Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 01:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nyt LCD tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Michaelds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 04 December 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Så blev det endelig december og julegaven til mig selv skal findes 

Der er derfor blevet tid til at udskifte det ½år gamle 28" Phillips WS med noget fladt.

Da jeg stadig, desværre, bor hjemme ved mor kommer jeg til at sidde omkring 1½-2m. fra skærmen - men er på udkig efter mit eget sted, og kommer så formentligt til at sidde lidt længere fra skærmen. Havde derfor regnet med min. 37" noget Full HD gerne 1080p (ved godt man et eller andet sted ikke kan se forskel )

Budgettet ligger på omkring 8-10.000kr. og læner mig utroligt meget til Samsung, da jeg iforvejen er rigtig gode erfaringer med deres tft computer skærme (sidder med en ny Samsung 226BW).

Har derfor haft kigget på et Samsung Samsung LE-37M87 (http://www.hifipriser.dk/Products/listprices.asp?ID=378377) som kan skaffes til omkring de 9.000kr.

Der skal primært bruges til film (dvd/hd/bluray afspillet fra computer via. DVI->HDMI) og der bliver nok også plads i budgettet til en PS3 på et tidspunkt. Så ikke det vilde tv-kiggeri, men skal selvf stadig kunne vise et nogenlunde tv-billede.

Håber på en ordenlig begrundelse, så mit valg bliver rigtigt

På forhånd tak
Til top Vis Michaelds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michaelds

robocrab
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 December 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Køb en Sony..... det er mit råd. er meget skuffet over den nye samsung m86, full hd 1:15000.
Til top Vis robocrab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af robocrab

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 December 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Glem FullHD på er så lille skærm... Du kan ikke bruge det til noget som helst.

Tag heller ud og kig på nogle skærme, den helt klart bedste skærm til prisen er et Panasonic PX70 Plasma... Men hvis du er en af dem der VIL have LCD, så køb Sony...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Michaelds
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Hvilket Sony? Evt. link?

Så længe det ikke overskrider budget.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Michaelds skrev:
Hvilket Sony? Evt. link?

Så længe det ikke overskrider budget.

Dette Sony er det bedste LCD til den pris: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389996

Men hvorfor vil du ikke have plasma?

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Michaelds
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Troede at plasma var forældet teknologi.

Tror måske at det skal siges, at jeg ikke er total nørdet og pjattet med at have det aller bedste og nyeste.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Michaelds skrev:
Troede at plasma var forældet teknologi.

Tror måske at det skal siges, at jeg ikke er total nørdet og pjattet med at have det aller bedste og nyeste.
Forældet teknologi

Plasma er langt foran LCD mht. billedkvalitet... Især når vi snakker analog tv, men også til de andre ting... Husk nu på at du ikke kan bruge skærmens data til noget som helst... Du skal ud og kigge på begge typer skærme, og vælg så den du synes giver det mest naturlige og bedste billede... Men du skylder dig selv at kigge nærmere på Panasonic PX70 Plasma...

Michaelds
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Som sagt har jeg et 28" CRT tv pt 

Og det har sgu egentlig spillet fint, men vil forkæle mig selv lidt her til jul.. Men vil tage et smut i HifiKlubben og tage et kig på de forskellige og se hvilket der falder bedst i min smag.

Men kunne godt finde på at ofre lidt på selve billedet og tage et Samsung pga. af design, er som sagt ikke pjattet med at det er det bedste.

Desuden har jeg lige haft snakket med en kammerat som sidder med et Samsung LE40M87BD hvilket han er fuldt ud tilfreds med. 

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 December 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Michaelds skrev:

Men kunne godt finde på at ofre lidt på selve billedet og tage et Samsung pga. af design, er som sagt ikke pjattet med at det er det bedste.

Den holdning har du lige indtil du oplever forskellen .

Michaelds skrev:

Desuden har jeg lige haft snakket med en kammerat som sidder med et Samsung LE40M87BD hvilket han er fuldt ud tilfreds med. 

Jeg har en kammerat som er tilfreds med en Denver DVD-afspiller. Det har ikke forhindret mig i at købe en Denon DVD3930 .

Michaelds
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Altså nu har jeg både Exxtreme og Gerdes hjemmebiograf, og lad mig sige det sådan - jeg har ikke 150-200k til at smide efter et anlæg.

