Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Pludselig intet billede ved HDMI? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 December 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har pludselig problemer med at få hul igennem via HDMI.
Jeg så film på min Z3 via Panasonic S97 i fredags uden problemer, som jeg har gjort så mange andre gange før. Da filmen var slut slukkede jeg og skulle pille en oplader ud af en stikdåse bag anlægget/dvdafspilleren. Dagen efter ville jeg så se film igen på projektoren, men intet billede mere. Jeg tænkte hvad fanden og prøvede at folde kablet ud, da det er et par meter for langt, så kunne være det var kommet for tæt på af måske en stikdåse eller noget som forstyrrede signalet. Ja, hvad ved jeg om det er muligt?! Men well, det hjalp ikke og kablet sad stadig afspilleren. Så pillede jeg kablet ud og smed et andet HDMI kabel i fra afspiller til mit PV70. Heller intet billede her, men har aldrig spillet HDMI på mit PV70 og ikke via det korte HDMI kabel jeg forsøgte med der, så kunne ikke rigtig konkludere noget.
Jeg kan i hvert fald stadig ikke få billede på hverken TV eller projektor via HDMI. Eneste mulighed var måske at HDMI udgangen på afspilleren er brændt af, men jeg monterer/fjerner altid kabler med dvd afspilleren slukket. Det kan selvfølgelig godt have sket mens jeg fjernede den oplader, men synes bare det virker for mystisk til at være sandt.
Nogen foreslag?

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Ingen der kan hjælpe? Og kan det betale sig at få repareret HDMI indgangen? En S97 koster jo stadig det samme som for 2½år siden. Skal jeg ud og have ny S97/S99/S100 kommer jeg af med de 2500-3000kr. Min S97 virker perfekt bortset fra den HDMI udgang.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 December 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

HDMI udgangen kan sagtens være defekt. HDMI bøsninger er forøvrigt meget sarte. Jeg har set flere, der har lidt mekanisk overlast, bare ved at brugeren har sat stikket i. (Med en lup er det nogen gange muligt at se, om et af de små kobberben i bøsningen er blevet trykket eller bøjet).

For at være sikker er du jo nødt til at prøve med en anden kilde med HDMI.

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet at tilslutte mit PV70 via HDMI til DVDen. Det virkede heller ikke, men nu har jeg heller aldrig prøvet HDMI i mit PV70 og ej heller det kabel jeg prøvede. Jeg kunne ikke finde noget punkt i PV70 hvor man skulle aktivere HDMI indgangen for at kunne bruge den.

Grunden til at jeg har brugt et andet kabel, er at det kabel jeg har fra projektor til DVD er 15 meter langt og ligger i kanaler. Jeg tænkte så at kablet kunne være skadet (selvom sandsynligheden er lille), så jeg prøvede et 2meter kabel mellem HDMI på DVD og projektor. Virkede heller ikke.

Så konklusionen må næsten være at det er udgangen der er futtet. Bare surt den brænder så nemt af.  Nu er spørgsmålet så om det kan betale sig at få det repareret?!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes