Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Marantz BD-8002 (Blu-Ray) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 16 December 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke kunne finde en tråd omhandlende Marantz´kommende Blu-Ray afspiller BD-8002.

Den seneste officielle info jeg har kunne finde er her.

Umiddelbart ligner den Denon DVD3800BD rigtigt meget. Så hvis det viser sig at BD-8002 og DVD3800BD har identisk performance, køber jeg den billigste af dem .

Hvis det i øvrigt viser sig, at der ikke er (nævneværdig) forskel i performance mellem de 2 afspillere, bliver HFK's prissætning af DVD3800BD interessant. Hvor HFK har eneret på salg af DVD3800BD (officielt i hvert fald) er der større konkurrence mellem Marantzforhandlere, hvilket alt andet lige vil give et prispres på BD-8002, og hvis den eneste forskel er navnet på fronten af afspilleren, tror jeg HFK vil få svært ved at sælge DVD3800BD til en højere pris end hvad BD-8002 koster.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 December 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

den se meget enteresant ud .som jeg kan se det kan den også køre alle de nye lydformater over via de analoge udgange.Klangen fra Marantz tiltaler mig også mere end Denon.Gad vide hvad den kommer til at koste?hvor når kommer den ?
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 December 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Denon DVD3800BD skulle hvis komme til at lande, komme til at koste omkring de 20k, når og hvist den komme til landet, så mon ikke at Marantz
BD-8002, bliver lidt billige.

Måske bliver det den samme indmad som fra Denon DVD3800BD/Marantz BD-8002, der komme til at ligge inde i den nye Primare DVD32, som også
komme til at koste omkring de 20k.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

John Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 December 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Og lige et googlet billede:

Til top Vis John Doe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John Doe

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
den se meget enteresant ud .som jeg kan se det kan den også køre alle de nye lydformater over via de analoge udgange.Klangen fra Marantz tiltaler mig også mere end Denon.Gad vide hvad den kommer til at koste?hvor når kommer den ?

Har du ikke lige købt Samsung P1400? .

Den forhandler jeg har talt med oplyser, at importøren forventer at BD-8002 lander i Danmark i foråret 2008 (altså stadig meget åbent). Den forventede pris i USA er stort set identisk med den forventede pris for DVD3800BD (Denon). Men prisen for BD-8002 kan måske blive fornuftig hvis vi er flere der går sammen .

For så vidt angår min egen holdning til køb af BD-8002, afhænger lysten stærkt af om Marantz har fikset pause ved layer change. Men tidligere DV9500 led stækt af dette, mens en Denon til den halve pris uden problemer håndterede layer change.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Måske bliver det den samme indmad som fra Denon DVD3800BD/Marantz BD-8002, der komme til at ligge inde i den nye Primare DVD32, som også

Har du set/hørt noget officielt fra Primare eller gætter du? .

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 December 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
StarTrek skrev:

Har du set/hørt noget officielt fra Primare eller gætter du? .

det vil jeg gerne høre noget mere om.Vil på sigt meget gerne bibeholde mit Primare komplet.

gerdes:jeg har bestilt samsungen men den er ikke kommet endnu.har valgt min lokale 2tal da de har været meget flinke til at låne mig div grej.Otto kunne ikke skaffe mig en da jeg helst ville have købt den af ham(har fået en del telefonisk vejledning på div)men kommer selfølgelig til at købe en sim2 af ham senere

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 December 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:

hvis de gør det samme som toshiba og onkyo, så tror jeg ikke der er så stor forskel. Så ville jeg tage den billigste, hvis de så koster det samme tager jeg den pæneste (hvilket sandsynligvis er denons).

Jeg tror nu at hfk alligevel har så meget forretningsmæssig sans at de prissætter denon'en i nogenlunde samme leje som marantz, hvis det selvfølgelig er muligt. Både med samsung bd p1000 og toshiba afspillerne lå de nogenlunde på niveau med tc

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 December 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Er er lige et par flere billder

Marantz BD-8002

Denon DVD3800BD

Desværre se det ud til at både Marantz og Denon, kun få profil 1.1 og ikke 2.0, og når de først komme til landet, kan den nye afspille fra bl.a.
Samsung begynde at komme med profil 2.0, og når de er i prisklasse omkring 20k må man da forvende at de kan opdateres til profil 2.0.

Vedr. primare DVD32, så er det rigtig nok et gæt, men nok ikke meget ved side af.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 December 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

jeg ved ikke med marantz, men denon plejer at være flinke til man kan opdatere produkterne

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 December 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
hvis de gør det samme som toshiba og onkyo, så tror jeg ikke der er så stor forskel.

Med de tests jeg har nået at lave på Onkyo DV-HD805, der ser jeg nu ellers en forskel her i Onkyos favør. Dette ved en A-B sammenligning med Toshiba HD-XE1 på HD DVD 1080P/24 vist på en Sim2 D80 projektor, Onkyo havde synligt flere detaljer i billederne.

Så selvom Toshiba producerer dem alle, så har de forskellige variable at dreje på, hvad angår kvalitet (og dermed slutpris).

Mon ikke det samme gælder Denon / Marantz - altså at modellerne sagtens kan have forskelle selvom de kommer fra samme fabrik.

/Lars

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes