| Forfatter |
|
Havgasse Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Ved godt det ikke er surround - men kunne ikke lige finde en bedre kategori.
Er ved at åbne en sprit ny cafe/natclub og ville lige høre om der var nogen herinde, der måske har nogle forslag til lyd? Stedet bliver bygget op i
kælder, stue, 1.sal og 2. sal med tagterrasse. Dj'en kommer til at stå på 1. sal. Hver etage har et grundareal på ca 95 m2.
Højtalerne skal selvfølgelig helst være usynlige fra det generelle billede af stedet.
Der er budgetteret med 100.000 kr. plus/minus alt inkl.
Skal også have snakket med nogle forskellige firmaer, som evt. kan levere en løsning. Vil bare gerne lige være forberedt på hvad der minimum
kræves og hvad der er af muligheder.
mvh
Havgasse
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil påstå at 100k er for lidt til 4 etager!
se det som 25k pr. etage! Der skal flere højtalere+subs til for at lyden bliver jævnt fordelt. Forstærkere, eq's, kabler.
Med lyd på 4 forskellige plan er det sikkert også nødvendigt med noget dsp, så der ikke opstår ekko og andre unoder. __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
Havgasse Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
dsp?
Bygherre står for al lydisolering samt akustik, hvis det er noget i den dur der menes?
Lyden på 2. sal og i kælderen skal ikke være noget fancy overhovedet - så hovedvægten ligger klart på hhv. 1. sal og stuen
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tænker bare at hvis lyden på 1. sal er høj, og lyden på 2. sal er lavere, så kan der opstå noget forsinkelse, hvis afstandende er store. En slags ekko...
__________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes heller ikke det lyder af meget.. 100k altså
|
| Til top |
|
| |
Havgasse Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har selvfølgelig en økonomisk buffer - men er ikke til at vide hvad det reelt koster før man har et bud på en sammensætning.
Men kunne være at jeg skulle forhøre mig hos www.djz.dk
|
| Til top |
|
| |
Havgasse Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke afstandene er noget problem. Desuden bliver der åbent mellem stuen og 1.sal ud mod facaden af bygningen.
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.ks-webdesign.dk/techgroup/profil.htm
dem her har lavet lyd her i Esbjerg og andre steder __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
Nordam Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at henvende dig til et professionelt A/V firma med installationsafdeling. De kan rådgive dig langt bedre qua projekteringserfaring, udstyrs levetid i dine omgivelser, styring af zoner / sammenlægning af zoner osv osv. Der er mange hensyn at tage. Og det kræver den erfaring, et sådan firma har. Indhent tre tilbud fra tre forskellige firmaer. Find én med erfaing, der kan se dem igennem, forhandl på prisen, eller få "det fedeste" af et eller andet stykke udstyr som rabat....
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil klart anbefale www.megasound.dk de ligger godt nok i København men de har været i branchen i mange år. Alternativt kan du også prøve at kontakte KT radio i københavn, de har en prof afdeling (Storm Power Sound)
Jeg vil også vurdere 100K til værende alt for lidt. Hvis der både skal spilles CD'er og vinyler og mixeren skal være af en nogen lunde hæderlig kvalitet så snakker vi hurtig omkring 40K for de 5 ting (2 x CD, 2 x 1210 og en mixer) - hvis du altsåer vælger at holde det i industristandarden, Pioneer mixer, CD og Technics pladespillere med Ortofon nightclub pickup.
Hvad slags spillested snakker vi? Og hvor højt skal der spilles? Jo flere mennesker der er pakket ind i rummet jo højere skal der spilles :) Hvis højtalerne skal kunne tåle seriøse tæv så koster de penge og hvis forstærkerne ligeledes skal være af en kvalitet der er værd at samle på så koser de også.
Det er ikke for at gøre dig deprimeret, men jeg tror simpelt hen at 100.000 er for lidt med mindre vi snakker lejeudstyr i en kortere periode. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
100k lyder slet ikke af meget.. ikke hvis det var mig der skulle lave det.. jeg ville gøre noget ud af at højttalerne var noget værd, at de kunne tåle presset når der skulle blæses igennem. hvilket vel skal gøres torsdag, fredag og lørdag. Samtidig skal det være noget der er stabilt nok til flere års tæv. Forstærkerne skal levere strøm, og kunne tåle varme og samme fulde udblæsning. Jeg ville også gøre noget ud af rummene, akustisk dæmpning mellem etager er ikke nok. Du kan først dæmpe rummet ordentligt, og minimere rumressonancer, når lyden spiller. du siger at lyden i de to af etagerne ikke skal være fancy overhovedet. fint, det kan vel klares for 30.000 kr, for begge etager. men 35.000 kr pr etage for de to andre, det er laaangt fra nok. Hvis det altså skal være godt, og skille sig ud fra mængden. Hvilket jeg gerne så at man gjorde. Jeg har været på en enkelt club hvor der var gjort MEGET ud af lyden, der blev spillet ekstremt højt, men man havde ikke samme hovedpine, og ringen for ørene som man får herhjemme. som hifi nørd kan jeg gang på gang, ærgre mig over at diskotekerne ikke bruger mere "tid" på det .. Husk også at det kan være en god ide at have et seperat rum til elektronikken, som selvfølgelig er afkølet . det koster også penge. men held og lykke med projektet.
|
| Til top |
|
| |
Havgasse Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange indlæg - vil undersøge de links i har givet.
