| Forfatter |
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Vi har fået vores Panasonic th-50pz70e plasma-tv og wauw det er stort! 
Nu skal det indstilles/kalibreres, men hvordan gør man det mest optimalt?
Vi bor i Malmö og har kabel-tv - er der noget vi kan købe for at forhøje billedekvaliteten? ..nu hvor det er blevet digitalt herovre, så havde jeg håbet på at billedet var lidt bedre end det egentlig er nu 
Mvh Malik
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed skærm. Du skal nok blive glad for størrelsen.
Der er ikke meget at gøre ved tv-signalets kvalitet... det bliver trodsalt udstillet temmelig meget med sådan et stort og detaljeret alter  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den "lille" ny!  Hvis økonomien er til det, burde du investere i en ISF kalibrering. Det skulle være alle pengene værd.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Fed skærm. Du skal nok blive glad for størrelsen.
Der er ikke meget at gøre ved tv-signalets kvalitet... det bliver trodsalt udstillet temmelig meget med sådan et stort og detaljeret alter 
|
|
|
Ja den er rigtig fed men puha størrelsen skal man ihvertfald lige vænne sig til 
Tv-signalet er digitalt her i Sverige, så jeg troede egnetlig at alle kanaler ville blive vist i en god kvalitet?
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Tillykke med den "lille" ny! 
Hvis økonomien er til det, burde du investere i en ISF kalibrering. Det skulle være alle pengene værd. |
|
|
Mange tak, vi er også glade for det og designet er ganske pænt  - jeg er ret fascineret over hvor lidt lamper mm. bliver spejlet i skærmen, dét er smart 
Hvor og hvordan kan man få foretaget sådan en kalibrering? og hvor meget koster sådan en omgang? - Jeg har set at hifiklubben har sådan en spyder-ting - den ser spændende ud ihvertfald! Dog er 1699kr lidt i overkanten på nuværende tidspunkt.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altås tv'et har indbygget digital-tuner, når jeg ser på www.comhem.se står der at man skal have en digital-boks - kan det passe eller?.. hmm jeg er mere grøn end jeg havde troet, tror jeg 
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal nok have en digital boks førend du kan udnytte det digitale signal. Held og lykke med det dog...
__________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
wildstyle skrev:
Hvis økonomien er til det, burde du investere i en ISF kalibrering. Det skulle være alle pengene værd. |
|
|
Mange tak, vi er også glade for det og designet er ganske pænt  - jeg er ret fascineret over hvor lidt lamper mm. bliver spejlet i skærmen, dét er smart 
Hvor og hvordan kan man få foretaget sådan en kalibrering? og hvor meget koster sådan en omgang? - Jeg har set at hifiklubben har sådan en spyder-ting - den ser spændende ud ihvertfald! Dog er 1699kr lidt i overkanten på nuværende tidspunkt. |
|
|
Du kan læse mere om ISF kalibrering her: http://www.av-precision.dk/avp/showpage.aspx?page=3Jeg ved også at Otto fra AV-Precision har en profil herinde, så du kan evt. prøve at skrive til ham, hvis du har nogle spørgsmål. Er sikker på han glædeligt vil hjælpe dig.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
...eller køb eventuelt en kalibreringsDVD (Joe Kane's Digital Video Essentials er god) hvis det passer bedre til budgettet her i juletiden... Det tager tid første gang, men billedet bliver knaldgodt.
__________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
| Du skal nok have en digital boks førend du kan udnytte det digitale signal. Held og lykke med det dog... |
|
|
Hvad mener du med det?
