Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Jeg gir sku op, hjælp please (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sofus_100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 December 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har fået skrabet en Technics SA-DX940 surround receiver til mig og forsøger at sætte den sammen med min Panasonic DMR-EH65 HDD recorder

På Pana'en er der Scart, HDMI, Phono out samt optisk, og i manualen står der at for at gengive surround skal der bruges den optiske udgang

På Receiveren er der optisk indgang der aktiveres når man trykker på en knap på fronten der hedder DVD 6ch input.

Bagpå er der 1 million tilslutninger, men da jeg kun kan få glæde af den optiske indgang skulle man tro at det var lige til.

Jeg har nogle phono indgange der hedder surround, front, sub, og center men jeg går ud fra at de skal bruges hvis jeg havde en DVD med tilsvarende udgange.

Så er der Speaker A (front)indgang samt Speaker B indgang samt nogle andre speakerindgange der hedder hhv. Surround og center. Det skal siges at speaker indgang B ikke virker sammen med surround (er der et display på receiveren der fortæller hvis man forsøger)

Mine højtalere er nogle ganske almindelige Satelitter med passiv sub, og dem kan jeg godt få lyd ud af ved at tilslutte Speaker A (front)

Mine baghøjtalere er nogle Jamo Concert II som jeg har forsøgt at tilslutte Surround højt. indgangen men uanset hvad jeg trykker på sker der nada. centeren kører uanset hvad.

Hvis jeg sætter alle højtalere i A+B og receiveren på stereo kører det, men det er jo ikke lige det der er planen.

På HDD har jeg prøvet at sætte den til Optisk PCM samt bitstream out, men det ændrer ikke noget

Nogle der ved hvad jeg gør galt.

Jeg ville have lagt nogle billeder ind, men det kan jeg ikke lige finde ud af

Til top Vis sofus_100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sofus_100

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 December 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Se Technics SA-DX940 sådan ud bag på ?

For så har du kun mulighed for at kørre optiske digital fra Panasonic DMR-EH65 HDD recorder og sætte til "bitstream out" for at få DTS og Dolby
Digital.

Du skal slette ikke bruge knappen "DVD 6ch input" (den høre til phono indgange der hedder surround, front, sub, og center men jeg går ud fra at
de skal bruges hvis jeg havde en DVD med tilsvarende udgange) som du kan bruge hvis du en gange få en HD afspille med de samme udgange.

optiske ind skal sætte til "optiske DVD" fra Panasonic DMR-EH65 HDD recorder.

Du skal bruge "SPAKER A" til front højaler og "Center" til Center højtaler og "surrund" til bag højtaler, og glem alt om SPARKER B (i første
omgange), og sette det til NORMAL og ikke stereo.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

sofus_100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Hey

Kanon det må jeg hjem og prøve, men hvad mener du med at jeg skal sætte det i normal og ikke stereo, jeg er klar over du mener dreje knappen på fronten, er det midterstillingen du kalder "normal"

(Sidder lige på jobbet nu så kan ikke se den fysisk)

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 December 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Normal er surround mode, hvor i mod at Stereo er ren stereo mode, og det ville sige at bag højtaler ikke spille med plus at front højtaler spille
som i hel tone områden, vigtig hvis man har sat et sub. bas til, for så ville den ikke spille med.

Så Stereo indstilling er fin til ren 2 kanals lytning som fra CD m.m. men ikke til film med 5.1 lyd.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

sofus_100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

OK Takker

Det vil sige at jeg ikke kan spille i stereo mode på mine baghøjtalere som ellers er dem jeg normalt hører musik på.

Lidt ærgeligt da mine satelitter bare er noget billigt L... jeg har fået foræret, men det er trods alt det mindste problem. Nu vil jeg tage hjem og afprøve jeres gode råd, og takker på forhånd hvis det virker

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 December 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

sofus_100 skrev:
OK Takker

Det vil sige at jeg ikke kan spille i stereo mode på mine baghøjtalere som ellers er dem jeg normalt hører musik på.

Lidt ærgeligt da mine satelitter bare er noget billigt L... jeg har fået foræret, men det er trods alt det mindste problem. Nu vil jeg tage hjem og afprøve jeres gode råd, og takker på forhånd hvis det virker

Kan du ikke bare bytte om på baghøjttalere og fronthøjttalere, så du får det bedste forrest?

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes