Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 23:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Tilspilning af kabler! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 December 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Der er jo utrolig mange som hævder man ikke kan høre forskel på kabler.
Så er der dem som håner folk der er overbevist om at tilspildning af ikke mekanmisk bevægelige dele er hørbart.
Og så er der endelig dem som tror man ikke kan høre nogle af disse i blindtest!

Det er ren "kinder-æg", nemlig hele 3 teser som ryger sig en tur via det nye norske Fidelity side 38-39

Det bliver nok underholdende at følge skænderiet længere fremme i tråden.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 December 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Har såmænd ikke så meget imod når folk hævder at de kan høre forskel på kabler...

Ej heller når folk hævder at kabler kan og skal spilles til...

For slet ikke at snakke om de som hævder at de sagtens kan adskille det ene kabel fra det andet i blindtest...

Dem om det.....

Der hvor skoen trykker så at sige....er at når JEG erstattes med MAN....altså....i stedet for "JEG kan høre forskel" bliver det til "Man kan sagtens høre forskel"....og det er rent ud sagt noget vrøvl....subjektiv sandhed bliver aldrig andet end det det er...nemlig subjektivt.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2007 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

Har såmænd ikke så meget imod når folk hævder at de kan høre forskel på kabler...

Ej heller når folk hævder at kabler kan og skal spilles til...

For slet ikke at snakke om de som hævder at de sagtens kan adskille det ene kabel fra det andet i blindtest...

Dem om det.....

Der hvor skoen trykker så at sige....er at når JEG erstattes med MAN....altså....i stedet for "JEG kan høre forskel" bliver det til "Man kan sagtens høre forskel"....og det er rent ud sagt noget vrøvl....subjektiv sandhed bliver aldrig andet end det det er...nemlig subjektivt.

"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts "

Var det ikke dig som gerne ville have en blintest? Jeg mener mange har sat dette op som den ultimative fakta-afgørelse

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

OK Hattori H,

Skulle lige forstå det du skriver fair nok. Du skriver netop at du ikke selv kan høre forskellene, den skulle lige cirkulere en gang ekstra. Men det er da sjovt at så mange som ikke selv kan høre forskel påstår dem som kan er ramt af placebo, woodoo, jeg har købt dyrt og skal bare kunne høre noget syndromet, ect.

Nu hvor en blindtest har vist at selv det som de fleste af DTU-skeptikerne ville anslå for størst tænkelige BS er vist med blindtest er det  spændende at  se bortforklaringerne komme  raslende ind over os .

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 09 December 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
...Men det er da sjovt at så mange som ikke selv kan høre forskel påstår dem som kan er ramt af placebo, woodoo...

hvorfor det? Hvis man har prøvet at høre forskel og den ikke er der, hvorfor skulle man så tro på det?

ps: man betyder ikke jeg her

Boegedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 09 December 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Hej rødder...

Jeg vil i hvert fald påstå mit anlæg fik et løft, da jeg skiftede mine signalkabler fra Tara Labs Axiom til Tara Labs Air 1 mellem forforstærker og effektforstærker og Tara Labs Air 2 mellem forforstærker og CD.... og da jeg skiftede højttalerkabel fra Tara Labs Helix 8 til Tara Labs Air 2... og jeg vil også påstå jeg kunne høre en forbedring efter en tilspilningsperiode... 

mvh. Jan

Til top Vis Boegedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boegedal

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Mercury skrev:
...Men det er da sjovt at så mange som ikke selv kan høre forskel påstår dem som kan er ramt af placebo, woodoo...

hvorfor det? Hvis man har prøvet at høre forskel og den ikke er der, hvorfor skulle man så tro på det?

ps: man betyder ikke jeg her

Jeg er nemlig helt enig med dig, hvis man ikke kan høre forskellen behøver det ikke at betyde at der ikke er forskelmulighed, man har bare et setup (vi er sikkert mange) som har andre og større problemer end ledningerne. Med det mener jeg at der skal et pokkers godt afstemt anlæg til at tydeliggøre de forskelle der ligger i kablerne. Det er netop det som jeg selv har oplevet. Når anlæget ikke fungerer fordi jeg igen har købt ind som vinden blæser, ja så er kablernes virkning ikke så entydig som når anlæget virkelig fungerer optimalt.

Der hvor kæden hopper af er når man ukritisk ekstrapolerer fra situationen med dårlig fungerende anlæg og ingen hørbar effekt til alle anlæg lig ingen hørbar effekt.

mvh M

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes