| Sendt: 23 November 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer i snarlig fremtid at købe et sæt brugte Dali Evidence 870 højtalere, og kigger i den forbindelse på forstærkere der er kraftige nok til at kunne trække sættet uden problemer.
Umiddelbart har jeg en Thule IA150B i kikkerten, den kan fås brugt for fornuftige penge, men er i tvivl om hvorvidt een er stærk nok til at trække højtalerne 100% tilfredsstillende.
Alternativet er en primare I30 som jeg dog har hørt skulle spille mindre godt med Dali end Thule. På papiret er den ej heller så kraftig som IA150B.
Det dyre alternativ er en Lyngdorf SDAI 2275, den er jeg ikke i tvivl om kan trække højtalerne med lethed, men har til gengæld ikke hørt om mange erfaringer med den og dali højtalere generelt. Umiddelbart ser det også ud til at det er den forstærker der er sværest at skaffe brugt for tiden.
En god tommelfingerregel er selvfølgelig at lytte sig frem, men da jeg ikke har hverken højtalere eller forstærker i hus er det jo lidt svært at tage en forstærker eller et sæt højtalere under armen og så høre det sammen med den anden komponent. Dette bliver ikke lettere af at der mig bekendt ikke rigtig er nogle butikker der stadig fører Dali Evidence 870.
Mvh. Sortiarius
|