Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Sennheiser CX 500: Nogen prøvet dem? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MaxJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 December 2007 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt, at de er meget nye, og chancen for, at nogen har haft dem i hænderne (rettelse: ørerne) er ret lille.
Men...jeg har bestilt dem fra UK og er ret spændt på, om de er noget ved. De skal bruges på gaden og i offentlige transportmidler i stedet for mine Ultimate Ears super.fi 3, som både lukker for meget af for omverdenen og bassen forsvinder lidt for meget ude i larmen. Så med de gamle CX 300's ry for meget bas, så tænkte jeg, at de nye CX 500 kunne være en løsning. Har nogle prøvet dem?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 December 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Har du ik snart modtaget dem, vi vil jo gerne høre mere
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

MaxJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2007 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

Nææh...ikke endnu. De må være strandet i juleposten :(
Skriver, når jeg har fået dem...

MaxJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Så er de kommet! De er godt nok små og lette!!! Der er meget mere bas, end jeg er vant til med mine UE super.fi 3. (Det var også en af grundene til at købe dem). Jeg ønskede mig jo en mellemting mellem mine PX 100 og mine UE - og det er de også. De har lidt af den varme laid-back Sennheiser-lyd. Jeg har hørt fra andre, at man bliver skuffet over bassen, hvis man kan lide CX 300. Men jeg synes, at der er meget bas. Jeg hører dem med min Cowon D2 med EQ på 0 over hele linjen og ingen effects på. De har en ret klar diskant og mellemtone. Måske lidt mindre klang end UE - men til gengæld hele tiden med en klar og skarp bas tilstede. Nu er de jo ikke balanced armature, som jeg er vant til - så måske skal de lige 'køres til'. Det finder jeg lige ud af.
Nu er de jo ikke in-ears på samme måde som UE. Det betyder, at de isolerer lidt mindre end UE - men er MEGET mere behagelige!!! Standard-'dupperne' passer fint hos mig. Skal der isoleres endnu mere er det bare at bruge de double-flange, som er med. Så isolerer de næsten helt. Og de er stadig behagelige og ikke som de double-flange, som følger med UE eller Etymotic.
De virker ret solide i finishen.

Hvad er med i æsken?
- Hovedtelefoner
- En lille klappung til at opbevare i
- 'Øredupper' i single og double flange (small, medium og large)
- Klemme til ledning, så den kan klipses fast på tøjet.
- Dims til at vikle det hele om, så ledningen ikke bare krølles sammen

Kablet er 1,1 meter langt og i bøjeligt men solidt plastik/gummi. På kablet sidder en volumenkontrol.

Summa summarum: Mellemtone og diskant er ikke så god som på UE. Men bassen er meget bedre. Bassen er mere afgrænset end på PX 100, hvor jeg synes, den kan have tendens til at flyde over i mellemtonen. Til sidst, så er de rigtig behagelige at have på!

Jeg købte mine hos www.mymemory.co.uk på Jersey. Der koster de £40 - og det er en god handel!

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 December 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Lyder bare super!!!

og fint lille review du har lavet af dem du skulle næsten ændre titlen på tråden (hvis man kan) til review af cx500
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

MaxJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Tak for det :) Men det ser ud til, at man hænger på titlen for livet ;)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes