Forfatter |
|
AnneB Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg skal købe et par hovedtelefoner og jeg svinger imellem Sennheiser HD 595 (ca 1200 kr) og Sennheiser HD 600 (ca. 1800 kr).
Jeg skal bruge det derhjemme til TV, musik (hovedsageligt Ipod) og PC spil. Jeg sætter pris på rigtig god lyd der bare er i orden - men jeg er ikke musiker eller super feinschmecker.
Er der nogen der har erfaring ift hvad jeg skal gå efter. Får jeg virkelig meget for de ekstra 600 kr - eller er det noget man kun kan høre med "professionelle ører"?
Håber der er nogen der kan hjælpe.
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes der er stor forskel på de to modeller, de har slet ikke samme lyd. Personligt synes jeg at hd600 er langt bedre end hd595 - jeg synes faktisk osse at hd600 er bedre end hd650, lydbilledet er i mine ører mere harmonisk og bassen mere tør og "korrekt".
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2499
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anne  Jo de 2 du nævner kan slet ikke sammenlignes, de er simpelthen i forskellige ligaer. Der kan eks. nævnes at du bør have en ekstern forstærker til senn 600. Men til dit brug, bør du købe senn 595. Senn 595 er en rigtigt godt all-rounder, og behøver ikke nødvendigvis en amp. De er behagelige og robuste, men ledningen er lidt lang til bærbart brug. Du kan også få dem billigere hvis du køber dem eks. via ebay.de, der koster de vidst ca 1000. Men skal det lige være de 2? Beyerdynamic dt770 er også rigtigt gode, det samme kan siges om Philips hp1000, som jeg sågar vil mene er bedre og billigere end senn 595
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt tilslutte mig phillips, jeg har selv et par SBC HP890(mener jeg de hedder) Og de er super fede til film(læs stærk bas gengivelse), der gør de det altså rigtigt godt!!!
De er super til musik, om end bedre fåes til prisen alt efter ens musiksmag!
Men pointen er at hp1000 er lige så fede! hvad jeg husker altså!
Men jeg syntes bare at mange af de lidt større hovedtelefoner, har brugt for at bliver tilsluttet en forstærker, for at lyde ordentligt!
Det være sig enten en hovedtelefon forstærker eller bare udgangen(hvis man har sådan en) på sin almindelige forstærker!
Det behøver ikke altid være Grado og sennheiser der er bedst til alt!
|
Til top |
|
|
Crash Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 128
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb HD 595 hvis du vil have nogen der oz er til at holdud at have på i længer tid for er de jo ik det kan det væer ligemeget at de lydder bedder.
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv HD595, og er rigtig godt tilfreds til prisen. Jeg har kun hørt HD600 en enkelt gang i kort tid, og havde klart oplevelsen af bedre lyd - men til mit behov ikke 600 kr. bedre.
Og må jeg da så lige have lov at byde dig velkommen på H4a..!  __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft ejet begge. Startede med et sæt HD595 og opgraderede derefter til et sæt HD600, hvilket jeg syntes er væsenteligt bedre. Meget mere klare og lækre i lyden efter min mening.
Derudover er der også mange flere muligheder for at få bedre lyd ved evt at købe en forstærker senere..
Selv syntedes jeg bedre om HD600 end HD595. Forstærket eller ej.
En helt anden ting er; hvorfor er det lige Sennheiser du ser på ? Kan tilføje at mine HD600 røg ud igen til fordel for et sæt Alessandro MS1. (600kr) Det kommer lidt an på hvordan man kan lide lyden skal være. Personligt syntes jeg at Sennheisers hovedtelefoner generelt er lidt kedelige og "distancerede" i lyden. Specielt HD600-serien.. De lyder rigtigt godt, men har ikk så meget liv og kick.. Det kommer selvfølgeligt helt an på hvad man sætter fokus på, men prøv alligevel at overvej alternativer ? Mange starter nok med Sennheiser fordi, ja.. det er de som man ser i alle butikkerne som de bedste ultimative hovedtelefoner..
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
AnneB skrev:
Jeg skal købe et par hovedtelefoner og jeg svinger imellem Sennheiser HD 595 (ca 1200 kr) og Sennheiser HD 600 (ca. 1800 kr).
Jeg skal bruge det derhjemme til TV, musik (hovedsageligt Ipod) og PC spil. Jeg sætter pris på rigtig god lyd der bare er i orden - men jeg er ikke musiker eller super feinschmecker.
Er der nogen der har erfaring ift hvad jeg skal gå efter. Får jeg virkelig meget for de ekstra 600 kr - eller er det noget man kun kan høre med "professionelle ører"?
