Forfatter |
|
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1875
|
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa,
Er der nogen, der har set/prøvet denne projektor?
Jeg skal bruge den til hjemmebio, men behovet er ikke så stort, så jeg vil ikke ud i en af de dyrere projektorer. Ligeledes har jeg ikke behov for at blæse billedet op i de 300", som Epson reklamer med, at EMP-TW10 kan klare.
Denne lille Epson fås for en snert over de 9 k og fik betegnelsen "prisbombe" i den test, der blev bragt her på siten. Jeg er fuldstændig klar over, at der ikke er tale om en superprojektor til de penge, men er den "god til prisen"? Budgettet er bare ikke til mere end omkring de 9 k, og man skal jo starte et sted.
Input er velkomne.
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
Til top |
|
|
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 02:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Hvis jeg var dig, ville jeg købe en Panasonic AE200 istedet, den koster under 9 kilo hos TC, og den er hamrende god, og næsten lydløs, og så kan den køre 5000 timer på en lampe. Mvh Ib
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Isman,
Tjah, det var også en mulighed. Har du den selv, så du har førstehåndsindtryk af den?
I øvrigt Epson EMP-TW10 også ganske støjsvag.
En anden kandidat kunne være Sanyo PLV-Z1, som dog er en tand dyrere. Måske den kan findes til en lidt lavere pris, hvis man browser lidt rundt.
Ingen, der har set eller haft EMP-TW10?
__________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan bedst udtale mig om Z1, da jeg selv har denne projektor. Den kan fås for 9.995,- hos elgiganten for tiden. Jeg er dog ikke sikker på at den er 1.000 kroner mere værd end AE200. Argumenter for at den skulle være det mere værd er:
- højere opløsning
- Lens-shift
- 3 års garanti istedet for 1 års garanti
Det der taler for AE200 er.
- Sandsynligvis længere tid på pæren
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thue K,
Det med lampens levetid bekymrer mig ikke så meget, da projektoren ikke vil komme til at køre særligt mange timer om ugen.
Er du godt tilfreds med din Z1? Har du sammenlignet med andre PJ'er, inden du valgte den?
__________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget glad for min Z1. Det eneste negative jeg har at sætte på projektoren er hvis man er tættere på en 1.5x lærredets bredde, så bemærker man hønseneteffekten. Dette skal man derfor gøre sig klart om man ligger i det område, for så vil jeg nok vælge en projektor med mindre hønsenet effekt. Jeg kan ikke huske om der er Pannasonics patenterede 'anti-hønsenet' filter på AE200 eller om det først kom på AE300.
Jeg kiggede og læste på en del projektorer før jeg købte. Den primære årsag til at jeg valgte Z1 skyldes dens Lens-shift funktion som var nødvendig for at mit særlige setup kunne lade sig gøre med minimal brug af digital keystone som man jo for enhver skyld skal undgå. Hverken AE200 eller AE300 har denne feature og de blev derfor udelukket. Ellers havde jeg snuppet en AE300.
Mit setup: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5802&PN =1
|
Til top |
|
|
isman Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har selv en AE 200. den er købt efter at have set den i test med bla Z1. Z1 har det problem at den har meget synlige screendoors, og blæseren siger lidt mere en AE 200. AE 200 Er det bedste køb du kan få til de NI tusind lige nu, sætter du den sammen med en dvd med progressiv scan, får du enddog et super billede. Mange der har set min AE 200 i brug sammen med min H/K 25, siger at det er bedre billede en på et tv. Der er også mange der hælder til X1 fordi det er en DLP, men den har jeg også set i test mod AE 200, og den kan overhovdet ikke være med. For en god ordens skyld, de test jeg omtaler var hos TC i Århus, og det jeg her har skrevet var den generelle opfattelse. Jeg købte selv AE 200 fordi jeg ikke kan se den store forskel på den og så AE 300 når man bruger en god dvd, jeg syntes ikke at det var prisen værd at købe den større model. Jeg har haft 5 forskellige projektor i tidens løb, så jeg har en lille smule erfaring med dem. Det bedste ville være om du kunne se dem i brug, og så danne dig et indtryk ud fra hvad du så med dine egne øjne. Mvh Ib
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ib og Thue,
Tak for jeres gode input.
Jeg har under alle omstændigheder tænkt at kigge meget nøje på projektorerne og deres ydelse/billede, inden jeg køber noget som helt.
Det eneste problem er sikkert, at det vil være svært at sammenligne under de samme forhold, men det må man så prøve at komme ud over ved at bide godt mærke i de enkelte projektorers særegenheder.
__________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske du kan lave en side by side comparison af Panny og Z1 hos www.best-seat.com i København.
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har talt med Best-Seat tidligere. De siger, at Panny 200 er udsolgt ( i hvert fald hos dem). Men jeg finder nu nok på noget ....
__________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
isman Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 05:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har netop set Epson TW10 inc lærred til 7.999,00 kr hos Computercity, det lyder som et godt tilbud. Mvh Ib
|
Til top |
|
|
lenny100 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Isman.
Hvor har du set det tilbud henne?
/Lennart
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det stod i en tilbudsavis der kom ind af døren hos mig. Det er et supergodt tilbud.
|
Til top |
|
|
lenny100 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det en "kun for københavnere" tilbudsavis?
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|