Lækker gerne lidt på kvalitet af billede, og får noget lækkert som istedet pynter i værelset. Men vil selvf ikke gå ud og købe et Medion, Thomsen, eller lign. bare fordi de er billige.

Synes selv efter at have læst diverse tests og reviews at Samsung hænger fornuftigt sammen pris kontra kvalitet, det er trods alt kun på "amatør/stue" niveau.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 December 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Michaelds skrev:

Synes selv efter at have læst diverse tests og reviews at Samsung hænger fornuftigt sammen pris kontra kvalitet, det er trods alt kun på "amatør/stue" niveau.

Uanset hvilket niveau du er på, er jeg tilhænger af, at du køber det der dækker dit behov, hverken mere eller mindre. Men hverken vi herinde eller diverse tests/reviews kan fortælle dig hvad du skal købe. Men derfor kan vi jo godt prøve at påvirke dig i retning af Sony eller Panasonic .

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 04 December 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Michaelds skrev:

Tror ganske enkelt ikke der findes et TV der matcher PANA70 på pris/kvalitet lige pt . Du bør under alle omstændigheder se den.Panasonic kan slet ikke producere nok, - og den er derfor udsolgt i det meste af Europa !   

Du må ikke vælge LCD udelukkende pga Full-HD ! Nu er Full-HD opløsningen  eftehånden implementeret i alle LCD fra en vis størrelse,hvilket er fint nok.Men featuren som sådan er ret ligegyldig i "små" skærm størrelser .Ender du ud med at vælge LCD synes jeg absolut også du bør checke Sony.

Hvor godt eller dårligt Samsung M er, har jeg ingen erfaring med. Dog har mit Engelske favorit "test-crew" klassificeret det under Sony3000W.  Samsung har erobret enorme markedsandele pga dygtig agressiv markedsføring, - samtidigt med at deres design i den grad har ramt "tiden".Men det får deres TV jo ikke bedre billede af ( -heller ikke dårligere)

Og så er du jo  sikkert ikke den eneste, der feks via vildlednig i butikskæderne, får den opfattelse,at plasma er forældet og på vej ud.       

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Michaelds
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Vil I evt. prøve at linke til det de Panasonic og Sony modeller jeg skulle tage et ordentligt kig på?

Har desuden ingen idé om plasma skærme har hdmi indgang osv., da dette er et højt krav til mit næste tv.

Har I evt. nogle bud på hvor jeg kan finde nævnte modeller henne "fysisk"? Bor i Kolding (mørke Jylland) - ved at vi har en HifiKlubben her i byen, og selvf Fona+Merlin.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 05 December 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Smut en tur i Hifiklubben. De forhandler både plasma og LCD. Og jeg er sikker på, at du kan få en kompetent vejledning mht, om dit behov er det ene eller andet. Det Samsung plasma,som Hifiklubben  sælger, er faktisk et rigtigt godt alternativ til Panasonic PX70, som foreslås.
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

PalleRaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 December 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Jeg ville klart smutte i Tape Connection på Vesterbrogade hvis du bor i København. Har aldrig mødt en så engageret ung mand der vidste næste alle specs i hovedet. De har både Samsung, Sony og Panasonic og Pinoneer for den sags skyld. De har bpde HD-DVD og BlueRay hooket op i super kvalitet, og du kan sikkert også få lov at se et alm TV signal.

Jeg smuttede lige forbi på vej hjem fra arbejde kvart i lukketid og fik først lov at gå 1 time senere da jeg havde fået forklaret alt om TV og diverse højttalere og anlæg :) Super fedt at blive låst ud 45min efter lukketid fordi de er så imponeret over det de sælger.

Jeg vælger et Sony 40W3000 da jeg skal bruge det til at spille PS3 på for det meste. Derfor vil jeg have fuld HD da der er mange små detaljer i spil i forhold til i film hvor Fuld HD er mere ligegyldigt. Jeg ville også have LCD da jeg ikke gider risikere noget fastrænding da jeg forventer at speedometeret fra Gran Turismo kommer til at stå samme sted i 8 timer af gangen :)

Ellers må jeg give alle ret, det Panasonic PX/V70 er sindsygt flot, ikke designet på kassen, men billedet er helt grotesk godt til prisen.

/Palle Raahauge

Til top Vis PalleRaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PalleRaa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes