Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD Undertekst problem på LCD Skærm ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
reposity
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 November 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

hejsa,

Vi har lige fået en LCD skærm som vi har købt i Aldi. Det er en Medion LCD 32 tommer.  Når man afspiller DVD så står det super flot, men når der er lange undertekster på så skomerm der hvide streger der fortsætter ud til kanten af fjernsynet. Det er ikek skærmen der er noiget galt med for det samme skete også da vi havde vores almindelige 100 Hz  Phillips farvefjernsyn.   Jeg har en DVD afspiller NAD T524, som er købt i HIFI klubben og den skulel være ret god. Den er 2 år gammel.  Men problemet må jo komme fra den ? .  Kan man få sådan noget justeret eller lavet ? . Eller hvad er det der gør det med underteksterne. Det er ligesom i ganmle dage når en VHS film var lidt slidt.  det er ikke alle DVD film der gør det, men de fleste. Er det når en DVD film er slidt ? . Eller er det DVD afspilleren der skal indstilles ?

På forhånd tak for svaret

Mvh

Michael

Til top Vis reposity's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reposity Besøg reposity's Websted

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 November 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Enten er der noget galt med afspilleren ellers skal den blot indstilles.

Jeg tror mest på at den blot skal indstilles korrekt, hvis du ikke er ekspert til dette vil jeg anbefale dig at kører forbi den lokale hifi-klubben og få dem til at vejlede dig. Tag evt din DVDafspiller med så er jeg sikker på de gerne lige vil sætte den til en skærm og indstille den korrekt.

Nicolai

reposity
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Ok mange tak.  jeg tror at jeg vil tage den med til Hifi Klubben. Men hvordan skulel man indstille den ? . Jeg har været inde i menuen, og der er intet man kan indstille mht til billedet. Mener du noget indeni afspilleren man skal dreje på ? . Men det tøt jeg ikke gøre :-)

Pft

michael

Til top Vis reposity's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reposity Besøg reposity's Websted

reposity
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Nu har jeg løst problemet. Der er det der hedder Progressiv scan. Hvis jeg fjerner det, så forsvinder stregerne.  Men det er ikek alle DVD der har problemet og de kan sagtens køre med progressiv scan.

Hilsen

Michael

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes