Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Dali Evidence 870 forstærkere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 23 November 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Overvejer i snarlig fremtid at købe et sæt brugte Dali Evidence 870 højtalere, og kigger i den forbindelse på forstærkere der er kraftige nok til at kunne trække sættet uden problemer.

Umiddelbart har jeg en Thule IA150B i kikkerten, den kan fås brugt for fornuftige penge, men er i tvivl om hvorvidt een er stærk nok til at trække højtalerne 100% tilfredsstillende.

Alternativet er en primare I30 som jeg dog har hørt skulle spille mindre godt med Dali end Thule. På papiret er den ej heller så kraftig som IA150B.

Det dyre alternativ er en Lyngdorf SDAI 2275, den er jeg ikke i tvivl om kan trække højtalerne med lethed, men har til gengæld ikke hørt om mange erfaringer med den og dali højtalere generelt. Umiddelbart ser det også ud til at det er den forstærker der er sværest at skaffe brugt for tiden.

En god tommelfingerregel er selvfølgelig at lytte sig frem, men da jeg ikke har hverken højtalere eller forstærker i hus er det jo lidt svært at tage en forstærker eller et sæt højtalere under armen og så høre det sammen med den anden komponent. Dette bliver ikke lettere af at der mig bekendt ikke rigtig er nogle butikker der stadig fører Dali Evidence 870.

Mvh.
Sortiarius
Til top Vis sortiarius51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sortiarius51

ægidius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 November 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har haft Evidence 870 og thule IA350B. det spillede kanon der var hug i bassen.

Evidence 870 kræver lidt strøm, Tror IA150B er for lille.

MVH læs

Til top Vis ægidius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ægidius

Kharmakiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 November 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

SDA2175 kan helt sikkert klare det. Den er ret varm i lyden, hvilket Dalien også er efter min mening. Du får en solid og fyldig bas, med et rimeligt hug i, men det bliver nok ikke den hurtigste kombination i verden. Til gengæld bliver det heller ikke øretrættende, som visse mega-dynamiske systemer har en tendens til.
My 50 cent...
Til top Vis Kharmakiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kharmakiller

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 November 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Classic No 6.6 til mine Dali 850, det er en god kombination synes jeg. Og den kan ihvertfald sagtens trække et sæt 850, så jeg tror ikke du får problemer med 870.

Ellers har jeg andetsted læst en tråd med en der havde Dali 850 og sådan en lyngdorf sammen med en Rega Apollo cd-afspiller, han var helt henrykt over lyden, så jeg tror bestemt heller ikke at Lyngdorf vil være et dårligt bud.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes