Forfatter |
|
antonboy Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
Sendt: 16 December 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.. Så har jeg fået taget mig sammen, med at få taget biller af mit hifi udstyr..
Jeg synes selv det er blevet rigtig godt.. Efter man som lærling ikke får den store timeløn, har jeg valgt at købe det meste brugt som jeg kunne finde, synes selv man kan få mere for pengende. Så er det også begranset hvor meget man taber når man skal sælge igen..
Her er hvad jeg har nu
Tv LG 26" den er virkelig god, der er et rigtig godt billed, det var også den bedste til prisen da jeg købte den
Digitaltuner Strong fin
Receiver NAD T 763v2 Købt brugt, er virkelig glad for den, nem at bruge..
Dvd NAD T 515 Købt ny.. godt billed, dejlig at den selv kan gå igang med filmen, så er man fri for forfilm.
DAB radio genus ny den er god, med en stor skærm
Pladespiller NAD C555
NAD PP2 RIAA forstærker
Højttalere: Front B&W 805 matrix brugt
CenterLCR600S3
Baghøjtalere mangler jeg
Sub 750 brugt, har fået skiftet endehen, den var gået op i limen, det var et problem han havde set før, men hvor spiller den godt med en ny enhed nu.
Kabler: Dali blue, front har jeg bi-amp center bi-wir
ARGON 5103H HDMI 10m
Lyd Qunex P75 1m Qunex 2 1m
Her er så lidt billeder

så fik jeg hængt den op, nu spiller den bare super...

