Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilken sammensætning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
christian_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 29 November 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4all

Går og tænker lidt på at skifte det gamle stero.

Har kigget lidt på et par Dali 850 men et par Dali koncept 6 lyder også fristende.

Af forstærker har jeg kigget lidt på:

En Nad 216 thx med en Nad 116 Forforstærker

eller:

En Nad C272 med en C162 Forforstærker

Eller sidste løsning:

En Integreret Nad 372 Forstærker

Så har i sikkert på fornemmelsen hvilken lyd jeg godt kunne tænke mig. Vil gerne have muligheden for at bytte lidt rundt senere og måse bi-ampe med to effektforstærkere.

Men vil gerne hører hvordan i ville sætte det sammen, også hvis i har helt andre forslag i samme prisklasse.

Med venlig hilsen
Christian
Til top Vis christian_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christian_dk

FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 December 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Hej Christian,

Jeg har haft samme tanker som dig.. Tag ind i Hifiklubben og lyt til Concept 8 og con. 6 og hør om du synes forskellen er essentiel for dig. Dali og concept 8 minder nemlig meget om hinanden, bortset fra at 850'eren er mere alsidig. Idag har jeg købt et sæt 850 og sat dem på en NAD 352. Gutten i 'klubben sagde at det ville være nok, hvilket jeg også synes (mit værelse er ca. 20 m2). Jeg ville dog have gået med en 272/162, hvis jeg bare havde haft flere penge. Jeg har dog planer om at opgradere med en effekt., når midlerne er til det :). Men du kan roligt købe enten den int. eller et af de ovnnævnte forstærkersæt. 850'erne spiller bedre og bedre jo mere power de får!

Held og lykke (NAD er suveræn i sin prisklasse; du finder ikke bedre!),

- Foxy!

Til top Vis FoxyFish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxyFish Besøg FoxyFish's Websted

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 December 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Har lige solgt mine NAD 216thx forstærkere (havde to) men de kan varmt anbefales. De giver virkelig god lyd, og synes næsten det er en skam at de efterhånden er nede i et prisleje der hedder 2000kr stykket.

Nu har jeg ikke selv haft c272 så jeg er måske ikke den bedste rådgiver - men har meget, meget svært ved at se at een c272 skulle kunne retfærdiggøres overfor 2 nad216 da man næsten kan få to af disse brugt for een c272's nypris. Når først er nok kræft til rådighed for blokkene spiller de virkelig godt.

Jeg selv har brugt et setup der hed 2 NAD 216thx med en billig forforstærker, sammen med et par Al-1000 højtalere som jeg var rigtig glad for - skiftede hovedsagligt NAD'erne ud fordi de fyldte for meget.
Til top Vis sortiarius51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sortiarius51

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 December 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv Dali 850, og dem kan jeg varmt anbefale.

Som forstærker har jeg en Classic No 6.6 som koster omkring de 7k, den har været nedsat fra 14k i længere tid. Her er der altså gang i gaden da det er en forstærker som ligger i klasse med meget dyrere grej og stadigt har klaret sig rigtigt godt. Den kan købes hos Ardency Audio.

Men far som også har Dali 850 skiftede lige netop en Nad 216 ud, til fordel for en Classic No 6.6

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes