Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 15:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: hdmi-dvd-optager til projektor!? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Akkrove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 16 December 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en projekter med video til så jeg kan se tv analog...

Det kunne self bliver bedre med andre maskiner end en videomaskine men hvilken ville i bruge hvis i skulle have bedre kvalitet? jeg har længe kigget på selector men har nu tænkt på om man kunne bruge en dvd optager med hdmi? hvor er kvaliteten bedst?

en anden ting er også hvordan jeg skal forbinde en hdmi optager med hd projektor? lyder self simpelt men på min video har jeg sådan en mærkelig omformer til scart stik(tror det er scartstik til s-video af en slags). Kan man få sådan en til hdmi ledninger? eller hvordan fungere det? Har i øvrigt en ps3 og har hørt noget snak om at de engang i 08 laver noget digital tuner af en slags? noget i kender til?

BARE KOM MED EN MASSE GODE FORSLAG TIL RIGTIG GOD TV KVALITET PÅ PROJEKTER!
Til top Vis Akkrove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Akkrove Besøg Akkrove's Websted

Dylmer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 December 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Det kommer lidt an på hvilken projektor du har... Hvilke indgange osv..?? Hvis den har DVI indgang kan du købe en adaptor HDMI>DVI...

Det bedste billede vil du nok få ved en selector da du så modtager dit signal digitalt... Så vidt jeg har hørt er de vist på trapperne med en selector med HDMI hvis du har den mulighed på projektoren..

I princippet kunne du godt bruge en dvdoptager men du vil komme til at modtage analog på denne hvis du har kabel-tv, som jeg går ud fra du da du spørger efter selector..

Til top Vis Dylmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dylmer

Akkrove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 December 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

jeg har en optoma hd70 og ja den har hd. Jeg bruger kabel tv..

Jeg har også tænkt på det med selectoren i hd men den synes jeg aldrig udkom. De er bare blevet ved med at udsætte det..

Men vil du anbefale at jeg venter til selectoren kommer?

Til top Vis Akkrove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Akkrove Besøg Akkrove's Websted

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 December 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har den nuværende selector med s-video til min projector. Det står rigtig flot for et TV signal, især udsendelser i anamorphic 16:9.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 December 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Akkrove skrev:

BARE KOM MED EN MASSE GODE FORSLAG TIL RIGTIG GOD TV KVALITET PÅ PROJEKTER!

Jeg bruger min Optoma HD72i projektor som TV. Faktisk ejer jeg slet ikke et "almindeligt" TV længere. Jeg har forlængst indset, at det bedste billede får jeg med en god projektor.

Jeg får mit TV-signal fra min satellit-modtager tilsluttet parabol. Jeg kan blandt andet modtage Canal Digitals 7 (snart 8!) HD-TV kanaler. Jeg kan varmt anbefale sådan en løsning! HD-TV billedkvaliteten er simpelthen fremragende. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes