| Forfatter |
|
skovsborg Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 28 November 2007 kl. 06:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg står og vil skifte min gamle LG plasma ud, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge.
Jeg er faldet for Sony's 46" X3500 model og Sharps's HD1 med indbygget HDD ligeledes i 46". Jeg har set Sony og er meget imponeret af det billede som den kan levere, men har desværre ikke set Sharps endnu. Men Sharp har jo indbygget Harddisk hvilket jo er meget nice, men kan den følge med billedmæssigt?
Jeg skal bruge skærmen til at se film(DVD, men Blueray/HD-dvd kommer når den nye skærm er købt ). Og så skal den bruges til Xbox 360.
Sony er interessant, da man også kan få et surroundsæt med Blueray, reciever og 5.1 højtalersæt i Sony. Så har man jo det hele i samme mærke og måske kan man styre det hele med 1 fjernbetjening? Og udover det så ser det vel bedre ud når det hele passer sammen.
Hvorimod at Sharp leveres som tv og blueray, og man skal købe reciever og højtalere i et andet mærke. Men den indbyggede harddisk er nice!
Men ville gerne høre jeres mening/anbefaling.
Ps. Jeg ved godt at man kan få 7.1 anlæg osv i forskellige dyre mærker, men det er ikke det jeg prioritere højest lige nu pga. pladsmangel og økonomi 
|
| Til top |
|
| |
skovsborg Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der kender noget til de 2 LCD'er?
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 28 November 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor er det du SKAL have lcd? når du er oppe i den prisklasse ville jeg ikke vente et sekund med at tage pioneer 508xd..
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
men jo har set sony'et.. ikke iponerende synes jeg.. se nogen mørke scene der udfordre tv'et lidt.. og evt i et mørkt rum hvis det er muligt..
glemte lige at sige at du os kan få SUPER lækre surround recievere og ht's fra pio.
|
| Til top |
|
| |
skovsborg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer er også lækket, men det koster nu også noget mere end de 2 andre. Og så har det ikke alle 3 DVB Tunere som i de andre 2.
Udover det skulle der også gerne være penge til en Blueray afspiller og reciever + evt. højtalere.
Når man kigger på sådan noget grej, så ville 7 rigtige i lotto lune godt
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vidt jeg ved ligger x3500 da også oppe i 25-26000? eller er jeg helt gal på den!? mht det med den indbyggede dvb-c tuner, det gir jeg personligt
ikke meget for! når standarden engang i 2009 blir indført vil der helt sikkert være sket ændringer. desuden har tdc og stofa allerede specielle krav
den dag idag mener jeg!
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
arh.. kan se at pio koster 4-5000 mere end x3500 herhjemme! Jeg har købt mit hos krishav i england, da jeg købte det for en måned siden kostede
det 2000 pund, dvs ca 23000 inkl fragt! Der kan du iøvrigt os få pioneers receiver billigt!
Vil desuden også advare dig imod at x3500 skulle larme ret så meget! jf denne tråd, http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?
TID=30289&PN=1&TPN=1
|
| Til top |
|
| |
skovsborg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor i Østrig og der koster Sony ca 20000 kr og Pioneer ca 29000 kr
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en 7 generations Pionner plasma den kan sikkert får billigt og laver langt bedre billede end alle de LCD's jeg har set. Var i Berlin til IFA i år så MANGE LCD men Pioneer gennempryglede alle andre på billedkvaliteten efter min mening.
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige solgt mit 47PFL9632D igen, er helt klart også at den opfattelse at Plasma er klart bedre end LCD (og 9632D skulle være et af de bedste)
Har tidligere haft nogle af de gode Panasonic modeller, og jeg går på jagt i morgen efter et panasonic eller pioneer (måske endda Hitachi's nye topmodel?)
En ting er i hvert fald sikkert, det skal være et plasma 
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
skovsborg skrev:
| Jeg bor i Østrig og der koster Sony ca 20000 kr og Pioneer ca 29000 kr |
|
|
ok, herhjemme (på hifipriser.dk) ligger de i 22 og 27000! Det der i mine øjne kommer tættest på pios nye plasma (havde selv pioneer 7g serie) er
panasonic pz700 i 50".. mener det koster under 20000.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
skovsborg skrev:
|
Pioneer er også lækket, men det koster nu også noget mere end de 2 andre. Og så har det ikke alle 3 DVB Tunere som i de andre 2. |
|
|
Hvad vil du da med 3 forskellige DVB tunere, du skal vel kun bruge den ene?