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg klart starte med Sennheiser HD595. Det er et super godt valg som den første gode hovedtelefon... det var den jeg selv startede med. Selvom jeg har fået flere gode hovedtelefoner siden vender jeg af og til tilbage til HD595. Den lyder bare godt næsten uanset hvad man sætter den sammen med. Så de 600 kr. synes jeg du skal spare i første omgang. HD595 har endda i modsætning til HD600 Sennheisers E.A.R. teknologi. Dette er med til at give et andet lydbillede - nogen mener bedre end HD600 og HD650. Med HD595 sidder man ikke inde midt i orkesteret når man lytter til f.eks. live jazz / klassisk men man flytter sig ned på første række i koncertsalen. Dette gør at lyden er mere realistisk. Derimod får man en anelse mere detalje og en super god bas i HD600. Men det er nok kun noget det mere erfarne lytte øre bemærker - så igen er mit råd at du skal lede længe for at finde en bedre start-model end Sennheiser HD595 :-)
|
Til top |
|
|
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et sæt HD600 sluttet på computeren og mener at huske at de kørte ganske fint allerede uden hovedtelefonforstærker. Jeg har desværre ikke hørt HD595. Din Ipod vil måske få svært ved at trække HD600 uden forstærker. Du skal dog passe på med at gøre head-fi til en hobby, mit PC-setup (modificeret lydkort, hovedtelefoner og selvbygget hovedtelefonforstærker) har vel efterhånden stået mig i et godt stykke over 5.000 kroner.
Crash som mener at de trykker for meget kan jeg kun delvist give ret, de første par uger trykkede de gevaldigt syntes jeg, men de bliver "kørt til" og i går aftes var jeg bange for at de skulle falde af da jeg sad og rockede med på System Of A Down. Nogen gange tager jeg mig selv i at sidde til alt for sent på aftenen og bare høre musik. Et problem jeg ikke havde inden HD600...
I spil leverer HD600 i så høj grad at jeg har oplevet at blive smidt ud fra en server i CounterStrike, jeg kunne placere mine fjender så præcist at jeg blev beskyldt for at snyde da jeg vidste hvor de kom fra.
Jeg tror du vil blive utrolig glad for dem uanset hvilken af de to modeller du vælger... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
Du skal dog passe på med at gøre head-fi til en hobby, mit PC-setup (modificeret lydkort, hovedtelefoner og selvbygget hovedtelefonforstærker) har vel efterhånden stået mig i et godt stykke over 5.000 kroner. |
|
|
Jeg er helt enig. Jeg har over de sidste par år brugt ca 80.000 kr på head-fi, hvoraf 60% af pengene er brugt på forstærker, 15% på DAC, 20% på hovedtelefoner og de sidste 5% på andet lyd. Heldigvis kan både forstærker og DAC bruges til 2-kanals stereoanlæg også. Hifi kan være et yderst bekosteligt bekendtskab, når man gerne vil et par "trin" højere op i hierarkiet (10x pris for 2x lyd).
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
@darkless - amok ! hehe
Det var en slat penge må man sige.. Jeg syntes at jeg har brugt forfærdeligt mange penge på mit i forvejen og det er vel et slag på tasken nok nærmere 6000kr, men det er så selvfølgeligt også nok lidt med budgettet at gøre Diverse fabrikanter har "glemt" at tage højde for at der bør være studenter-rabat 
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
@AnneB Jeg beklager mit threadjack, men det var ikke mig, der startede.  @kolind Ja. Det er kun et år siden, jeg ophørte med at være "studerende" og gik over til at være "lønslave".  Mit samlede budget startede i sin tid på ca 6000 kr (Sennheiser HD650, Super.Fi 5 Pro, iRiver H140 og RSA SR-71), men siden hen kom der DAC, forstærker, flere lydkort, digital EQ osv til... Det værste er at jeg stadig ikke har "hørt" 60% af mit setup, da jeg stadig venter på forstærkeren. Mikhail fra Singlepower er 110% perfektionist. Manden er simpelthen ikke i stand til at give slip på forstærkeren og sige "nu er den færdig". Han har så sent som i går eksperimenteret med at få 6C33C udgangsrørene til at spille optimalt (selvom det ikke er de mest optimale rør, er de yderst gode til prisen). Han skulle dog være i fuld sving med at skrive den sidste mail til mig med specs osv, men det har han jo været de sidste 2 uger, så...
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Darkless
Men i længden bliver du jo nok glad for ventetiden :) Når man bruger så mange penge, skal det jo også være ganske tæt på perfekt... Og wow det bliver dog en vild combo vil jeg derudover sige. Og måske lidt dyr 
|
Til top |
|
|
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
Sendt: 14 December 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Darkless
Jeg håber virkelig du når at få den og kan medbringe den til næste head-fi meet så vi kan sammenligne den med min nye RudiStor RXP-100 som også er en fantastisk forstærker selv om den ikke helt kan kravle op på dit prisniveau, men så er det jo også "kun" en hovedtelefon- og for forstærker.
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det heldigvis ikke prisen, der afgør ydelsen, selv om den selvfølgelig kan spille ind. Det håber jeg i hvert fald, den gør i det her tilfælde, ellers kunne jeg have sparet mange rare penge.
Singlepower håber på at kunne afsende forstærkeren mandag eller tirsdag. Jeg krydser fingre.
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
Til top |
|
|
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
Sendt: 14 December 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så bliver det næppe inden jul (eller nytår) du får den
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
Til top |
|
|
AnneB Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 18 December 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for inputs! Det var lige det jeg havde brug for!
God jul!
|
Til top |
|
|