Så i vil mene at prisen nok nærmere vil at læne sig op af de 200k? (vi har ikke i sinde at købe noget bras, men der skal selvfølgelig også være
økonomi/forretning i det)
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havgasse skrev:
Tak for de mange indlæg - vil undersøge de links i har givet.
Så i vil mene at prisen nok nærmere vil at læne sig op af de 200k? (vi har ikke i sinde at købe noget bras, men der skal selvfølgelig også være økonomi/forretning i det) |
|
|
Ikke for at fornærme hifi4all's brugere, men jeg ville ikke selv søge råd på en site som denne.
Som et par af de andre råder dig til så snak med prof. firmaer om det og få mindst tre uforpligtende tilbud. At lave lyd i en natklub er ikke trivielt og ligger meget meget meget langt fra at lave hifi i stuen derhjemme.
Men, det er fedt at se I går op i det og jeg er spændt på at høre om/se/lytte til resultatet.
EDIT: Et af de københavnske lydfirmaer (jeg kan ikke huske hvilket) insisterer på at bruge Bose. Hold jer fra det, Bose er bare ikke godt nok omend det dog kan bruges til stille café musik. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
tossi Branchemedlem

Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S
Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 501
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv evt http://www.poulsaudiobutik.dk/ han har i mange år stået for Dansk audio teknik i århus og har lavet tonsvise af lyd rundt om på div barer og diskoteker i århus
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med de andre.
Du kan godt få lavet lyd for de 100.000 kr., men det vil ikke være toppen af rangstigen.
Alene et højttalersystem, til et dansegulv i den mellemstore størrelse koster 100.000 kr
Det vigtigste er at I får defineret hvad det er I vil have på hver etage, og så i øvrigt er lydhøre for ændringer. Lad være med at lægge jer fast på mærker I tror er gode, der kan sagten være andet der er billigere eller dyrere, men som opfylder netop jeres behov.
Jeg tror heller ikke I kan få den rigtige hjælp på et fora, heller i djz. Der findes alt for mange forskellige meninger, og så bliver I bare forvirrede.
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Havgasse Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
-flex195-
skulle lige selv til at linke til hans kommentar  , men du kom mig i forkøbet!! Imponerende at man kan være så kritisk med så få
informationer til rådighed.
Citat fra www.poulsaudiobutik.dk:
"Det er muligvis endnu dummere, fordi et så fuldstændigt håbløst og ikke-defineret projekt er dømt til at gå helt i hat og briller, hvis der ikke er
nogen styring. Det er nu ikke en helt tilstrækkelig forudsætning for success i dette tilfælde med lokale leverandører, men det er i det allermindste
en nødvendig forudsætning for denne styring tilbyder bygherren åbenlyst ikke, og han har tilsyneladende ikke bare i det allermindste forestillet
sig, hvorfra lyden skal styres og hvorfor. Det er ganske hårde odds for enhver fagmand og nok også for hårde, hvis man er en rigtig fagmand
altså."
Bare i dette citat ANTAGER du flere fakta som du derefter bygger din mening på!
Hvis du nu læste mit oprindelige indlæg (som derfor er emnestyrende) ville du se følgende:
"Skal også have snakket med nogle forskellige firmaer, som evt. kan levere en løsning. Vil bare gerne lige være forberedt på hvad der minimum
kræves og hvad der er af muligheder. "
Men til Poul (når han sikkert læser dette) - bare rolig vi kommer selvfølgelig til at anvende professionel hjælp. Dette indlæg var ment som
forespørgelse på f.eks. links til folk der kunne hjælpe. Måske din virksomhed, hvem ved?
Og de økonomiske rammer er slet ikke endelige...
PS. Selvfølgelig er jeg anonym endnu - (jeg siger bare konceptbeskyttelse)
|
| Til top |
|
| |
Clinton Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som andre siger. Prøv de store fimaer. Nordic, Seelite, eller proshop dk. Jeg har ikke deres hjemmesider, men dem kan du google på nettet.
__________________ Arcam AVR 300
Denon 1730
Sharp LC-37 skærm
Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
|
| Til top |
|
| |
Anders K Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Havgasse!
et andet bud kunne være www.Arteq.dk i Aalborg. de har stor erfaring på området, også med større installationer.
Held og lykke med projektet!
__________________ Infinity Kappa 90
NAD Silverline S100
NAD Silverline S200
Cambridge Azur 640T
Cambridge Azur 640C v.2
Cambridge Azur 640P
REGA Planet 1
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul har klart fat i den lange ende, men han er ikke specielt diplomatisk. Ærgerligt at så stor en kompetence på området hellere vil bruge tid på at grine af / gøre grin med alle "t**serne" her på forum, end rent faktisk at bidrage med noget, og hjælpe folk. Poul, hvis du læser det her: På samme tid som du brugte på at skrive den leder på din egen side kunne du da have hjulpet manden i stedet. Men folk der er i nød kan selvfølgelig bare gå ind på din side og håbe du har skrevet noget klogt. Hvis du nu var lidt oppe på mærkerne kunne det sågar være det kunne give en positiv effekt på din virksomhed. Jeg forstår ikke hvis dine kunder kan se noget positivt i de indslag du bringer på forsiden af din internetside. Undskyld hi-jack af tråden
|
| Til top |
|
| |