeg hørte den igen og igen for 10-12 år siden.

Forleden dag kom den på igen. For hulen hvor er det smukt. Jeg har hørt den mange gange siden.
Waits synger/råber/skaber sig gennem næsten 70 minutter med et sejt backingband.
En balkan-inspireret udgave af Red Shoes, der ellers egentlig nærmest er en stille swingjazz ting. Ralph Carney må spille på flere horn på en gang - bare hør Way Down In The Hole. De bevidst skæve akkorder fra Marc Ribots guitar i Big Black Mariah. Den supersejtswingende Telephone Call From Istanbull plejer at være en stilissisk øvelse for marimba. Det forstemte klaver i Johnsburg, Illinois. Den meget smukke Strange Weather og ikke mindst Yesterday Is Here med westernfeeling på guitaren i soloen. Og Michael Blair's trommer lyder bare så godt.
Jeg burde sparke mig selv - hårdt - fordi jeg ikke var i Tyskland og se ham sidst han var på tur.....

Hvis du falder over videoen, så køb den! Og hvis du ser den på DVD, så vil jeg også have en!

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

det kender jeg godt...

jeg ledte egentlig efter en helt anden skive end den jeg fandt og det gør ikke noget. Det jeg fandt var GangStarr - moment of truth som jeg havde glemt at jeg havde i samlingen. Den er fra 98, jeg købte dog min i 99 i et rent impulskøb, en dag jeg var i TP for at blive inspireret og det blev jeg. De spillede den i butikken og jeg sagde til en ekspedient at uanset hvad det var de spillede lige nu, så skulle jeg have et eksemplar (eller noget i den stil)

hvad det var jeg ledte efter tidligere idag, har jeg glemt...

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:

...Jeg burde sparke mig selv - hårdt - fordi jeg ikke var i Tyskland og se ham sidst han var på tur.....

/vilmann

Hej og undskyld jeg lige afviger fra tråden et øjeblik.

Jeg har sparket mig hårdt ;o). Han (Tom Waits) er i studiet i øjeblikket så der kan nok ikke gå så lang tid inden der kommer nyt, forhåbentlig fulgt af en turne. Om det så hedder Stockholm, Berlin eller London.....jeg skal afsted ;o).

Tilbage til tråden.....

Jeg havde en brit-pop revival forleden dag pga. en dokumentar om engelsk musik i 90'erne. Egentlig var jeg kørt lidt træt i den genre, men Blur - Parklife, Suede - de 2 første, Pulp - Different Class og His'n'Hers holder. Nøj vor var der mange minder forbundet med den musik - jeg må være ved at blive gammel ;o)

mvh

mvh

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:

vilmann skrev:

...Jeg burde sparke mig selv - hårdt - fordi jeg ikke var i Tyskland og se ham sidst han var på tur..... /vilmann

Hej og undskyld jeg lige afviger fra tråden et øjeblik.

Jeg har sparket mig hårdt ;o). Han (Tom Waits) er i studiet i øjeblikket så der kan nok ikke gå så lang tid inden der kommer nyt, forhåbentlig fulgt af en turne. Om det så hedder Stockholm, Berlin eller London.....jeg skal afsted ;o).

Jeg fortsætter lige afvigelsen...
Ja, den gode Waits indspiller. Desværre er det langt fra ensbetydende med at det følges op af koncerter.
Han bryder sig ikke om at optræde ret meget mere......

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes