| Sendt: 23 November 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lånt et par højttalere hjem her i weekenden og har tilsyneladende lidt problemer med placering.
1) Når jeg placerer dem et stykke fra bagvæggen mister jeg bassen på trods af at producenten ikke mener det skulle være noget problem - basporten vender nemlig nedad.
2) Hvis jeg rykker dem tættere på bagvæggen mister jeg dybde i lydbilledet plus at bassen mudrer...
3) De virker hele tiden lidt tynde i toppen og stemmer lyder som om de kommer fra baggrunden et sted, dvs nogle meter for langt væk. Der er dog ikke for lidt niveau i diskantområdet, da der er masser af detaljer osv, men stemmer virker tynde, så det er snarere et øvre mellemtoneproblem så vidt jeg hører det.
hvad f..... skal jeg gøre? Jeg har mulighed for at låne lidt af hvert af tilbehør i løbet af weekenden, så forslag modtages med kyshånd. Hvis i har forslag til placering, så kom gerne med dem også!
Det er tæt på at konklusionen er at de bare er for langt fra mit ideal, men jeg vil lige undersøge alle muligheder først!
Anlæg: DVD1940 fra Denon som løbeværk Tact RCS2.0 DAC Lyngdorf SDAI2175 effekt Kabler: Taralabs coax mellem dvd og RCS Taralabs Vector1 mellem RCS og effekt Taralabs ref generation2 mellem effekt og højtt. Højttalere: Hemmelighed ;o) (dvs at jeg giver dem en chance før jeg sviner dem til!)
|