Mht. dét med én fjernbetjening, så mangler jeg at se andre end B&O og Pioneer implementere det intelligent - og du skal på ingen måde tage det som en selvfølge, bare fordi produkterne er samme mærke. Jeg vil ikke udelukke at andre også kan finde ud af det, men jeg har aldrig set det fungere i praksis. Det er langt mere intelligent at købe en helt separat, programmerbar fjernbetjening, såsom Logitech Harmony. Så kan du frit vælge komponenter som du har lyst, og betjene det som ét samlet system. Det er slet ikke så dyrt eller svært som mange gør det til. I det hele taget, så undrer det mig meget når jeg kommer ud til folk: Én af de ting folk klager _allermest_ over, er fjernbetjenings-helvedet. Når man så siger at man kan løse deres problem fuldstændigt for f.eks. 4000,-, så bakker de ud med alverdens undskyldninger, på trods af at det kunne være dét der gør at de får meget mere glæde af deres 100.000,-s system. Jeg tror ganske enkelt ikke folk forstår hvor lidt det nogle gange er der skal til, for at løfte systemet til at være et godt system der er træls at bruge, til at være en lækker helhed som man ikke kan lade være med at bruge hele tiden. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
Jeg har lige solgt mit 47PFL9632D igen, er helt klart også at den opfattelse at Plasma er klart bedre end LCD (og 9632D
skulle være et af de bedste)
Har tidligere haft nogle af de gode Panasonic modeller, og jeg går på jagt i morgen efter et panasonic eller pioneer (måske endda Hitachi's nye
topmodel?)
En ting er i hvert fald sikkert, det skal være et plasma  |
|
|
Tror stadig pana er bedre end hitachi, dog uden at have set den nye model (har kun læst tests)
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
skovsborg skrev:
Pioneer er også lækket, men det koster nu også noget mere end de 2 andre. Og så har det ikke alle 3 DVB Tunere som i de andre 2. |
|
|
Mht. dét med én fjernbetjening, så mangler jeg at se andre end B&O og Pioneer implementere det intelligent - og du skal på ingen måde tage
det som en selvfølge, bare fordi produkterne er samme mærke. Jeg vil ikke udelukke at andre også kan finde ud af det, men jeg har aldrig set
det fungere i praksis. Det er langt mere intelligent at købe en helt separat, programmerbar fjernbetjening, såsom Logitech Harmony. Så kan du
frit vælge komponenter som du har lyst, og betjene det som ét samlet system. Det er slet ikke så dyrt eller svært som mange gør det til. I det
hele taget, så undrer det mig meget når jeg kommer ud til folk: Én af de ting folk klager _allermest_ over, er fjernbetjenings-helvedet. Når man
så siger at man kan løse deres problem fuldstændigt for f.eks. 4000,-, så bakker de ud med alverdens undskyldninger, på trods af at det kunne
være dét der gør at de får meget mere glæde af deres 100.000,-s system. Jeg tror ganske enkelt ikke folk forstår hvor lidt det nogle gange er
der skal til, for at løfte systemet til at være et godt system der er træls at bruge, til at være en lækker helhed som man ikke kan lade være med
at bruge hele tiden. |
|
|
Harmony 1000 er LÆKKER:D
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan du linke til den test ??
ville gerne læse lidt på dem :)
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
kan du linke til den test ??
ville gerne læse lidt på dem :) |
|
|
google er din ven
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem Hitachi. Hvis det er den m drejefod,indbygget hard disc og 1080P ? Den performer ikke i nærheden af feks Panasonic .
|
| Til top |
|
| |
skovsborg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
skovsborg skrev:
|
|
|
Mht. dét med én fjernbetjening, så mangler jeg at se andre end B&O og Pioneer implementere det intelligent - og du skal på ingen måde tage det som en selvfølge, bare fordi produkterne er samme mærke. Jeg vil ikke udelukke at andre også kan finde ud af det, men jeg har aldrig set det fungere i praksis. Det er langt mere intelligent at købe en helt separat, programmerbar fjernbetjening, såsom Logitech Harmony. Så kan du frit vælge komponenter som du har lyst, og betjene det som ét samlet system. Det er slet ikke så dyrt eller svært som mange gør det til. I det hele taget, så undrer det mig meget når jeg kommer ud til folk: Én af de ting folk klager _allermest_ over, er fjernbetjenings-helvedet. Når man så siger at man kan løse deres problem fuldstændigt for f.eks. 4000,-, så bakker de ud med alverdens undskyldninger, på trods af at det kunne være dét der gør at de får meget mere glæde af deres 100.000,-s system. Jeg tror ganske enkelt ikke folk forstår hvor lidt det nogle gange er der skal til, for at løfte systemet til at være et godt system der er træls at bruge, til at være en lækker helhed som man ikke kan lade være med at bruge hele tiden.
|
|
|
Jeg bor som sagt i Østrig og har hernede Kabeltv og samtidig dansk parabol, så derfor kunne det være nice med en DVB-S og DVB-C. Og jeg har ikke set nogle fjernsyn med disse 2 samtidig men kun de ovennævnte Lcd'er. At den så har DVB-T har jo så bare en ekstra bonus.
Mht. fjenbetjeningerne så har jeg også en fjernbetjening af ældre model som kan styre flere ting. Kan ikke lige huske hvad den hedder, men det er en af de modeller hvor man trykker på en plastikoverflade og så kommer der lys i den (kostede ca 1000kr). Har også studeret Logitechs modeller og de ser sgu fede ud og jeg har ingen problemer med at skulle betale mig fra at kun skal bruge én remote istedetfor 4 .
|
| Til top |
|
| |