Jeg troede at når det var digitalt i Sverige og tv'et havde digital tv-tuner, så burde der ikke være så meget vrøvl 
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
| ...eller køb eventuelt en kalibreringsDVD (Joe Kane's Digital Video Essentials er god) hvis det passer bedre til budgettet her i juletiden... Det tager tid første gang, men billedet bliver knaldgodt. |
|
|
Ja, sådan en må jeg prøve.. er det bare ned i nærmeste fona eller er det noget som skal bestilles fra nettet? - jeg skal dog lige have bestilt en dvd/blu ray-afspiller først. Det bliver formentlig en Samsung DB-P1400.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
flaz skrev:
wildstyle skrev:
|
|
Hvor og hvordan kan man få foretaget sådan en kalibrering? og hvor meget koster sådan en omgang? - Jeg har set at hifiklubben har sådan en spyder-ting - den ser spændende ud ihvertfald! Dog er 1699kr lidt i overkanten på nuværende tidspunkt.
|
|
|
Du kan læse mere om ISF kalibrering her: http://www.av-precision.dk/avp/showpage.aspx?page=3
Jeg ved også at Otto fra AV-Precision har en profil herinde, så du kan evt. prøve at skrive til ham, hvis du har nogle spørgsmål. Er sikker på han glædeligt vil hjælpe dig.  |
|
|
Tak for linket wildstyle! Det vil jeg tjekke ud 
Ja Otto fået en del opmærksomhed ang de (plasma) skærme , så ham vil jeg prøve at kontakte.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld dér, er ikke så god til Svensk... Jeg tør ikke udtale mig om hvorvidt du skal bruge boks eller ej.
Dog har jeg selv kalibreringsDVD'en og den kan anbefales. Jeg købte min i hifiklubben, men den kan findes en smule billigere på nettet... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2007 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
|
Undskyld dér, er ikke så god til Svensk... Jeg tør ikke udtale mig om hvorvidt du skal bruge boks eller ej.
Dog har jeg selv kalibreringsDVD'en og den kan anbefales. Jeg købte min i hifiklubben, men den kan findes en smule billigere på nettet...
|
|
|
Ingen fare, jeg er heller ikke så skarp til 'svenska' 
Okay, jeg må ned i hifiklubben og købe sådanne en skive 
Ang signalet, så må jeg prøve at høre mig ad på minhembio.com - de svenske nørder burde vide mere om det spørgsmålet er bare om de forstår mit danske 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 December 2007 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
Ang signalet, så må jeg prøve at høre mig ad på minhembio.com - de svenske nørder burde vide mere om det spørgsmålet er bare om de forstår mit danske  |
|
|
Prøv dig frem, mon ikke der er nogle derinde der kan bare en smule dansk!?  Ellers kan de vel forstå engelsk, hehe.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
smasher30 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 12 December 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flaz
I kører med kabel TV, og den digitale tuner i TV'eter kun beregnet til at modtage digital tv via alm antenner (såkaldt DVB-T).
Nogle sony og Loewe TV kører med DVB-C (altså digitaltuner til kabel tv) men det har jeres ikke.
Hvis I havde et sådan tv skal I derudover have et lille CA modul der skal sættes ind i tv'et sammen med kortet... men om der findes et ca-modul til "comhem" ved jeg ikke.
Et sådant Ca-modul findes til TDC (yousee) og til stofa her i Danmark.
... men da I har et panasonic, ser det ud til I skal ud og købe en ekstra boks (og dermed også en ekstra remote)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 December 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
... hvilket også er derfor jeg endnu ikke har turde at lade mig blive klippet i Sverige |
|
|
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
smasher30 skrev:
|
Hej Flaz
I kører med kabel TV, og den digitale tuner i TV'eter kun beregnet til at modtage digital tv via alm antenner (såkaldt DVB-T).
Nogle sony og Loewe TV kører med DVB-C (altså digitaltuner til kabel tv) men det har jeres ikke.
Hvis I havde et sådan tv skal I derudover have et lille CA modul der skal sættes ind i tv'et sammen med kortet... men om der findes et ca-modul til "comhem" ved jeg ikke.
Et sådant Ca-modul findes til TDC (yousee) og til stofa her i Danmark.
... men da I har et panasonic, ser det ud til I skal ud og købe en ekstra boks (og dermed også en ekstra remote) |
|
|
Okay, så vi skal vel så have en digital-box men så skal vi også oprette et abonnement hos comhem dobbelt- !!!
Hvem skal jeg kontakte hvis jeg vil se flere danske kanaler?.. jeg savner faktisk kun tv2 viasat sport.
|
| Til top |
|
| |