| Sendt: 03 December 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er absolut ingen hifiekspert men sætter alligevel stor pris på god musik og en go' DVD film. Jeg kunne derfor godt bruge noget hjælp fra jer eksperter, hvordan jeg bedst muligt stykker hjemmebiografen sammen.
På skærmsiden har jeg en Samsung LCD LE40M86 og på højtalersiden Linn ninka fronthøjtalere og en linn centerhøjtaler. Hvilken surroundforstærker vil passe til disse komponenter?? Jeg har forestillet mig, at købe en surroundfors. plus DVD afspiller brugt og det må ligge på omkring 10.000-15.000kr. Jeg har kigget på lidt forskelligt, såsom:
Linn - Classik movie, har dog læst at blæseren larmer og stereolyden ikke skulle være i top. Hvilke erfaringer har du med denne?
Thule AV 100 - Er du i tvivl om den har kræfter nok til højtalerne og er surroundlyden og kvaliteten virkelig på højde med en NAD/Cambridge. Desuden har jeg kigget på Thule DVA250B - Dvd-afspilleren har desværre ingen HDMI, vil dette betyde meget for kvaliteten på skærmen og kunne man evt. bruge en billigere Samsung DVD afspiller istedet til film.
Rotel RSX-1056 RDS, kender ikke så meget til det men har hørt at kvaliteten skulle være i orden.
Kan i hjælpe mig med at besvare nogle af alle disse spørgsmål og har du evt. andre bud på en forstærker og DVD-afspiller??
mvh. Nicolai
|