|
Til top |
|
|
Drea Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 16 December 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 16 December 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har 4000.- til en pladespiller, og så vil du absolut i Hifiklubben efter den? 
Hvorfor? Der er så mange fine spillere at få rundt omkring.
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 16 December 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pænt setup iøvrigt-
|
Til top |
|
|
antonboy Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du have..
Det er fordi jeg ikke bor så langt fra en.
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 16 December 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
antonboy skrev:
Tak skal du have..
|
|
|
Har du ikke overvejet at handle brugt, du ville bare få så meget mere for pengene. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
antonboy Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo men har ikke særlig meget forstand på pladespiller, så ville ligge stille ud med en ikke alt for dyr, så kan jeg altid købe noget bedre...
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 16 December 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du finder dig en brugt Rega P3 er du rigtig godt i gang, og det for omkring en tusse
Så har du også råd til en god pickup __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 17 December 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej ser rigtig fedt ud Kan godt lide din sub- den må sparke r** hehe  Hvis jeg var dig ville jeg da klart købe brugt pladeafspiller! selvom der er nemmere adgang til HIFI klubben og en fin service-(har selv købt grej der) synes jeg alligevel du skal købe den et andet sted. Udvalget derinde er stærkt begrænset, og hvis du er villig til og give 4000 for een kommer du MEGET længere i forhold til - ja nærmest hele hifiklubbens sortiment  (tror ikke de har nogle til over 4 k) Nok er de pladespillere billige, men du får ikke mere end du betaler for- så ligeså godt købe noget ordentligt fra starten  MVH Roky- håber ikke du tager det "personligt" eller noget- bare for og fortælle dig om andre/bedre muligheder
|
Til top |
|
|
antonboy Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak mange tak..
Jeg leder også efter noget brugt, ved bare ikke hvad der er godt at gå efter?
Der er så meget forskellig, med mærker på pladespiller og nogen som ikke har det hele med... Hvad med slid.. Er det nemt at skifte sådan dele selv?
Er der nogen som ved om min receiver har phono indgang, synes ikke selv jeg kan finde den, for så skal jeg have en forforstærker til min pladespiller ik...
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 17 December 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror ikke du skal regne med at en kvalitets pladespiller bare lige går i stykker- hvis den er bygget ordentligt burde det ikke være noget problem. - kun hvis du køber en gammel der er brugt kan nogen af delene være mørnet såsom drivremmen men den kan self erstattes
pickupnålen skal jo skiftes efter et vist antal timer....
tror at nogen af eksperterne må hjælpe dig med "billige" gode pladespilere for har ikke rigtigt noget erfaring. ved dog at med Thorens går man ikke helt galt i byen.
Evt så læs nogen af de mange tråde omkring pladespillere igennem- så får man hurtigt et indtryk af hvad der skidt og kanel
jo hvis der ikke er phono indgang skal du have en "riaforstærker" men det står/er stik bag på din forstærker om der er phono indgang-mine er beskyttet med støvkapper så det er dine måske også...
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 17 December 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb en brugt Rega pladespiller, skift kablet i armen og PU og du har en lækker plade afspiller,
har lige købt ny PU til min det spiller __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er der også Technics 1210. Den kan det bare ikke betale sig at købe brugt, for de fleste regner med at få næsten fuld pris for gamle, mørbankede maskiner (mange har været brugt til mobildiskoteker) . Men den er bygget som en tank og halvautomatisk, og de fleste DJ's sværger til den. __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 17 December 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
antonboy skrev:
Tak mange tak..
Jeg leder også efter noget brugt, ved bare ikke hvad der er godt at gå efter?
Der er så meget forskellig, med mærker på pladespiller og nogen som ikke har det hele med... Hvad med slid.. Er det nemt at skifte sådan dele selv?
Er der nogen som ved om min receiver har phono indgang, synes ikke selv jeg kan finde den, for så skal jeg have en forforstærker til min pladespiller ik...
|
|
|
Altså en god Thorens eller Luxman ville ikke være dumt at starte på, men de koster jo tit omkring de 2 kilo for en standard, så har du også penge til en god Pick-up. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 18 December 2007 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint setup.
Men kan du lige få dvd´en væk fra recieveren. Den skal da ha´ noget luft
Ang. Plov. Køb brugt som de andre siger. En Luxman ville være en god start. Ikke så mange dikkedarer med den. (direkte drevet) Kan erhverves for relativ få penge (PD-272/282/284/290 ect.) Thorens TD320MkII, Rega P3, Micro Seiki BL-31 er også en mulighed. De er så remtrukne.
Og så en god pickup.
Så er der lige en ting mere . Du skal også have en RIAA. Der er ikke Phono indgang i NAD T763. En Cambridge 540P RIAA (499,-) vil være fint til formålet. Pickup kunne evt. være en Ortofon M2 Red (549,-) eller M2 Blue (999,-). __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
Sendt: 18 December 2007 kl. 06:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
antonboy skrev:
Tak skal du have..
|
|
|
Hey du....fedt setup....
Gør dig selv en tjeneste....hop på et tog og ta til Odense og kig....der er et langt større udvalg end man skulle tro. Er sikker på at der er mange herinde som vil nikke i enighed med mig. Du er lokaliseret i vestjylland...det er klart det ligger lidt ude for land og lov men jeg mindes at der i tidernes morhen også blev bygget jernbane skinner derovre også...
Ej jeg havde det som dig, med at Hifiklubben var stedet...og det er det da også på mange punkter, men udvalget er meget begrænset mener jeg. Det er typiske standart anlæg...Jeg tror jeg kan finde deførste ti i min vennekreds som er kommet hjem med en Thule eller en NAD og et set B&W ht´ere, eller Dali....Jeg sys virkelig at du lige på det punkt burde investere i en tur og se hvad markedet ellers byde på for det er ret stort herhjemme.
Håber du kan bruge det til noget.
Venligst
Deeablo __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
Til top |
|
|
antonboy Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Fint setup.
Men kan du lige få dvd´en væk fra recieveren. Den skal da ha´ noget luft
|
|
|
Tak.. det skulle være nok luft bagved den, den har altid stået sådan, aldrig et problen..
Tak for hjælpen med jeres mange forslag, jeg vil kikke mig omkring og se hvad jeg kan finde, tror nok jeg vil vente til efter jul med at købe en, der bliver aligevel ikke så meget tid, i denne juletid med julefrokoster... Det kan være der kommer nogen brugte til salg hvis nogen skulle få en nyt i julegave...
Hvad gør i med plader, finder i dem på nettet eller ved gendbrug, er der butikker som forhandler dem?

|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 18 December 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige med hensyn til pladespillere: Brugt er bestemt en god ide, men vil du se lidt større udvalg end HiFi-Klubbens, kan du eventuelt tage til Esbjerg-området. Der er der vist en mængde seriøse hifi-butikker, bla Activ HiFi, Expert i Varde og sikkert andre. Jeg ved at i hvert fald Activ HiFi er glade for pladespillere.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
antonboy Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej få har jeg fundet den det skulle være, det blev en NAD C555, glæder mig til at få den... Var så nede i stereo studio, og købe et par plader, da jeg kommer hjem og fik hørt men på min fars pladespiller, var der bugler i den ene, den skal byttes.. lidt trals, hvor køber i andre plader? og kikker i på dem inden eller høre dem..
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den Det er mere eller mindre en Rega kopi, men den er sikkert udmærket __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|