Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 13:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Shiny new TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LarsChristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 25 November 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at koebe et nyt TV, efter at mit Toshiba LCD tv har paadraget sig pixelfejl dagen efter garantien udloeb.

Men det lader til at TV moden er til sorte glossy rammer. Hvor mit nuvaerende tv er mat sort. Er det noget man boer vaere opmaerksom paa. F.eks genskin fra skaermen m.v. ?

Tv'et jeg har i tankerne nu er Samsung LN-T4661F.

Til top Vis LarsChristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsChristensen

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 26 November 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Uhm, kender ikke modellen, så den er i hvert fald ikke et Samsung Nordic produkt, hvis overhovedet til det europæiske marked.

Det skal dertil siges, at samsung har lavet op til flere aftaler som gør, at hvis du køber et IKKE nordisk produkt(/XEE i produkt koden) så vil de nordiske samsung værksteder ikke røre ved det + du ikke vil få fuld benyttelse af deres Prestige Service, der følger med skærme på 40" og derover. En lækker lille service streg, hvor de 90% af gangene har mulighed for at reparere dit TV på din bopæl.

Så er der garanti former og software. Garanti står forhandler self. for, men softwaren kan tænkes ikke vil være med nordisk hellere(læs. dansk).

Så er der modellen, som siger mig intet, og det kan tænkes det kun er tænkt det amerikanske marked, som du nok ved, køre med en anden slags strømkilde end os, hvilket igen vil sige du ikke vil kunne bruge det her i danmark med mindre du har en konverter :).

Angående glossy looket, så lavet Sony op til flere TV i mat sort eller mat sølv ramme som ikke giver genskind. Så ud i butikkerne og kig dig omkring :)

LarsChristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 November 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for svaret.

Hifi4All tillader ikke andre lokalitetsmuligheder en inden for skandinavien, saa jeg gad ikke andre min profil da jeg flyttede til Canada.

Det var det billigste 1080p tv de havde i butikken taettest paa hvor jeg bor $2000 for 46". Lige stort nok til min stue, men nogle gange maa man jo gaa paa kompromis med stoerrelen

Samtlige TV i butikken havde samme type glossy ramme. Jeg har ikke kunne finde kommentarer ang denne mode paa nettet, saa jeg antager det ikke er et problem.

Til top Vis LarsChristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsChristensen

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 27 November 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Det er typisk ikke et problem, da de er blevet behandlet og "udformet" så de ikke skulle give direkte genskind på den der ser på det.

Har dog hørt fra flere steder på nettet efter min svar, at den samsung du har kigget på har lidt problemer med korrekt farve gengivelse og tilslutning af Blue-Ray. Men det kan dog også bare være dem der har en stor fejl 40

Men i samligning med en W3000 fra sony, skulle sony'en være et væsentligt bedre køb. Men synes umiddelbart du skulle prøve dine lokale forhandlere og hører om du ikke kunne få lov til at se dem ved siden af hinanden(hvis han da har begge modeller )

Held og Lykke med købet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes