Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 19:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Erfaringer med T-Amp 2 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 December 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Nogen der har erfaringer med T-Amp 2?

Det er denne her jeg mener: T-Amp 2

Overvejer kraftigt at investere i denne, men vil gerne lige høre om der skulle være nogen som kender til den.

På forhånd tak.

BeanLuck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer den også kraftigt. Nu er jeg ikke vild Hifinørd, men med de anmeldelser den har fået, lyder det nærmest som en revolution indenfor pris/lyd!

Den kan forresten købes her : http://www.thinkgeek.com/electronics/audio/9c60/

Men jeg har lige et spørgsmål: Er det rigtig opfattet at hvis jeg har en Yamaha RXV-640 Reciever (med PreOut) så kan jeg tilslutte mine 2 fronthøjtalere igennem preout til denne lille vidundermaskine og køre dem igennem forstærkeren?

(Såvidt jeg har hørt skulle mine fronthøjtalere blive bedre og bedre afhængig af forstærker (B&W 601S3) men det gælder jo nok for såvidt alle højtalere :-))

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

BeanLuck skrev:

Men jeg har lige et spørgsmål: Er det rigtig opfattet at hvis jeg har en Yamaha RXV-640 Reciever (med PreOut) så kan jeg tilslutte mine 2 fronthøjtalere igennem preout til denne lille vidundermaskine og køre dem igennem forstærkeren?

(Såvidt jeg har hørt skulle mine fronthøjtalere blive bedre og bedre afhængig af forstærker (B&W 601S3) men det gælder jo nok for såvidt alle højtalere :-))

Hej BeanLuck

Ja, jeg synes det virker som en meget interessant lille forstærker. Dens forgænger fik også gode anmeldelser.

Til dine spørgsmål:
Pre-out på din forstærker, er et udtag efter forforstærker delen. Dvs du skal have en effekt forstærker koblet til din pre-out tilslutninger. Jeg tror ikke det vil være en god ide at slutte T-Amp'en til disse tilslutninger. T-Amp'en vil jeg opfatte som en integreret forstærker.

Det er rigtigt at man kan få mere ud af sine enheder i et anlæg, alt efter hvad man sætter sammen. Dette er dog et svært spørgsmål at svare på, da det kommer an på de ører der lytter. Det du synes der lyder godt sammen er nødvendigvis ikke det jeg synes lyder godt sammen.
Mht dine front højttalere tror jeg dog helt sikkert at du kan få mere ud af dem, ved at investere i en bedre (dyrere) forstærker. Hvilken det skal være, kommer an på dit budget og ikke mindst ører.

Vi må se om der er andre der melder tilbage om T-Amp 2'eren.........

BeanLuck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

ah ok. så jeg kan faktisk ikke bruge T-Ampen medmindre den står helt alene i et setup?

Ja tror ikke jeg får råd til nogen større forstærker p.t. - vil gerne ha bedre lyd, men ikke for en formue (for en SU studerende) så derfor lød T-Ampen genial

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens tilslutte en T-amp til en pre-out-udgang. Jeg kender ikke netop den model, du har linket til, men hos Studiosound forhandler de den Trend Ta10.1, der har gået sin sejrsgang hos anmeldere verden over. Den kan meget nemt konfigureres til at være effektforstærker (den eneste forskel er, at man leder signalet udenom potentiometeret, ved at flytte et par jumperkabler) og er vitterligt meget imponerende med hensyn til lydkvalitet.

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Du kan sagtens tilslutte en T-amp til en pre-out-udgang. Jeg kender ikke netop den model, du har linket til, men hos Studiosound forhandler de den Trend Ta10.1, der har gået sin sejrsgang hos anmeldere verden over. Den kan meget nemt konfigureres til at være effektforstærker (den eneste forskel er, at man leder signalet udenom potentiometeret, ved at flytte et par jumperkabler) og er vitterligt meget imponerende med hensyn til lydkvalitet.

Mvh.

Hej igen

@kongruens: den Trend Ta-10.1 du henviser til, kan godt konfigureres som effekt forstærker, men jeg har ikke kunne finde ligende oplysninger på T-Amp ver. 2 modellen.

@BeanLuck: det kunne være at Trend'en var noget i stedet for? Det ser ud til at den kan opfylde dit behov.

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 02:32 | IP-adresse registreret  

SoundMan skrev:

@kongruens: den Trend Ta-10.1 du henviser til, kan godt konfigureres som effekt forstærker, men jeg har ikke kunne finde ligende oplysninger på T-Amp ver. 2 modellen.

Nej, men det er temmeligt sandsynligt, at den ligesom Trend'en kun har et potentiometer som "forforstærker". Dermed vil den kunne bruges på samme måde uden problemer. Jeg skal dog meget gerne anbefale Trend'en og at købe den hos Studiosound. Specielt hvis pengene er små, vil man sikkert i høj grad kunne værdsætte både den større tryghed ved at handle indenlands og den gode behandling man får hos Karsten.

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

BeanLuck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Ja det kan godt tænkes - mange tak for inputtet :-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes